عضو تحریریه
محمدجواد فراهانی

محمدجواد فراهانی

،
درباره من:
فیلم‌نامه نویس، نویسنده و منتقد/ دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنر/ در صورت هرگونه سوال یا صحبت با من می‌تونید>> اینستاگرام: mj.farahanicritic@/ ایمیل: mohammadjavadfarahani7@gmail.com
عضویت: پنجشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
275

بهترین سریال های ایرانی | معرفی ۶۰ سریال از گذشته تا به امروز

در این مقاله قصد داریم به معرفی ۶۰ سریال ایرانی در گونه‌های مختلف کمدی، پلیسی، تاریخی و درام از گذشته تا به امروز را معرفی کنیم. سریال‌هایی که با بسیاری از آن‌ها خاطره داریم. همراه زومجی باشید.

1

نقد فیلم انسان ها (The Humans) | تنهایی انسان مدرن

فيلم The Humans «انسان‌ها»، ساخته استفان کرم از لحاظ پیچ و خم‌های دراماتیک، شباهت‌های بسیاری با نمایشنامه‌ای که استفان کرم خود آن را به رشته تحریر درآورده و منبع اقتباس فیلم است، دارد و بر تنهایی انسان‌ها در عصر مدرنیته تاکید می‌کند.

32

نقد سریال روز بلوا | روحانی گرفتار در دام فساد مالی

روز بلوا جدیدترین ساخته بهروز شعیبی با قرار دادن یک طلبه، با بازی بابک حمیدیان، در مرکز روایت‌اش، می‌کوشد تا دغدغه‌‌های او را به زبان سینما نمایش دهد. همراه نقد سریال باشید.

11

نقد فیلم تومان | روایت یک قمارباز حرفه‌ای

فیلم تومان جدیدترین ساخته مرتضی فرشباف با بهره‌گیری اصولی از لوکیشن و با تکیه بر فُرمی میزانسن محور، می‌کوشد تا بیان تجربی آثار قبلی‌اش یعنی فیلم سوگ و بهمن را کامل کند.

35

معرفی سریال Cowboy Bebop (بی باپ گاوچران)

مجموعه Cowboy Bebop «بی باپ گاوچران» که از انیمه‌ای به همین نام اقتباس شده، سریالی ۱۰ قسمتی است که در حال حاضر از نتفلیکس در حال پخش است. جان چو، مصطفی شاکر و دانیلا پیندا از بازیگران اصلی این سریال هستند.

151

نقد فیلم گشت ارشاد ۳ | فروش زیاد به چه قیمت؟

فیلم گشت ارشاد ۳ ساخته سعید سهیلی که از بازیگرانی هم‌چون ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی و امیر جعفری بهره گرفته، بزرگ‌ترین هدف‌گذاری‌اش، فتح گیشه است. فیلم برای رسیدن به این مقصود، پرداختن به زندگی یک خواننده به نام پیکان، با بازی بهنام بانی را هم چاشنی کارش قرار داده است.

6

نقد فیلم Zeros and Ones | کرونا به روایت ابل فرارا

فیلم Zeros and Ones «صفر و یک‌ها» جدیدترین ساخته ابل فرارا یک بازی ذهنی به راه می‌اندازد تا ازطریق آن ابعاد مختلف دوران همه‌گیری کرونا را نشان دهد. در ادامه با نقد زومجی همراه شوید.

5

معرفی سریال قانون شکنان (The Outlaws) | یک گروه تبهکار هفت نفره

سریال The Outlaws «قانون‌شكنان» قصد دارد تا با تمرکز بر یک گروه هفت نفره، ابعاد متفاوتی از جرم‌های مختلف را نشان دهد. سریال با قرار دادن این هفت نفر در قطب پروتاگونیست، قصد دارد مخاطب را با آن‌ها همراه کند. در ادامه برای خواندن متنِ معرفی این سریال با زومجی همراه شوید.

3

نقد فیلم کمک (Help) | با پسا کرونا چه باید کرد؟

فيلم تلويزيونی Help «كمک» را می‌توان در دسته فیلم های آخرالزمانی قرار داد که به ابعاد گسترده شیوع ویروس کرونا می‌پردازد. فیلمی با بازی جودی کومر در نقش یک پرستار که تمام تلاشش را صرف نجات بیماران می‌کند.

38

نقد فیلم فینچ (Finch) | تام هنکس در اثری آخرالزمانی

فیلم Finch «فینچ» به کارگردانی میگل ساپوچنیک و با بازی تام هنکس، فیلمی است که می‌خواهد با گوشه چشمی به انیمیشن وال‌ئی، در دسته درام‌های آخرالزمانی جای گیرد. در ادامه با نقد فیلم با زومجی همراه شوید.

صفحه ۱ از ۶