نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۴

جدیت سونی در تصاحب استودیوهای بیشتر پس از بانجی

استودیو بانجی اکنون متعلق به سونی است، اما آخرین استودیویی نخواهد بود که به تصاحب این شرکت در می‌آید.

روز گذشته شرکت سونی رسما از خریداری استودیو بانجی، خالق بازی‌های Halo و Destiny به مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار خبر داد. اکنون در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که ظاهرا کار این شرکت با تصاحب استودیوها با مبلغ کلان تمام نشده است و استودیوهای پلی استیشن در آینده گسترش بیشتری خواهند یافت.

کریستوفر درینگ، سردبیر رسانه‌ی Gamesindustry.biz با انتشار توئیت جدیدی اظهار داشت که جیم رایان، رئیس و مدیرعامل پلی استیشن گفت که طرفدارها باید منتظر خریدهای بیشتری توسط شرکت سونی باشند. بااین‌وجود واضح است که اکنون جیم رایان از به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر در مورد شرکت‌های مورد نظر برای خرید احتمالی خودداری می‌کند. اما می‌توان گفت که گزینه‌های زیادی وجود دارد که شرکت سونی می‌تواند برای خریداری در نظر داشته باشد.

به گزارش رسانه VGC، جیم رایان در مصاحبه با گیمز اینداستری تاکید کرد: «بدون شک باید انتظار خریدهای بیشتر را داشت. کار ما در این بخش (خرید تیم‌ها) به هیچ عنوان تمام نشده است. [در این زمینه] با پلی استیشن مسیری طولانی را برای طی کردن در مقابل خود می‌بینیم».

خریداری بانجی، خالق سری بازی Destiny و هیلو توسط پلی استیشن سونی

خریداری استودیو بانجی تنها چند هفته پس از اعلام خبر تصاحب تاریخی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت اتفاق افتاد. باعنایت‌به اینکه سونی و مایکروسافت کماکان به چنین خریدهای متحول‌کننده‌ی صنعت بازی‌ها ادامه می‌دهند، پرواضح است که این دو شرکت امیدوارند تا جای ممکن آثار بیشتری را برای پلتفرم‌های خود تأمین کنند. البته شرکت مایکروسافت فعلا برخی از بازی‌های خود را برای سایر پلتفرم‌ها عرضه می‌کند و آثار استودیو بانجی نیز به پلتفرم‌های دیگر راه می‌یابند.

شرکت سونی در سال گذشته خریدهای جالب‌توجه مختلفی انجام داد و استودیوهایی نظیر Housemarque، بلوپوینت گیمز و Firesprite را تصاحب کرد. افزون‌براین، آن‌ها Nixxes، استودیو متخصص پورت بازی‌ها و استودیو توسعه-مشترک Valkyrie را به زیرمجموعه‌ی خود اضافه کردند. به‌همین‌خاطر می‌توان انتظار تصاحب استودیوهای مشابه بیشتری از سوی شرکت سونی در سال ۲۰۲۲ میلادی را داشت تا بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی بزرگ‌تر شود. اقدام بزرگ اخیر سونی توضیح می‌دهد که چرا بانجی در سال گذشته شایعات مربوط‌به مذاکره با مایکروسافت برای تصاحب این استودیو را رد کرده بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده