نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵

هیمش پاتل به بازیگران فیلم Tenet، اثر جدید کریستوفر نولان پیوست

هیمش پاتل، بازیگر فیلم دیروز (Yesterday) اخیرا به جمع بازیگران فیلم انگاشته (Tenet)، اثر اکشن جدید کریستوفر نولان که حول محور دنیای جاسوسی می‌چرخد، پیوست.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سایت خبری ورایتی به نقل از منابع خود اعلام کرد که هیمش پاتل به جمع بازیگران فیلم Tenet (انگاشته)، اثر جدید کریستوفر نولان پیوست. این بازیگر انگلیسی ایفای نقش در فیلم Yesterday (دیروز) را که توسط شرکت یونیورسال در سال ۲۰۱۹ به روی پرده سینماها رفت، در رزومه کاری خود دارد. پاتل یکی از آخرین نقش‌های فیلم انگاشته را به دست آورد و قرار است در کنار جان دیوید واشنگتون به ایفای نقش بپردازد. علاوه‌بر دو بازیگر نام برده، الیزابت دبیکی، رابرت پتینسون، کلیمانس پوزی، دیمپل کاپادیا، مایکل کین، آرون تیلور-جانسون و کنت برانا از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم انگاشته در حال حاضر مراحل تولید خود را پشت سر می‌گذارد. فیلم Tenet یک اثر اکشن و حماسی محسوب می‌شود و حول محور تکامل و پیشرفت دنیای گسترده‌ی بین‌المللی جاسوسی می‌چرخد. جالب است بدانید که این اثر سینمایی قرار است در هفت کشور فیلمبرداری خودش را انجام دهد. چندی پیش شرکت برادران وارنر به صورت مخفیانه یک تیزر کوتاه از فیلم انگاشته پیش از نمایش آیمکس فیلم Hobbs & Shaw (هابز و شاو) پخش کرد؛ آن هم تقریبا یک سال قبل از انتشار فیلم انگاشته.

همین موضوع باعث شد تا شایعه‌ها و همهمه‌های زیادی به وجود بیاید. فیلمنامه این اثر را خود کریستوفر نولان نوشته است و وظیفه کارگردانی را هم به طبع برعهده دارد. لازم به ذکر است که این کارگردان محبوب، در نظر دارد تا با ترکیب دوربین ۷۰ میلی متری و همچنین آیمکس این داستان اصیل خود را بسازد و به روی پرده سینماها ببرد. نولان علاوه‌بر نویسندگی و کارگردانی به همراه همسر خود یعنی اما توماس وظیفه تهیه کنندگی را هم برعهده دارد. توماس هی اسلیپ هم تهیه کننده اجرایی این اثر اکشن خواهد بود.

همانطور که بالاتر هم عنوان شد، هیمش پاتل اخیرا در فیلم دیروز که دنی بویل آن را با داستانی درام حول محور گروه Beatles ساخته است، ایفای نقش کرد. این اثر توانست از انتظارات سازندگان خود هم عبور کند و چیزی حدود ۷۲ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی و همچنین ۱۳۰ میلیون دلار در باکس آفیس سرتاسر دنیا به دست بیاورد. این بازیگر انگلیسی قرار است در جدیدترین اثر ماجراجویی استودیو آمازون یعنی فیلم The Aeronauts هم ظاهر شود. براساس برنامه‌ریزی‌ها، این اثر قرار است در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو برای اولین بار به نمایش در بیاید. ادی ردمین و فلیسیتی جونز از جمله بازیگران این اثر هستند. پاتل در سریال Avenue 5 (خیابان ۵) از شبکه HBO به همراه هیو لوری و همچنین مینی سریال The Luminaries (پرفروغ‌ها) از شبکه BBC که در دوران دهه ۱۸۶۰ جریان دارد، حضور خواهد داشت و ایفای نقش خواهد کرد.


منبع variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده