محمد جواد .

محمد جواد .

،
درباره من:
Soul of the lost withdrawn from its vessel. Let strength be granted so the world might be mended...so the world might be mended.
عضویت: دوشنبه, ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
  1. محمد جواد .
    محمد جواد . | پنجشنبه, ۱۴ بهمن ساعت ۱۰:۴۹

    @Amir78sa
    شخصا با توجه رابطه دیرینه و نزدیک کپکام و نینتندو، احتمال میدم اگه سران کپکام قصد فروش داشته باشن و نینتندو هم قصد خرید، نینتندو بخرتش.
    جالبه بدونید یه زمانی قرار بود رزیدنت اویل انحصاریه نینتندو باشه! (نسخه چهارم برا گیم کیوب)

    جف کیلی: خریدهای بزرگ بیشتری در صنعت بازی‌ها در مرحله نهایی مذاکره است

    محمد جواد .
    محمد جواد . | پنجشنبه, ۱۴ بهمن ساعت ۱۰:۵۵

    @HESAMD
    با خریداری اکتیویژن بلیزارد به نظرم برای هر چیزی باید یه احتمال در نظر گرفت. درسته احتمالش خیلی کمه ولی صفر نیست! بین این دوتا واقعا فرق هست!

    جف کیلی: خریدهای بزرگ بیشتری در صنعت بازی‌ها در مرحله نهایی مذاکره است

    محمد جواد .
    محمد جواد . | چهار شنبه, ۱۳ بهمن ساعت ۲۲:۲۵

    @Ezio Jinx
    اگه روزی برسه که همه بازی های AAA سرویس محور بشن، اخرین سنگر بازی های داستانی میشه ایندی ها...

    عرضه ۱۰ بازی لایو سرویس توسط سونی تا سال ۲۰۲۶

    محمد جواد .
    محمد جواد . | چهار شنبه, ۱۳ بهمن ساعت ۱۴:۱۸

    @Eiza A
    بله
    این خرید بهترین تخصیص سرمایه بود. وقتی اکتیویژن به خاطر مشکلات داخلی ارزش سهامش افت کرد، ماکرو بعد از چند ماه مذاکره سر یک قیمت خوب به توافق نهایی رسید و خریدش. بلافاصله بعد از خرید هم ارزش سهام شرکت رفت بالا. یعنی همین الان ماکروسافت بیاد شرکتو بفروشه سود کرده. (با فرض اینکه قرارداد نهایی شده بود) ولی بحث این نیست که سهام شرکت چقد می ارزه. بحث اینه که ماکروسافت میخواد درآمد کسب کنه از طریق اکتیویژن بلیزارد و گیمپس رو توسعه بده. طبق اخرین گزارش مالی، اکتیویژن بلیزارد تو سال ۲۰۲۰ حدود ۸ میلیارد دلار درامد داشته. به عبارت ساده تر بگم؛ انگار که ماکروسافت یه ماشین پول چاپ کن رو با یه تخفیف خیلی خوب خریده! حالا من کاری به این ندارم که این خرید چقد به نفع با ضرر صنعت گیمه چون قبلا صحبتشو کردم اما برای ماکروسافت خرید هوشمندانه ای بود و کلی به نفعش شد. بعد از نهایی شدن خرید، ماکروسافت به سومین شرکت پردرآمد گیمینگ تبدیل میشه...

    افزایش قابل توجه سود سونی نسبت به سال قبل با عملکرد فراتر از انتظار شرکت

    محمد جواد .
    محمد جواد . | سه شنبه, ۱۲ بهمن ساعت ۱۰:۱۲

    با توجه به بیانه ها و صحبت هایی که شده، ظاهرا بانجی ناشر بازی های خودش باقی میمونه و هر بازی جدیدم بسازه روی پلتفرم های مختلفی عرضه میشه. خب حالا میشه برداشت کرد که سونی از اون خرید دو هدف داشته:
    ۱) درسته بانجی ناشر ایپی های خودشه ولی این دلیل نمیشه روی بازی های قدیمی سونی به شکل انحصاری کار نکنه. مثل روز برام روشنه که قراره ریبوت، ریمیک یا بازسازی دوباره از شوتر های قدیمی و محبوب سونی رو توسط بانجی شاهد باشیم مثل کیلزون و رزیستنس
    ۲) سونی به دنبال درآمدزایی از طریق عرضه یک بازی انلاین سرویس محور هست که از قضا روی پلتفرم های مختلف هم حضور داشته باشه تا از این طریق رشد بیشتری پیدا کنه و سهم بیشتری از بازار پیسی و موبایل داشته باشه.
    اما نظر شخصیم چیه؟ شخصا هر استودیو مستقلی که از این صنعت کم بشه منو ناراحت میکنه ولی اینک من خوشم بیاد یا نیاد، نه مهمه و نه تاثیرگذار. حالا نه فقط من، شما بیا کل جامعه گیمرا رو کنار هم بزار... صحبتای هیچکسی راه به جایی نمیبره... با حرف و اعتراض نه بابی کوتک از مقامش استعفا داد نه خرید درون برنامه ای ها لغو شد. نه لوت باکس از گیم حذف شد نه ان اف تی کنار گذاشته شد... چند ده سال اخیرو که نگاه میکنم میبینم خیلی کم پیش اومده که حرف و اعتراض گیمرا تاثیری گذاشته باشه... خلاصه فقط پول و سوده ک حرف اولو آخرو میزنه و قدرتش بی نهایت بیشتره...

    جدیت سونی در تصاحب استودیوهای بیشتر پس از بانجی

    محمد جواد .
    محمد جواد . | سه شنبه, ۱۲ بهمن ساعت ۱۰:۲۰

    @مرد ریش دار نامرئی
    باید هر کسی رو نسبت به خودش سنجید. سونی که ارزش بازارش 140 میلیارد دلاره، در حد توان خودش خرید کرده و خرید بزرگی بوده. در واقع بزار اینطور بگم؛ بانجی بزرگترین خریدی بوده که سونی تو حوزه گیمینگ انجام داده. پس نگو خرید بزرگ انجام نمیدن. چرا میدن و بانجی هم نمونه بارزشه. این خرید شاید در مقابل اکتیویژن بلیزارد ناچیز به شمار بیاد ولی برای سونی رقم بزرگیه. تعارف نداریم باهم؛ وقتی ارزش بازار ماکروسافت 2 هزار میلیارد دلاره، طبیعیه که خرید بزرگ برای این شرکت یه چیزی مثل اکتیویژن بلیزارد باشه.
    البته شنیدم همین خرید اکتیویژن تقریبا نصف دارایی جاری ماکروسافت بوده. یعنی کل مجموعه ی ماکروسافت 150 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری داشته و اومده نصفشو داده برای این خرید! این مساله نشون میده ماکروسافت گیمینگ رو چقدر جدی گرفته و تقریبا تمام تمرکزش رو گذاشته رو این مساله! از طرف دیگ نشون میده که توی بحث انحصاری شدن یا نشدن اصلا شوخی نداره و یک راست میره برای توسعه گیمپس. توسعه گیمپس اولویتی که به هر قیمتی اجام میشه؛ حتی انحصاری کالاف و غیره.

    جدیت سونی در تصاحب استودیوهای بیشتر پس از بانجی

    محمد جواد .
    محمد جواد . | سه شنبه, ۱۲ بهمن ساعت ۱۰:۳۴

    @Arad.RN
    توی نسل 5 وقتی پلی استیشن میخواست جلوی نینتندو قد علم کنه، یکی از مانورهای تبلیغاتیشون، کرش بندیکوتی بود که روی کنسول رقیب حضور نداشت...

    جدیت سونی در تصاحب استودیوهای بیشتر پس از بانجی

    محمد جواد .
    محمد جواد . | سه شنبه, ۱۲ بهمن ساعت ۱۲:۵۸

    @ꪖ𝕣ꪖડꫝ ρᥴ
    یه حسی بهم میگه نینتندو رفته خریدتش😂
    جدا از این نمیدونم چرا کسی به نینتندو توجهی نداره که با خریده شدن اکتیویژن بلبزارد، بزرگترین شریک ثرد پارتی خودشو از دست داد!

    جدیت سونی در تصاحب استودیوهای بیشتر پس از بانجی

    محمد جواد .
    محمد جواد . | سه شنبه, ۱۲ بهمن ساعت ۰۰:۰۱

    با توجه به بیانه ها و صحبت هایی که شده، ظاهرا بانجی ناشر بازی های مولتی پلتفرم خودش باقی میمونه و هر بازی جدیدم بسازه مولتی پلتفرمه. خب حالا میشه برداشت کرد که سونی از این خرید دو هدف داشته:
    ۱) درسته بانجی ناشر ایپی های مولی پلتفرم خودشه ولی این دلیل نمیشه روی بازی های قدیمی سونی به شکل انحصاری کار نکنه. مثل روز برام روشنه که قراره ریبوت، ریمیک یا بازسازی دوباره از شوتر های قدیمی و محبوب سونی رو توسط بانجی شاهد باشیم مثل کیلزون و رزیستنس
    ۲) سونی به دنبال درآمدزایی از طریق عرضه یک بازی انلاین سرویس محور هست که از قضا مولتی پلتفرم هم باشه تا از این طریق رشد بیشتری پیدا کنه و سهم بیشتری از بازار پیسی داشته باشه.
    اما نظر شخصیم چیه؟ شخصا هر استودیو مستقلی که از این صنعت کم بشه منو ناراحت میکنه ولی اینک من خوشم بیاد یا نیاد، نه مهمه و نه تاثیرگذار. حالا نه فقط من، شما بیا کل جامعه گیمرا رو کنار هم بزار... صحبتای هیچکسی راه به جایی نمیبره... با حرف و اعتراض نه بابی کوتک از مقامش استعفا داد نه خرید درون برنامه ای ها لغو شد. نه لوت باکس از گیم حذف شد نه ان اف تی کنار گذاشته شد... چند ده سال اخیرو که نگاه میکنم میبینم خیلی کم پیش اومده که حرف و اعتراض گیمرا تاثیری گذاشته باشه... خلاصه فقط پول و سوده ک حرف اولو آخرو میزنه و قدرتش بی نهایت بیشتره...

    خریداری بانجی توسط سونی با پرداخت ۳.۶ میلیارد دلار

    محمد جواد .
    محمد جواد . | سه شنبه, ۱۲ بهمن ساعت ۰۰:۱۶

    همه میگن سونی میتونست بهترشو بخره... خب قبلش از خودتون بپرسین که سونی در حال حاضر کجا ضعف داره و باید اونو پوشش بده. سوای الکترونیک آرتز که شوترای خوبی داره (گرونه و احتمالا تمایلی به فروخته شدن نداره) چه ناشر یا استودیوی شوترساز خوب دیگ میشناسید که بتونه کمک سونی کنه؟ لطفا جای کپکام اسکوئر انیکس رمدی کوجیما فرام سافتور کونامی سی دی پراجکت و امثالهم که هیچکدوم تو کار شوتر اول شخص رقابتی نیستن، یه پیشنهاد منطقی بدید که چه سونی با این مبلغ چه استودیو یا ناشر بهتری میتونست بخره که ضعفشو تو ژانر شوتر اول شخص پوشش بده؟

    خریداری بانجی توسط سونی با پرداخت ۳.۶ میلیارد دلار

صفحه ۹ از ۴۸