نویسنده: روزبه حسینی
// چهار شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

استن لی در خلق داستان بازی Marvel's Avengers نقش داشته است

استن لی، اسطوره‌ی دنیای کمیک بوک، در ساخت بازی Marvel's Avengers نقش داشته‌ و تیم سازنده را در خلق داستان بازی راهنمایی کرده است.

استن لی نامی است که همه‌ی طرفداران داستان‌های مصور و به ویژه طرفداران شرکت مارول می‌شناسند. او نه تنها  خالق خط داستانی اونجرز است،‌ بلکه تقریبا تمامی شخصیت‌هایی که شرکت مارول در دنیای سینمایی خود روی پرده‌ی نقره‌ای به نمایش گذاشته است،‌ از مخلوقات استن لی به شمار می‌روند. با این که این نابغه‌ی دنیای کمیک دیگر در میان ما نیست و سال گذشته فوت کرد، اما طبق آخرین اخبار بازی، به نظر می‌رسد که همچنان آثاری از او را می‌توان در ساخته‌ی جدید استودیوی Crystal Dynamics یعنی بازی Marvel's Avengers مشاهده کرد. 

در مصاحبه‌ای با سایت TechRadar، اسکات آموس، رییس استودیوی کریستال داینامیکس اعلام کرد که در مراحل اولیه تولید بازی اونجرز، تیم سازنده به استن لی مراجعه کرده و از او درباره‌ی خلق داستانی درست در دنیای مارول سوال کرده است. این که استن لی تا چه میزان در نوشتن داستان بازی تاثیرگذار بوده است، مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که راهنمایی‌های او به تیم سازنده کمک بسیاری برای نوشتن هر چه دقیق‌تر داستان بازی و شخصیت‌پردازی شخصیت‌های کلاسیک مارول در قالب یک بازی ویدویی کرده است. سازندگان بازی در نظر داشته‌اند داستانی را طراحی کنند که هم برای طرفداران قدیمی و هم برای کسانی که تازه‌ می‌خواهند با این شخصیت‌ها مواجه شوند،‌ جذاب باشد. آموس در مصاحبه‌ی خود می‌گوید: 

استن مردی پیچیده بود. او واقعا به شخصیت‌هایی که خلق کرده است عشق می‌ورزید. ما از او پرسیدیم که او چه کاری می‌خواهد با شخصیت‌ها انجام دهد. ما از طرفداران و حتی کارکنان خود مارول پرسیده‌ایم که به نظر آن‌ها ما چه سوالی را می‌توانیم از او [استن لی] بپرسیم؟ رابطه‌ی او با ما چگونه خواهد بود؟ و اصلا چه کاری باید انجام دهیم. 

زیبایی استن لی در این بود که او شخصیت‌های خود را خلق کرد به این علت که او می‌خواست به آن‌ها عشق بورزد و از آن‌ها لذت ببرد. او این نظر را داشت که کمیک‌ها می‌توانند عشق اول هر کسی باشند و این حرف شدیدا در من اثر کرد. 

بازی Marvel's Avengers در تاریخ ۱۵ می سال ۲۰۲۰ ( ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۹) برا پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی و گوگل استیدیا منتشر خواهد شد.

نظر شما راجع به بازی اونجرز چیست؟ آیا این بازی می‌تواند موفقیتی را که مارول در دنیای سینما به دست آورده است، در دنیای بازی‌های ویدیویی تکرار کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده