نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۲

طراح اولین کنسول ایکس باکس از بزرگ بودن کنترلر آن می‌گوید

سیموس بلکلی، از طراحان پیشین مایکروسافت، از بزرگ بودن بیش از حد کنترلر اولین ایکس‌باکس می‌گوید.

زمانی که اولین کنسول ایکس‌باکس در سال ۲۰۰۱ عرضه شد، به دلیل قدرت بالای خود مورد توجه قرار گرفت. ولی این کنسول از یک مشکل رنج می‌برد که مربوط به کنترلر آن می‌شد و این دسته به قدری بزرگ بود که افراد زیادی، مخصوصا آن‌هایی که دستان کوچکی داشتند، در استفاده از آن دچار مشکل می‌شدند. در نتیجه مایکروسافت مجبور شد تا بعد‌ها کنترلر کوچک‌تری با نام Xbox controller S برای این کنسول عرضه کند که در نسخه ژاپنی ایکس‌باکس که در سال ۲۰۰۲ عرضه شد، به عنوان کنترلر درون جعبه استفاده می‌شد. حال سیموس بلکلی، یکی از طراحان این کنسول، اخیرا گفته که کنترلر اولیه ایکس‌باکس به طرز «شرم‌آوری» بزرگ بوده و مایکروسافت هم در آن زمان این کنترلر با پیش از عرضه تست نکرده است. بلکلی در پاسخ به یکی از طرفداران در سایت توییتر گفت:

این کنترلر به طرز شرم‌آوری بزرگ بود و من قدرت این را نداشتم که آن را بهبود ببخشم. چرا که مایکروسافت با تست کردن کنترلر پیش از عرضه مخالف بود. من کاملا با شما هم‌عقیده هستم که یک هلی‌کوپتر می‌تواند روی این کنترلر فرود بیاید!

این اولین باری نیست که بلکلی در مورد کنترلر بزرگ ایکس‌باکس صحبت می‌کند و وی سال پیش هم در مصاحبه‌ای با IGN گفته بود که این کنترلر از نظر کارکرد دقیقا همانی بود که مایکروسافت و سازندگان انتظارش را داشتند ولی از آنجایی که بُرد بسیار بزرگی داشت، در نهایت تبدیل به یک کنترلر واقعا عظیم شد.

این طراح همچنین توییت‌های دیگری نیز در مورد کنترلر ایکس‌باکس منتشر کرده که به شرح زیر هستند:

در آن زمان کنسول دریم‌کست منبع الهام ما بود و این کنسول هم کنترلر‌های بسیار بزرگی داشت. به‌علاوه مسئول ساخت کنترلر‌های سراغ تولید‌کننده قطعات الکترونیکی رفته بود که برد آن‌ها را در ابعاد بزرگی طراحی کرد و در نتیجه این کنترلر در نهایت با چنین اندازه‌ای عرضه شد. البته افراد زیادی در آمریکا از کنترلر‌های بزرگ خوششان می‌آید ولی ژاپنی‌ها که دست‌های کوچک‌تری دارند، اصلا واکنش خوبی به چنین کنترلری نشان ندادند و در نهایت تیم سازنده یک کنترلر کوچک و عالی برای این کنسول تهیه کرد.

نظر شما در مورد صحبت‌های بلکلی چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده