// پنجشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۲

بازی Star Control: Origins از فروشگاه استیم و GOG حذف شد

بازی Star Control Origins پس از اخطاریه سازمان DMCA از فروشگاه استیم و GOG حذف شد، بنابراین در حال حاضر هیچ سودی برای استودیوی Stardock ندارد.

Star Control Origins در ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) توسط استودیوی استارداک (Stardock)، سازنده Galactic Civilizations III منتشر شد. با این وجود استارداک هنگام انتشار اولیه بازی به دلیل ادعای سازندگان Star Control II مبنی بر تخلف از قوانین کپی‌رایت باید با مشکلات قانونی زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد. سرانجام چند ماه پس از عرضه بازی، بروز این مشکلات و اخطاریه سازمان DMCA (قانون کپی‌رایت هزاره دیجیتال) مبنی بر اختلاف نظر بین سازندگان به حذف Star Control Origins از استیم و GOG منجر شد.

بنابر آخرین پست سایت استارداک، وقتی پای DMCA در میان باشد، هم استیم و هم GOG سیاست‌های بسیار محافظه کارانه‌ای پیش می‌گیرند و نام بازی‌های مشکوک به نقص قانون کپی‌رایت را بدون تحقیق چندانی حذف می‌کنند. در نتیجه Star Origins Control دیگر برای خرید در فروشگاه‌ اینترنتی سایت‌های مذکور قرار ندارد، اما در کمال تعجب نام برخی از بسته‌های الحاقیش همچنان به چشم می‌خورد.

در عین حال که استارداک به خرید کامل آی پی Star Control از آتاری (Atari) در سال 2013 اذعان دارد، پل رایک و فرد فورد، خالقین بازی دوست داشتنی Star Control II مدعی هستند که بخش‌های متعددی از گیم‌پلی استفاده شده در Star Control Origins متعلق به آن‌ها است. در نهایت این اتفاق به یک اختلاف قانونی زننده با شکایت و شکایت کشی از سوی هر دو گروه منجر شد.

از قرار معلوم اخطاریه DMAC از سوی پل رایک و فرد فورد ضربه نهایی را به بازی موجب شد و Star Control Origins را تا اطلاع ثانوی و حل مشکلات قانونی برای استارداک به محصولی بی‌درآمد تبدیل کرد. استارداک به شدت بر این باور است که حق کامل این آی پی را در اختیار دارد و Star Control Origins به هیچ وجه غیر قانونی نیست.

متأسفانه با این که استارداک سعی دارد Star Control Origins را بار دیگر به استیم و GOG باز گرداند، عدم سود دهی بازی به این معنی است که این استودیو مجبور خواهد بود تا برخی از سازندگان بازی را اخراج کند. در عین حال که این اختلاف آزاردهنده باعث شده Star Control Origins فعلاً روی هیچ پلتفرمی در دسترس نباشد، به تأیید استارداک کسانی که بازی را از استیم یا GOG خریداری کرده‌اند، همچنان قادر خواهند بود تا Star Control Origins را بازی کنند.

 


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده