نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۸

جف کیلی: خریدهای بزرگ بیشتری در صنعت بازی‌ها در مرحله نهایی مذاکره است

جف کیلی، مجری و تهیه‌کننده‌ی مراسم The Game Awards می‌گوید که به‌زودی معامله‌های بزرگ بیشتری در صنعت بازی‌های ویدیویی اتفاق خواهد افتاد.

در چند سال گذشته گزارش‌های مربوط‌به تصاحب استودیوهای بازی‌سازی و حتی ناشران به‌طور مکرر، بخشی از داغ‌ترین اخبار بازی بوده است. شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، سونی، الکترونیک آرتز، تیک-تو اینتراکتیو، امبریسر گروپ و تنسنت با صرف مبالغ قابل‌توجه قراردادهای بزرگ را نهایی می‌کنند.

ژانویه‌ی ۲۰۲۲ به شکلی به‌خصوص، ماه بسیار شلوغی در صنعت بازی‌های ویدیویی بود؛ طوری‌که فهمیدیم شرکت Take-Two با پرداخت مبلغ ۱۲.۷ میلیارد دلار شرکت Zynga را به زیرمجموعه‌ی خود اضافه می‌کند و شرکت مایکروسافت با مبلغ ۶۸.۷ میلیارد دلار اکتیویژن بلیزارد را می‌خرد. این پایان کار نبود و شرکت سونی اخیرا استودیو بانجی را با مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار خریداری کرد. براساس گزارش‌ها می‌دانیم که پول خرج‌شده برای این جنس از خریدها در اولین ماه سال ۲۰۲۲ تقریبا هم‌اندازه با کل هزینه‌های پرداخت‌شده برای آن‌ها در سال ۲۰۲۱ است. البته ظاهرا ماجرا در هفته‌ها و ماه‌های آتی کماکان ادامه خواهد داشت.

لبخند جف کیلی موقع نگه داشتن میکروفن و اجرا در برابر حضار گیم اواردز

جف کیلی، مجری و تهیه‌کننده‌ی رویدادهای گیم اواردز، سامر گیم فست و گیمزکام اخیرا با انتشار توئیت جدیدی اظهار داشت که براساس آنچه از «چند شخص مختلف» شنیده است، «چند معامله‌ی بزرگ دیگر در صنعت بازی‌های ویدیویی در مرحله‌ی نهایی مذاکره قرار دارند». به‌عبارت دیگر، باید برای خریدهای بزرگ بیشتری آماده شد که در آینده‌ی نه‌چندان دور اخبار مربوط‌به آن‌ها به گوش ما خواهند رسید.

در مقطع فعلی تصاحب شرکت‌ها و استودیوهای بیشتر در آینده‌ی نزدیک چندان تعجب‌آور نیست. شرکت سونی اخیرا روی خرید استودیوهای بیشتر تأکید کرده بود و پرواضح است که شرکت‌های دیگر نیز به این زودی‌ها دست از این کار نخواهند کشید. به‌هرحال، رقابت تنگاتنگ شرکت‌ها در این عرصه همچنان ادامه دارد. باید منتظر ماند و دید که چه شرکت یا استودیویی به زیرمجموعه‌ی دیگری اضافه می‌شود و این موضوع تا چه حد ظاهر صنعت بازی‌ها را تغییر می‌دهد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده