نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

فیل اسپنسر: مقایسه قدرت ایکس باکس وان با کارت گرافیک Titan X اشتباه بود

مایکروسافت چندی پیش رویداد بهاره ایکس‌باکس را برگزار و در جریان آن اطلاعات جدیدی در مورد آینده ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان ارائه کرد. فیل اسپنسر در این رویداد کنسول مایکروسافت را با کارت گرافیکی Titan X مقایسه کرده بود که حال این مساله را اشتباه خوانده است.

این روز‌ها اخبار زیادی پیرامون کمپانی Microsoft منتشر می‌شود که محوریت اصلی آن‌ها برنامه‌های جدید این شرکت برای حمایت از ویندوز 10 و بازی‌های پی‌سی است که در راستای آن تعدادی از بزرگ‌ترین بازی‌های انحصاری مایکروسافت مثل Quantum Break و نسخه رایگان Forza Motorsport 6 برای پی‌سی تایید شده‌اند و احتمالا آثاری مثل Gears of War 4 و Halo 6 هم دنباله رو این بازی‌ها خواهند بود. با این حال فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، چندی پیش و در جریان رویداد بهاره ایکس‌باکس که در سان فرانسیسکو برگزار شد، اعلام کرد که برای اجرای بازی‌های پی‌سی عرضه شده توسط این کمپانی در رزولوشنی مشابه ایکس‌باکس وان، نیاز به یک کارت گرافیک Titan X خواهید داشت که در حال حاضر قدرتمند‌ترین کارت کمپانی انویدیا است.

این مسئله واکنش طرفداران را در پی داشت و یکی از آن‌ها با انتشار توییتی و خطاب قرار دادن اسپنسر گفت:

آقای اسپنسر! واقعا منظور شما این است که برای اجرای بازی‌های ایکس‌باکس وان در پی‌سی با رزولوشن یکسان به کارت گرافیک Titan X نیاز داریم؟! شک ندارم که حرف شما یک شوخی بود!

پس از این توییت اسپنسر پاسخ این کاربر را داد و اعلام کرد که صحبت‌هایش اشتباه بود:

این حرف یک اشتباه از جانب من بود و حرف درستی نیست. منظور من در اصل این است که از لحاظ مقایسه عملکرد با قیمت، ایکس‌باکس وان به مراتب ارزش بیشتری دارد.

در حالی که صحبت‌های اولیه اسپنسر در مورد مقایسه ایکس‌باکس وان با Titan X منطقی نبود، ولی نظر جدید وی کاملا درست است؛‌ چرا که هزینه ساخت یک پی‌سی مناسب بازی به مراتب بیشتر از خرید کنسول است و از این حیث کنسول‌ها برای بازی کردن صرف مناسب‌تر هستند.

نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده