// چهار شنبه, ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۳

عرضه ۱۰ بازی لایو سرویس توسط سونی تا سال ۲۰۲۶

سونی تا سال ۲۰۲۶ به عرضه‌ی ۱۰ بازی لایو سرویس می‌پردازد و برای انجام این کار از استودیو بانجی کمک می‌گیرد.

در جدیدترین اخبار بازی اعلام شد که طی سال‌های آتی تا ماه مارس سال ۲۰۲۶ شاهد عرضه‌ی ۱۰ لایو سرویس از سوی سونی برای پلی استیشن 5 خواهیم بود. شرکت بانجی نه‌تنها به پشتیبانی از Destiny 2 و ساخت بازی جدید ادامه می‌دهد، بلکه با به اشتراک‌گذاری تجربه‌های فراوان و صدالبته تکنولوژی‌های آثار خود به استودیوهای دیگر پلی استیشن کمک می‌کند؛ تا برخی از استودیوهای فرست-پارتی سونی بتوانند سریع‌تر و بهتر از برنامه‌ریزی‌های قبلی موفق به ارائه‌ی بازی‌های لایو سرویس خود شوند.

این استودیوها از بانجی یاد می‌گیرند و استودیو Bungie مشتاق همکاری با PS Studios است. جیم رایان، مدیرعامل و رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی دو روز قبل در مصاحبه با رسانه گیمز اینداستری گفت: «نقطه‌ی قوت پلی استیشن، ارائه‌ی بازی‌های داستانی عمیق تک‌نفره است. استودیوهای ما آن بازی‌ها را می‌سازند و برخی از بهترین آثاری را ارائه می‌کنند که می‌توانید در جهان ویدیوگیم ببینید.

در همین حین ما به‌دنبال بزرگ‌تر کردن جامعه‌ی پلی استیشن هستیم و این کار را در فرم‌های مختلفی انجام می‌دهیم؛ از جمله عرضه‌ی جدی چند بازی لایو سرویس. فرصت همکاری و یادگیری از اعضای بااستعداد و درخشان بانجی، کاری می‌کند که با سرعت بیشتری در این مسیر جلو برویم».

کاراکتر بازی Twisted Metal درکنار اتومبیلش

ترکیب گزارش‌ها با آگهی‌های استخدام سبب می‌شود که بفهمیم برخی از این ۱۰ بازی لایو سرویس، کدام آثار خواهند بود. مثلا استودیو اینسامنیاک گیمز با اینکه روی بازی Marvel's Spider-Man 2 و بازی Wolverine کار می‌کند، برای یک پروژه‌ی آنلاین معرفی‌نشده و احتمالا مربوط‌به مارول هم مشغول استخدام نیرو بوده است. آثار استودیو Deviation Games، استودیو Haven و استودیو Firewalk هم ظاهرا از المان‌های لایو سرویس بهره می‌برند؛ تیم‌هایی غیراختصاصی که در همکاری با سونی مشغول ساخت بازی انحصاری برای پلی استیشن 5 هستند.

بازی مولتی‌پلیر جدید ناتی داگ در جهان The Last of Us و بازی آنلاین جدید استودیو لندن سونی را هم نباید از یاد برد. در این بین مطابق گزارش‌ها بازی Twisted Metal رایگان جدید توسط استودیو Firesprite ساخته می‌شود و پشتیبانی طولانی‌مدت دریافت خواهد کرد. در این بین استودیو هلندی گوریلا نیز یک پروژه‌ی بزرگ معرفی‌نشده دارد که براساس اطلاعات فاش‌شده در لینکدین، کار روی آن از چند سال قبل آغاز شد و احتمال می‌رود که مولتی‌پلیر باشد. همان‌طور که گفته شد، خود بانجی هم مشغول ساخت یک بازی تازه است که مجموعه‌ای جدید را به وجود می‌آورد.

بازی‌های لایو سرویس آثاری هستند که مدت‌ها پشتیبانی می‌شوند و محتوای جدید دریافت می‌کنند؛ تا گیمر بتواند ماه‌ها و ماه‌ها پس از عرضه نیز سراغ تجربه‌ی آن‌ها برود. بدون شک بازی Destiny 2 یکی از موفق‌ترین لایو سرویس‌های تاریخ ویدیوگیم به حساب می‌آید و شاید آثار نام‌برده بتوانند درس‌هایی کلیدی و ارزشمند از سازندگان آن بگیرند.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده