نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲

بازی GTA 5 تاکنون پرفروشترین بازی فیزیکی سال انگلستان است

جدیدترین ساخته جهان باز راکستار یعنی بازی GTA V پس از چهار سال همچنان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های جهان است.

حدود چهار سال از عرضه اولیه بازی GTA V می‌گذرد و این بازی جهان باز تاکنون و حتی در سال ۲۰۱۷ هم پرفروش‌ترین بازی فیزیکی انگلستان است. طبق گزارش موسسه ERA، ساخته استودیو راکستار در نیمه اول سال ۲۰۱۷ تمامی بازی‌های موجود در بازار انگلستان را پشت سر گذاشته و با فروش ۳۳۴۲۸۰ نسخه‌ای، تا پایان ماه ژوئن پرفروش‌ترین بازی امسال بوده است.

نزدیکترین رقیب بازی GTA V ساخته جهان باز و تیراندازی تاکتیکی یوبیسافت یعنی بازی Ghost Recon: Wildlands است که ۲۰ هزار نسخه کمتر از GTA V فروخته است. بازی Horizon Zero Dawn رتبه سوم را به خود اختصاص داده، در حالیکه بازی فیفا 17 در رتبه چهارم و بازی Call of Duty: Infinite Warfare در رتبه پنجم، پنج بازی پرفروش نیمه اول سال را تشکیل داده‌اند.

این آمار و ارقام که از نمودار ردیابی فروش سرچشمه گرفته‌اند، به عنوان بخشی از گزارش مربوط به فروش رسانه‌های سرگرمی در انگلستان ارایه شده‌اند. بازی GTA V با وجود اینکه پرفروشترین بازی است، اما تنها موفق به کسب رتبه ۱۳ جدول تمام سرگرمی‌ها شده است. دیگر بخش‌های این جدول را موسیقی و ویدیوها تشکیل می‌دهند. البته بایستی در نظر داشته باشیم که آمار ارایه شده شامل فروش دیجیتالی بازی نمی‌شود، اما فروش دیجیتالی موسیقی و ویدیو در این جدول محاسبه شده است. بنابراین در صورتیکه آمار خرید و دانلود دیجیتالی بازی‌ها هم محاسبه می‌شد، بدون شک بازی‌های ویدیویی رتبه‌های بسیار بهتری را کسب می‌کردند.

علاوه بر آمار نیم سال اول، عملکرد هفتگی بازی GTA V هم خوب بوده و این بازی مجموعا ۲۰۱ هفته در جدول حضور داشته است. GTA V این هفته رتبه سوم را کسب کرده بود و حتی ماه گذشته یکبار صدرنشین جدول هم بود. در همین حال، بازی GTA V در آمریکا سومین بازی پرفروش ماه گذشته بوده است. راکستار نیز همچنان به بروزرسانی بخش چندنفره بازی که با نام بازی GTA Online شناخته می‌شود، ادامه می‌دهد. بروزرسانی این هفته بازی یک حالت جدید به نام Power Mad به بازی اضافه کرد. در این حالت بازیکنان در تیم‌های دو یا چهار نفره بایستی برای تصاحب یک لباس بسیار قدرتمند به مبارزه با یکدیگر بپردازند.

بازی GTA V و راکستار ماه گذشته در مرکز توجه رسانه‌ها بودند؛ زمانی که کمپانی مادر راکستار یعنی کمپانی Take-Two در تلاش بود تا توزیع ابزار ماد OpenIV را متوقف کند. راکستار گفته بود علت این تصمیم گیری فعالسازی یکسری ماد مخرب توسط OpenIV بوده است که تجربه بخش آنلاین بازی را تحت تاثیرات منفی قرار داده است. پس از واکنش شدید طرفداران، راکستار با انتشار بیانیه‌ای خبر داد تیک-تو موافقت کرده بر علیه مادهای ساخته شده برای نسخه رایانه‌های شخصی راکستار که اول شخص، غیرتجاری و با احترام به حقوق مالکیت معنوی کمپانی‌های دیگر باشد، اقدام قانونی نخواهد کرد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده