پیش نمایش بازی FIFA 17

پیش نمایش بازی FIFA 17

دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷

زمان زیادی تا انتشار بازی FIFA 17 باقی نمانده است و نسخه امسال فیفا، تغییرات بسیار زیادی را نسبت به FIFA 16 داشته است. با زومجی و پیش‌نمایش این بازی همراه باشید.

امسال بر خلاف سال‌های گذشته، کمپانی الکترونیک آرتز در جریان نمایشگاه E3، کنفرانس خبری برگزار نکرد و به جای آن، یک رویداد به نام EA Play را در همان زمان برگزاری نمایشگاه E3 برگزار کرد. یک هفته پیش از این رویداد، با انتشار تریلری توسط الکترونیک آرتز، از فیفا 17 رونمایی شد. در همان تریلر کوتاه، مهم‌ترین و بنیادی‌ترین تغییر فیفا نمایان شد و مشخص شد که نسخه امسال این مجموعه محبوب شبیه‌ساز فوتبال، به جای استفاده از موتور بازی‌سازی ایگنایت، از موتور بازی‌سازی فراست‌بایت ۳ استفاده خواهد کرد. 

FIFA 17

موتور فراست‌بایت، به سازندگان بازی این اجازه را داده که علاوه بر بهبودهای گرافیکی و هرچه بیشتر واقعی کردن بازیکنان، بتوانند جو بیرون از استادیوم را نیز در بازی شبیه‌سازی کنند. اما شاید سوالی که اینجا مطرح شود این است که چه دلیلی دارد که یک بازی شبیه‌ساز فوتبال محیط‌های بیرون استادیوم را شبیه‌سازی کند؟ اینجا است که یکی از مهم‌ترین تغییرات فیفا 17 را می‌بینیم و آن هم اضافه شدن بخش جدیدی در بازی با نام The Journey است. این بخش جدید، چیزی مانند بخشی است که استودیو تو کی، از سال گذشته در بازی NBA 2K خود قرار داده است. شما در بخش The Journey، در نقش یک بازیکن تازه‌کار با نام الکس هانتر قرار می‌گیرید و باید علاوه بر عملکرد خوب درون زمین، زندگی شخصی وی را نیز مدیریت کنید تا بتوانید به موفقیت‌ دست پیدا کنید. از نحوه برخورد با هم‌تیمی‌ها گرفته تا روشی که اوقات فراغت خود را می‌گذرانید، همه و همه بر عملکرد شما درون زمین تاثیر خواهند داشت. این بخش جدید، در راستای عمق بخشیدن به گیم‌پلی فیفا اضافه شده است و بخش ورزشی الکترونیک آرتز، سعی داشته با پیاده‌‌سازی کردن این بخش، مجموعه فیفا را از یک بازی ورزشی صرف خارج و آن را بیشتر شبیه به بازی‌های نقش‌آفرینی کند.

FIFA 17

اما موتور فراست‌بایت، فقط به دلیل اضافه شدن بخش The Journey به بازی اضافه نشده است. این موتور به سازندگان اجازه می‌دهد که بازیکنان را با جزئیات فوق‌العاده زیادی در بازی شبیه‌سازی کنند. انیمیشن‌های بازی نیز دستخوش تغییرات فراوانی شده و در فیفا 17، اگر از دور به تلویزیون خیره شوید، بسیار دشوار است که تشخیص بدهید این یک بازی ویدیویی است. با توجه به تجربیاتی که زومجی از نسخه بتای بازی داشته است، می‌توانیم به شما خاطر نشان کنیم که در فیفا 17، شما با واقعی‌ترین نسخه فیفا تا به اینجا روبه‌رو هستید و این بازی حداقل از لحاظ بصری، دچار پیشرفت‌های چشمگیری شده است. 

 

از لحاظ گیم‌پلی نیز نسخه جدید فیفا، دچار تغییراتی بنیادین شده است و بسیاری از مشکلات نسخه‌های سال پیش، در فیفا 17، برطرف شده است. دیگر خبری از برد فقط با اتکا به بازیکنان سرعتی نیست و شما برای بردن یک مسابقه، باید برنامه داشته باشد و دقیقا مانند فوتبال واقعی، باید برای هر حمله خود، یک برنامه از پیش تعیین شده داشته باشید. دیگر خبری از فرار از گوشه‌ها با استفاده از بازیکنان سرعتی مانند رونالدو و والکات نیست و مدافع کند حریف می‌تواند با گذاشتن یک بدن، مهاجم شما را کنترل کند. البته این مسئله به این معنی نیست که دیگر بازیکنان سرعتی در بازی نقشی ندارند، بلکه درست به مانند فوتبال واقعی، بازیکنان سرعتی می‌توانند از تله‌های آفساید فرار کنند یا در ضد حمله‌ها به ناجی تیم شما تبدیل شوند. باز هم به لطف استفاده از موتور Frostbtie، فیزیک پیاده‌سازی شده در بازی به شدت واقع گرایانه است و شوت‌ها، پاس‌ها، برخوردها و موارد دیگر، بسیار به واقعیت نزدیک‌تر شده‌اند. دو ویژگی جدیدی که الکترونیک آرتز برروی آنها مانور زیادی انجام داده بود، ویژگی شو‌ت‌های از راه دور زمینی و ضربات سر چکشی بود که جای خالی هر دو در نسخه‌های قبلی فیفا کاملا حس می‌شد. یکی از تغییرات بسیار مثبت فیفا 17، نحوه تک به تک‌ها است. دیگر به مانند گذشته، گل کردن این موقعیت‌ها راحت نیست و شما باید با دقت بسیار زیادی شوت خود را روانه دروازه کنید تا بتوانید تیم خود را به گل برسانید.

ضربات پنالتی، بسیار شبیه به واقعیت شده‌اند و شما اکنون می‌توانید هرگونه که دوست دارید و به هر کجای دروازه، پنالتی خود را بزنید

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تغییرات فیفا 17، ضربات آزاد، کرنرها، پنالتی‌ها و پرتاب اوت‌ها است. تمام این ضربات در فیفا 17، بازنویسی شده‌اند و کنترل بسیار کاملی را در اختیار گیمر قرار می‌دهند. در هنگام زدن ضربات آزاد نزدیک به دروازه، شما می‌توانید جای بازیکن پشت توپ را با استفاده از آنالوگ سمت راست به صورت کاملا دلخواه تغییر بدهید. حتی می‌توانید فاصله وی از توپ را نیز تنظیم کنید. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید به طور مثال، با بیرون پا یا با روی پا به توپ ضربه بزنید و کنترل بیشتری برروی توپ داشته باشید. ضربات کرنر و ضربات آزاد میانه زمین نیز دستخوش تغییرات فراوانی شده‌اند. در هنگام به دست آوردن یک ضربه کرنر، نشانه‌گری درون محوطه جریمه حریف ظاهر می‌شود که شما با تکان دادن آنالوگ سمت راست، نشانه‌گر را در جایی که قصد دارید توپ فرود بیاید، تنظیم می‌کنید و سپس دکمه سانتر را فشار می‌دهید. این کار باعث شده است که ضربات کرنر، نسبت به نسخه‌های پیشین فیفا، خطرناک‌تر بشوند. شاید اما ضربات پنالتی، مهم‌ترین تغییری باشد که در بین ضربات بازی اعمال شده است. شما با تکان دادن آنالوگ راست، به مانند ضربات آزاد می‌توانید جایگاه بازیکن را تعیین کنید و سپس با فشردن آنالوگ راست به سمت جلو، بازیکن شما به سمت توپ شروع به دویدن می‌کند. در این حالت با زدن شوت و گرفتن جهت، می‌توانید توپ خود را روانه دروازه کنید. این کار باعث شده است که ضربات پنالتی، بسیار شبیه به واقعیت شوند و شما اکنون می‌توانید هرگونه که دوست دارید و به هر کجای دروازه، پنالتی خود را بزنید. از دیگر تغییرات بازی، پرتاب اوت‌ها است. اکنون شما می‌توانید بازیکن پرتاب کننده را تا حدی در کنار خط بالا و پایین ببرید و حتی با وانمود کردن به پرتاب توپ، حریف خود را گول بزنید. 

FIFA 17

هوش مصنوعی نیز در فیفا 17 با تغییرات بسیار زیادی همراه بوده است. بازیکنان هم‌دسته شما، اکنون فرارهای بهتری انجام می‌دهند و با آنالیز کردن فضاهای خالی پشت مدافعان، به آن قسمت‌ها فرار می‌کنند. این مسئله باعث شده که یاران هم‌دسته شما در فیفا که کنترلشان بر عهده هوش مصنوعی است، درک درستی از موقعیت شما داشته باشند و بر اساس نحوه حرکت شما، بهترین تصمیم را بگیرند. 

یکی از ویژگی‌هایی که الکترونیک آرتز مانور بسیار زیادی برروی آن می‌داد، بازی فیزیکی جدیدی بود که در FIFA 17 پیاده‌سازی شده است. شما می‌توانید با استفاده از بدن خود، از توپ محافظت کنید و اگر کمی از لحاظ فیزیکی بازیکن بزرگی باشید، به راحتی می‌توانید در هنگام ضد حمله، تا رسیدن مهاجمان تیم خود، از توپ محافظت کنید تا پس از رسیدن مهاجمان، با یک پاس دقیق، بازیکنان خود را در موقعیت گل قرار دهید. نبردهای تن به تن و ۵۰ / ۵۰ نیز در بازی به صورت کامل بازنویسی شده است. 

تمامی مربیان لیگ برتر از جمله آرسن ونگر، یورگن کلوپ، خوزه مورینیو و دیگران در فیفا 17 پیاده‌سازی شده‌اند

اما از تغییرات گیم‌پلی بازی که بگذریم، می‌رسیم به دو بخش اصلی بازی یعنی Career Mode و آلتیمیت تیم. هردوی این بخش‌ها، در فیفا 17 دستخوش تغییراتی شده‌اند که در راستای هرچه بهتر کردن این بخش‌ها این تغییرات اعمال شده‌اند. بخش Career Mode فیفا، هم اکنون بیشتر از پیش شبیه به واقعیت شده است. اولین تغییر این بخش، حضور مربیان واقعی لیگ برتر انگلستان است. تمامی مربیان لیگ برتر از جمله آرسن ونگر، یورگن کلوپ، خوزه مورینیو و دیگران در فیفا 17 پیاده‌سازی شده‌اند. یکی دیگر از تغییرات جالب این بخش، قابلیت شخصی‌سازی خودتان به عنوان یک مربی با جزئیات بیشتر است. پیش از این هنگامی که شما مربی‌گری یک تیم را بر عهده می‌گرفتید، فقط می‌توانستید از بین چند لباس مختلف ظاهر وی را انتخاب کنید. اما در جدیدترین نسخه فیفا، شما می‌توانید ظاهر مربی خودتان را نیز شخصی‌سازی کنید. یکی دیگر از تغییراتی که در راستای هرچه واقعی‌تر شدن بازی به آن اضافه شده است، اهداف فصل شما است. پیش از این شما در نسخه‌های قبلی، کنترل زیادی را برروی اهداف فصل خود نداشتید اما در فیفا 17، می‌توانید به طور مثال برروی اهداف مالی تمرکز بیشتری داشته باشید و اهداف مالی را بالاتر از قهرمانی در لیگ قرار دهید. از طرف دیگر، شما کنترل بیشتری برروی پول‌های خود دارید و می‌توانید پول‌های خود را در جاهای مختلف به صورت جداگانه سرمایه‌گذاری کنید.

FIFA 17

اما بدون شک اعتیادآورترین بخش فیفا، بخش آلتیمیت تیم آن است. این بخش نیز امسال با اینکه دستخوش تغییرات بنیادینی نشده است، اما قسمت‌های مختلفی به آن اضافه شده است. یکی از جالب‌ترین موارد اضافه شده به آن، بخش FUT Champions است. این بخش به شما اجازه می‌دهد که با شرکت در تعدادی مسابقات مقدماتی، مجوز ورود به تورنومنت‌های آخر هفته را به دست بیاورید و برای جوایز نفیس و واقعی در این مسابقات به رقابت بپردازید. بخش جدید دیگری که به این قسمت از بازی اضافه شده است، چالش‌های ساخت ترکیب را با استفاده از کارت‌هایی که در اختیار دارید در جلوی شما قرار می‌دهد که با تکمیل کردن این چالش‌‌ها، به جوایزی دست پیدا می‌کنید. به غیر از این تغییرات، بخش آلتیمیت تیم فیفا 17 تغییرات آنچنانی نکرده است و پایه و اساس آن همان آلتیمیت تیم قدیمی و اعتیاد آور است. 

FIFA 17

مجموعه فیفا هرگز در به دست آوردن لایسنس تیم‌ها، دچار مشکل نبوده و امسال نیز مانند سال‌های گذشته، تمام لیگ‌های معتبر و معروف دنیا، به صورت کاملا رسمی در بازی حضور دارند و حتی امسال برای اولین بار، لیگ ژاپن نیز به این بازی اضافه شده است. شاید تنها مشکلی که طرفداران فیفا با این مجموعه داشته باشند، عدم وجود لایسنس لیگ قهرمانان است که چند سالی است به صورت انحصاری در اختیار کونامی و مجموعه Pro Evolution Soccer است. امسال، تعداد بازیکنانی که به صورت اختصاصی با این مجموعه قرارداد همکاری امضا کرده‌اند، بسیار بیشتر شده است. از این بازیکنان می‌توان به هری کین، خامس رودریگز، مارکو رویس، آنتونی مارشیال، ادن هازارد، دله علی، مارکوس رشفورد و ریس آکسفورد اشاره کرد که تمامی آنها به عنوان مشاور در ساخت بازی نیز مشارکت داشته‌اند.

FIFA 17

به تمام این موارد، جزئیات جدیدی از جمله خالکوبی‌های بازیکنان، رنگ موها و حتی خوشحالی‌های جدیدی مانند رقص دب (خوشحالی معروف پل پوگبا) را اضافه کنید تا ببینید EA Sports برای هرچه بیشتر واقعی کردن بازی، چه تلاش‌هایی کرده است. 

FIFA 17

بازی فیفا 17، در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهر ۱۳۹۵) در آمریکای شمالی و دو روز بعد یعنی ۲۹ سپتامبر (۸ مهر) در انگلستان و دیگر نقاط دنیا عرضه خواهد شد. کاربران EA Access، می‌توانند یک هفته زودتر، نسخه کامل بازی را تجربه کنند. عکس روی جلد بازی امسال نیز، مارکو رویس، ستاره تیم فوتبال دورتموند است که چندی پیش به انتخاب کاربران انتخاب شده بود. کاربران از بین او، ادن هازارد، خامس رودریگز و آنتونی مارشیال، این ستاره را برای عکس روی جلد بازی انتخاب کرده بودند. در تاریخ ۲۳ شهریور نیز، دمویی قابل بازی از فیفا 17 برروی تمامی پلتفرم‌های مقصد منتشر خواهد شد. 

امسال نیز به مانند سنت سال‌های گذشته، سه نسخه مختلف از بازی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. نسخه استاندارد بازی که شامل بازی کامل، ۵ کوپن آلتیمیت تیم درفت، یکی از ۴ بازیکن روی کاور برای ۸ بازی به صورت قرضی در آلتیمیت تیم و لباس‌های شخصی‌سازی شده توسط طراحان معروف است. این نسخه با قیمت ۵۹/۹۹ دلار در اختیار گیمرها قرار خواهد گرفت.

نسخه بعدی، نسخه دیلاکس بازی با قیمت ۷۹/۹۹ دلار است که علاوه بر بازی کامل، شامل ۲۰ پک طلا پریمیوم (در طی یک بازه زمانی ۲۰ هفته‌ای)، هفته‌ای یک بازیکن تیم هفته به صورت قرضی برای سه مسابقه، یکی از ۴ بازیکن روی کاور برای ۸ بازی به صورت قرضی در آلتیمیت تیم و لباس‌های شخصی‌سازی شده توسط طراحان معروف می‌شود.

گرانترین نسخه بازی، ۹۹/۹۹ دلار قیمت دارد و با نام نسخه سوپر دیلاکس شناخته می‌شود. این نسخه علاوه بر بازی کامل، شامل ۴۰ پک طلا پریمیوم (در طی یک بازه زمانی ۲۰ هفته‌ای)، هفته‌ای دو بازیکن تیم هفته به صورت قرضی برای سه مسابقه، یکی از ۴ بازیکن روی کاور برای ۸ بازی به صورت قرضی در آلتیمیت تیم و لباس‌های شخصی‌سازی شده توسط طراحان معروف است.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده