نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

گزارش زومجی از غرفه لیگوکاپ در الکامپ ۹۸

در جریان نمایشگاه الکامپ ۹۸، زومجی در غرفه‌ی استارت‌آپ برگزارکننده‌ی مسابقات ورزش‌های الکترونیک موسوم به «لیگوکاپ» حاضر شد و مصاحبه‌ای را با بنیانگذاران آن ترتیب داد.

بازی‌های ویدیویی از ظرفیت‌های به‌شدت بالایی برای ارائه‌ی تجربیات جدید، متفاوت، جذاب و هیجان‌آور برخوردار هستند که یکی از این ظرفیت‌ها، روح رقابتی و مهارت‌محور آن است که می‌تواند به‌گونه‌ای خاص و جذاب، گیمرها را برای مدت‌ مدید سرگرم و هیجان‌زده کند. این روزها به‌لطف شناخته‌شدن هرچه بیشتر و بهتر سرویس‌های استریمینگ، استریمرها و در کل، همه‌گیر شدن مفهوم «استریم»، پرمخاطب‌تر و همه‌گیرتر شدن ورزش‌های الکترونیک را شاهد هستیم که روزبه‌روز بر آن افزوده می‌شود و صدالبته، افراد بیشتری را با ویدیوگیم آشنا می‌کند.

هرچقدر که تب‌وتاب و هیجان ورزش‌های الکترونیک در اتفاقاتی که میان فعل و انفعالات بازیکنان رشته‌های مختلف دیده می‌شود، در ورای این ماجراها و درپشت صحنه، میان برگزارکنندگان این مسابقات بزرگ و پراهمیت هم شاهد گذرانده شدن فرایندهایی پرفشار، هیجان‌انگیز و پراسترس هستیم که میوه‌ی آن‌ها برگزاری یک مسابقه‌ی جذاب و تماشاگرپسند است. برگزاری نمایشگاه الکامپ ۹۸ بهانه‌ای شد تا زومجی همراه با خبرنگاران خود به‌سراغ یکی از برگزارکنندگان مسابقات ورزش‌های الکترونیک برود و مصاحبه‌ای را با مجتبی جعفری، یکی از دو بنیان‌گذار استارت‌آپ «لیگوکاپ»، این پلتفرم مدیریت برگزاری مسابقات مختلف (از جمله ورزش‌های الکترونیک) ترتیب بدهد. جعفری در ابتدای صحبت‌های خود، سازوکار لیگوکاپ را بدین شکل توصیف کرد:

لیگوکاپ یک پلتفرم مدیریت مسابقات مختلف است. شما برفرض مثال و به‌عنوان یک برگزارکننده‌ی مسابقات، می‌توانید از طریق لیگوکاپ مسابقات خود را ایجاد بکنید، لینک ثبت‌نام را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهید و در ادامه، فعالیت‌هایی مثل سیدبندی، گروه‌بندی، فرآیند قراردادن بازیکنان مقابل‌ یک‌دیگر، ثبت‌ نتیجه، بارگزاری ویدیو و بیشتر را سرویس «لیگوکاپ» انجام خواهد داد.

الکامپ ۹۸

لیگوکاپ یک استارت‌آپ مستقل است که درکنار برگزاری مسابقات ورزش‌های الکترونیک، به‌برگزاری رقابت‌های مختلف مانند مسابقات علمی و دیگر ورزش‌های موجود نیز می‌پردازد

خبرنگاران زومجی در ادامه، از تجربه‌های قبلی خالقان لیگوکاپ درخصوص برگزاری مسابقات ورزش‌های الکترونیک پرسیدند و جعفری در پاسخ چنین گفت:

ما نزدیک دو سال است که مشغول کار روی پروژه‌ی لیگوکاپ هستیم و در این مدت، حدود پنجاه مسابقه‌ی مختلف را برگزار کرده‌ایم و با دانشگاه یزد، شهرداری یزد و هیئت‌های ویدیوگیم‌محور این شهر در برگزاری مسابقات مختلف اعم از رقابت‌های ورزش‌های الکترونیک، همکاری داشته‌ایم. علاوه بر این موارد، مسابقات آنلاین و کشوری Counter Strike و Clash Royal را هم برگزار کرده‌ایم و حالا در مرحله‌ای قرار داریم که بتوانیم علاوه بر ورزش‌های الکترونیک، رقابت‌های علمی و مسابقات سایر ورزش‌ها را هم برگزار کنیم.

زومجی در ادامه به عامل ایجاد تفاوت میان لیگوکاپ و دیگر برگزارکنندگان تورنمنت‌های eSport پرسید و جعفری هم در پاسخ زومجی، چنین گفت:

بله موارد مشابهی هستند که می‌توانیم به‌عنوان رقیب از آن‌‌ها یاد بکنیم اما، لیگوکاپ امکاناتی مثل سیستم کیف پول را دارد که در دیگر استارتاپ‌ها و نهادهای این‌چنینی پیدا نخواهید کرد. درکنار این امکانات، می‌توانیم به ساختار قوی و  کم‌ایراد لیگوباگ اشاره کنیم که خیلی هم برای رسیدن به‌چنین مرحله‌ای از کامل بودن روی آن زحمت زیادی کشیده شده است. شما در نمونه‌های مشابه‌ خارجی نیز می‌توانید باگ‌های مختلفی را در سیستم براکت‌بندی‌ها و موارد این‌چنینی ببینید اما در لیگوکاپ چنین مواردی پیش نخواهد آمد.

الکامپ ۹۸

جعفری که از عملکرد لیگوگاپ تا به‌امروز رضایت کامل دارد و دربرنامه‌های او می‌توان گسترش استارت‌آپ نام‌برده به ورزش‌ها و رقابت‌های دیگر را مشاهده کرد، در این قسمت به‌صحبت‌های خود پایان داد پس از تشکر کردن از خبرنگاران زومجی، شاهد اتمام مصاحبه‌ی زومجی و خالقان استارت‌آپ لیگوکاپ بودیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده