// دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۷

خریداری بانجی توسط سونی با پرداخت ۳.۶ میلیارد دلار

سونی به‌صورت رسمی اعلام کرد که بانجی، سازنده‌ی سری بازی Destiny را با قیمت ۳.۶ میلیارد دلار خریداری می‌کند.

بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی با پرداخت مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار، صاحب شرکت Bungie می‌شود؛ شرکتی که سال‌ها قبل مجموعه بازی Halo را خلق کرد و اکنون سری بازی Destiny را تقدیم گیمرها می‌کند. بانجی به‌عنوان بخشی از Sony Interactive Entertainment فعالیت‌های خود را جلو خواهد برد و به ساخت و عرضه‌ی بازی‌ها ادامه خواهد داد. بازی Destiny 2 همچنان روی پلتفرم‌های مختلف پشتیبانی خواهد شد، جهان این مجموعه گسترش پیدا خواهد کرد و بانجی مشغول کار روی یک سری بازی جدید هم شده است.

سونی می‌گوید: «بانجی به بازیکن‌های مختلف دسترسی خواهد داشت؛ هر جا که مشغول تجربه‌ی بازی باشند». بانجی در اوقاتی که بخواهد، توانایی عرضه‌ی بازی‌ها با برند خود را هم خواهد داشت. پس احتمالا وقتی با یک بازی مولتی‌پلتفرم سر و کار داریم، بانجی ناشر آثار خود خواهد بود. برای نمونه اکنون واضح است که اکنون قرار نیست ناشر بازی Destiny 2 تغییر کند و آن محصول همچنان بانجی را به‌عنوان تنها سازنده و ناشر اصلی می‌شناسد.

جیم رایان درکنار نمادهای پلی استیشن سونی

جیم رایان، رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی گفت: «ما از زمان تولد مجموعه بازی Destiny یک همکاری محکم با Bungie داشتیم. نمی‌توانم بیشتر از این خوشحال باشم که ورود استودیو به خانواده‌ی پلی استیشن را به‌صورت رسمی تبریک می‌گویم. این یک قدم مهم در استراتژی ما برای رساندن پلی استیشن به تعداد بسیار بیشتری از بازیکن‌ها است.

ما درک می‌کنیم که جامعه‌ی طرفدارهای بانجی چه‌قدر برای استودیو حیاتی است و مشتاق پشتیبانی از این جامعه خواهیم بود. بانجی به شکل مستقل به رشد ادامه خواهد داد. جامعه‌ی پلی استیشن هم برای ما در مرکز DNA پلی استیشن قرار دارد. عشق مشترکی که ما به گیمرها و ساخت بهترین مکان برای بازی کردن داریم، حالا حتی از قبل هم فراتر خواهد رفت».

پیت پارسنز، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ی فعلی استودیو مولتی‌پلتفرم بانجی گفت: «هم Bungie و هم بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی باور دارند که جهان‌های بازی‌های ویدیویی، تنها آغازکننده‌ی مجموعه‌ی متعلق به ما (Destiny) هستند. جهان اورجینالی که ساخته‌ایم، پتانسیل عظیمی دارد و با پشتیبانی سونی می‌توانیم بانجی را تبدیل به یک شرکت جهانی فعال در مدیوم‌های مختلف کنیم».

هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن با یک توییت نوشت: «بسیار هیجان‌زده‌ام که ورود بانجی به خانواده‌ی پلی استیشن را خوش‌آمد می‌گویم. بانجی بازی‌های مبتنی‌بر فعالیت کاربرها را با تکنولوژی برجسته به وجود آورد؛ بازی‌هایی که تجربه‌ی آن‌ها لذت بسیار زیادی دارد. می‌دانم که همه در استودیوهای پلی استیشن هیجان‌زده هستند؛ درباره‌ی مواردی که می‌توانیم با هم به اشتراک بگذاریم و از یکدیگر بیاموزیم».


منبع GamesIndustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده