// چهار شنبه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۷

افزایش قابل توجه سود سونی نسبت به سال قبل با عملکرد فراتر از انتظار شرکت

درحالی‌که تحلیل‌گرها باور داشتند سونی در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی به ۳۵۱.۶ میلیارد ین سود می‌رسد، سود سونی در این بازه‌ی زمانی بیشتر از ۴۶۵ میلیارد ین بوده است.

سونی در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی ۴۶۵.۲ میلیارد ین (۴.۰۶ میلیارد دلار) سود کرد که رشد جدی سود شرکت در این بازه‌ی زمانی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت ژاپنی سونی طی سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی جاری خود (سه ماه پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی) فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شد. براساس پیش‌بینی‌های تحلیل‌گرها قرار بود سونی طی این بازه‌ی زمانی به سودی معادل ۳۵۱.۶ میلیارد ین برسد. اما سود شرکت سونی در این سه ماه برابر با ۴۶۵.۲ میلیارد ین بود. برای درک بهتر عدد باید بدانید که هر ۱۱۴.۶ ین معادل یک دلار است. در حقیقت اکنون براساس جدیدترین اخبار بازی می‌دانیم که سود خالص کل شرکت سونی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال قبل با رشد ۳۲ درصدی مواجه شد.

سونی باتوجه‌به این عملکرد فراتر از انتظار، احتمال می‌دهد که مجموع سود خالص شرکت در سال مالی جاری (از آغاز آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی تا پایان مارچ سال ۲۰۲۲ میلادی) به ۱.۲ تریلیون ین برسد؛ درحالی‌که مطابق پیش‌بینی‌های قبلی قرار بود سود کلی شرکت Sony در این سال مالی بین ۱.۰۴ تا ۱.۰۹ تریلیون ین باشد.

گرین گابلین با بازی ویلم دفو در تریلر جدید فیلم Spider-Man: No Way Home

بخش سونی پیکچرز باتوجه‌به عملکرد آثار سینمایی مختلف از جمله Spider-Man: No Way Home و صدالبته مبلغ قابل‌توجه پرداخت‌شده از سوی نتفلیکس برای پخش سریال Seinfeld خوش درخشید. در همین حین بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی موفق به فروش ۳.۹ میلیون پلی استیشن 5 شد.

کمبود قطعات نیم‌رسانا در بازار به قدری جدی است که سونی قبلا می‌خوست طی سال مالی جاری (از آوریل ۲۰۲۱ تا مارچ ۲۰۲۲) موفق به عرضه‌ی ۱۴.۸ میلیون PS5 شود. ولی حالا می‌گوید که این عدد به ۱۱.۵ میلیون PS5 رسیده است. البته شرکت امیدوار است که در سال مالی بعدی (شروع از ۱ آوریل ۲۰۲۲ میلادی/۱۲ فروردین ۱۴۰۱ خورشیدی) شاهد بهبود اوضاع باشیم.

دسته کنسول پلی استیشن 5

فروش PS5 تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۷.۳ میلیون کنسول رسید. البته که کمبود قطعات مورد نیاز، شرکت‌های مختلف را برای تولید و عرضه‌ی چنین محصولاتی به‌شدت آزار می‌دهد. در نتیجه همچنان تقاضا برای خرید کنسول پلی استیشن 5 به مراتب بیشتر از عرضه‌ی آن است و عملا تمامی کنسول‌های تولیدشده از سوی سونی در سریع‌ترین زمان ممکن به فروش می‌رسند. بااین‌حال سرویس‌ها و بازی‌ها مدام درآمد عالی را برای بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت Sony به ارمغان می‌آورند تا پلی استیشن وضعیت مالی بسیار خوبی داشته باشد.

سونی مشغول تأسیس یک کارخانه در کشور ژاپن با همکاری TSMC شده است که از سال ۲۰۲۴ به تولید فراوان Semiconductorها می‌پردازد. در آخر نباید فراموش کرد که شرکت بزرگ ژاپنی با تأسیس Sony Mobility وارد صنعت خودروهای الکتریکی خواهد شد.


منبع Reuters
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده