نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵

پایان فیلمبرداری جرمی رنر در قسمت چهارم Avengers

فیلمبرداری بخش‌های مربوط به شخصیت کلینت بارتون/هاوک‌آی در قسمت چهارم مجموعهٔ انتقام‌جویان با بازی جرمی رنر به پایان رسید.

جرمی رنر بخش‌های مربوط به فیلمبرداری شخصیت هاو‌ک آی (Hawkeye) را انجام داده است. استودیو مارول از اوایل سال گذشتهٔ میلادی بود که مراحل تولید یکی از بزرگ‌ترین و شاید بهتر است بگوییم دو پروژه از بزرگ‌ترین پروژه‌های خود را آغاز کرد. برادران روسو از اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی فیلمبرداری دو فیلم بعدی مجموعهٔ انتقام‌جویان را آغاز کردند. در ابتدا قرار بود که این دو فیلم با عناوین Infinity War (جنگ بی‌نهایت) ۱ و ۲ معرفی و ساخته شود، اما اندکی تغییر در طی مراحل فیلمبرداری این دو فیلم به وجود آمد. مارول تصمیم گرفت مراحل این دو فیلم را نه جدا از یکدیگر، بلکه بی‌توقف و یکجا با هم ادامه دهد و نتیجهٔ همین تصمیم به پایان رسیدن فیلمبرداری فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت) در تابستان سال جاری شد.

برادران روسو، تیم بازیگران و سازندگان وقت را غنیمت شمردند و بلافاصله مراحل ساخت قسمت چهارم مجموعهٔ انتقام‌جویان آغاز شد. این قسمت از مجموعهٔ انتقام‌جویان بنابر دلایل منطقی سازندگان، کاملاً در سکوت خبری مراحل فیلمبرداری خود را پیش برد. زمان زیادی تا اکران قسمت سوم این مجموعه با عنوان Avengers: Infinity War باقی نمانده است و چندی پیش اولین تریلر این فیلم نیز در سطح اینترنت پخش شد که بازخوردهای خوبی در میان تماشاچیان داشت و طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی بی‌‍صبرانه منتظر تماشای گروه مملو از ابرقهرمان انتقام‌جویان در برابر تانوس هستند. اولین تریلر فیلم Avengers: Infinity War بیش از ۲۳۰ میلیون بار در طی ۲۴ ساعت نخست انتشار خود در سراسر جهان تماشا شده است. بدین ترتیب اولین تریلر این فیلم رکورد تعداد بازدید در ۲۴ ساعت نخست انتشار را شکسته است. این‌طور که به نظر می‌‌رسد مراحل ساخت قسمت چهارم این مجموعه نیز به‌خوبی پیش می‌رود و حال باید به لیست بازیگرانی که بخش‌های مربوط به فیلمبرداری آن‌ها به پایان رسیده است، نام جرمی رنر، بازیگر نقش شخصیت هاوک‌آی را نیز اضافه کنیم.

Avengers  Hawkeye

جرمی رنز روز گذشته در صفحهٔ اینستاگرام خود از به پایان رسیدن فیلمبرداری بخش‌های مربوط به شخصیت هاوک‌آی سخن گفت. این گفتهٔ جرمی رنر به معنای به پایان رسیدن یک سال بی‌وقفه فیلمبرداری از او و همکارانش بوده است. البته باید گفت به نظر می‌رسد شخصیت هاوک‌آی رازآلودترین شخصیت این فیلم خواهد بود. جرمی رنر همچنین بدین نکته اشاره داشت که وی برای فیلمبرداری دوبارهٔ برخی صحنه‌های فیلم Avengers: Infinity War باز هم به گروه ملحق شد و در این میان برای اشاره به این دو فیلم، از عنوان دو فیلم جنگ بی‌نهایت استفاده کرد.

در اولین تریلر فیلم Avengers: Infinity War شخصیت هاوک‌آی حضور نداشت و باید منتظر تریلرهای آتی این فیلم باشیم و شاید در آن‌ها نمایی از این شخصیت محبوب را ببینیم؛ اگر تصمیم به نشان ندادن هاوک‌آی باشد در آن صورت می‌توان احتمال داد که وی نقشی کلیدی در دو فیلم مجموعهٔ انتقام‌جویان خواهد داشت. تا این لحظه تنها خود جرمی رنر حضور خود را در قسمت سوم تأیید کرده است و مشخص نیست این مرتبه چه جایگاهی در میان گروه انتقام‌جویان خواهد داشت. به احتمال فراوان عدم نمایش این شخصیت برای مشخص نشدن جزئیات بیشتر از فیلم سوم است. البته شایعات دیگری نیز این روزها بر سر زبان‌ها افتاده است مبنی بر اینکه کلینت بارتون/هاوک‌آی به کل قرار است در پرسونای جدید در فیلم‌های آینده مجموعهٔ انتقام‌جویان حاضر شود. اگر سازندگان چنین تصمیمی داشته باشند در آن صورت نشان ندادن جرمی رنر در تریلر فیلم Avengers: Infinity War تصمیمی منطقی به نظر می‌رسد.

نکته دیگر اینجا است که جرمی رنر این دو فیلم را فیلم‌های Infinity Wars خوانده است و این موضوع نشان‌دهنده‌ٔ اهمیت مخفی بودن و سربسته نگه داشتن اطلاعات مربوط به فیلم چهارم است. این احتمال وجود دارد که جرمی رنر و دیگر تیم بازیگران از عنوان رسمی قسمت چهارم مجموعهٔ انتقام‌جویان اطلاع داشته باشند، ولی این احتمال هم وجود دارد که مارول حتی به تیم بازیگران خود نیز اعتماد نکرده باشد و جزئياتی این‌چنینی را با آن‌ها در میان نگذاشته باشد، مبادا در شبکه‌های اجتماعی و برای به دست آوردن دل طرفداران اطلاعات فیلم را لو بدهند که البته تصمیمی درست از سوی مارول است و هرچه کمتر از فیلم‎‌ها بدانیم، با اشتیاق بیشتری آن‌ها را تماشا می‌کنیم.

Avengers: Infinity War

جرمی رنر نیز به دوستان خود همچون اسکارلت جوهانسون، الیزابت اولسن و پل بتانی پیوست که چندی پیش آن‌ها نیز بخش‌های مربوط به فیلمبرداری شخصیت‌هایشان را به اتمام رسانده بودند. بازیگران نقش‌های فرعی و کم‌اهمیت‌تری نیز بودند که فیلمبرداری بخش‌های آن‌ها به پایان رسیده است. احتمالاً مراحل ساخت قسمت چهارم مجموعهٔ انتقام‌جویان به‌زودی به پایان خواهد رسید. به محض به پایان رسیدن مراحل ساخت قسمت چهارم، صحنه‌هایی از قسمت سوم که لازم است دوباره فیلمبرداری شود، شروع خواهد شد و مارول می‌خواهد تا پیش از اکران این فیلم مشکلات جزئی و ایرادات فنی کار را برطرف کند تا نیاز به نسخهٔ طولانی‌تری در آینده نباشد.

به احتمال فراوان عدم نمایش شخصیت هاوک‌آی در تریلر جدید، برای مشخص نشدن جزئیات بیشتر از فیلم سوم است. البته شایعات دیگری نیز این روزها بر سر زبان‌ها افتاده است مبنی بر اینکه کلینت بارتون/هاوک‌آی به کل قرار است در پرسونای جدید در فیلم‌های آینده مجموعهٔ انتقام‌جویان حاضر شود

کوین فایگی، رئیس استودیو مارول، قسمت چهارم مجموعه انتقام‌جویان را فرجام کار دنیای سینمایی مارول خوانده بود؛ البته این فرجام به معنای فاصله‌ای بین فاز سوم و چهارم این دنیای سینمایی است. همان‌طور که می‌دانید در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول و پس از اکران قسمت چهارم مجموعه انتقام‌جویان، استودیو مارول تصمیم به ساخت و اکران ۲۰ فیلم دیگر دارد.

قسمت اول این مجموعه با عنوان The Avengers (انتقام‌جویان)، در سال ۲۰۱۲ میلادی به روی پرده سینما رفت. جاس ویدون نویسندگی و کارگردانی این فیلم را بر عهده داشت و بازیگرانی از جمله کریس ایوانز، رابرت داونی جونیور، مارک روفالو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون و ساموئل ال. جکسون در آن به ایفای نقش پرداختند. می‌توان آن فیلم را نقطه عطفی در ژانر فیلم‌های ابرقهرمانی دانست که با جمع کردن چندین و چند ابرقهرمان در کنار هم، رویه جدیدی را برای ساخت این دست آثار به وجود آورد و همچنین تماشاچیان زیادی را که سرمست از این اتفاق بودند به سینماهای سراسر دنیا کشاند. قسمت ابتدایی مجموعه انتقام‌جویان با بودجه ساخت ۲۲۰ میلیون دلاری، حدود ۱.۵ میلیارد دلار در گیشه فروش داشت و موفقیتی خیره‌کننده برای استودیو مارول و پخش‌کننده این فیلم، کمپانی والت دیزنی به همراه داشت. طبیعتاً چنین فروشی به مذاق هر سازنده‌ای خوش می‌آید و از همین روی بلافاصله تصمیم به ساخت دنباله‌های این مجموعه گرفته شد.

در فیلم Avengers Infinity War شخصیت‌هایی همچون کاپیتان آمریکا با بازی کریس ایوانز، آیرون من با بازی رابرت داونی جونیور، مرد عنکبوتی با بازی تام هالند، دکتر استرنج با بازی بندیکت کامبربچ، ثور با بازی کریس همسورث، هالک با بازی مارک روفالو، بلک ویدو با بازی اسکارلت جوهانسون، اسکارلت ویچ با بازی الیزابت اولسن، هاوک آی با بازی جرمی رنر، پلنگ سیاه با بازی چادویک بوزمن، باکی بارنز با بازی سباستین استن، مرد مورچه‌ای با بازی پل راد، واسپ با بازی اوانجلین لیلی، گامورا با بازی زوئی سالدانا، استار لرد با بازی کریس پرت، دراکس ویرانگر با بازی دیوید باتیستا، مانتیس با بازی پام کلمنتیف، والکری با بازی تسا تامپسون، نیک فیوری با بازی ساموئل ال جکسون، فالکون با بازی آنتونی مک‌کی، ویژن با بازی پل بتانی و کاراکتر‌های دیگر حضور خواهند داشت.

فیلم Avengers: Infinity War در تاریخ ۴ مِی ۲۰۱۸ (۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) اکران خواهد شد و در ادامه آن قسمت چهارم انتقام جویان در تاریخ ۳ مِی ۲۰۱۹ (۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸) اکران می‌شود. کارگردانی دو قسمت آینده فیلم Avengers بر عهده جو و آنتونی روسو و کار نوشتن فیلمنامه آنها بر عهده کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی بوده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده