عضو تحریریه
فرید متین

فرید متین

،
درباره من:
منتقد و فیلم‌ساز
عضویت: یکشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
  1. فرید متین
    فرید متین | جمعه, ۹ اردیبهشت ساعت ۲۳:۴۲

    @legendboy
    ممنون می‌شم درباره‌ی ضدزن بودنِ فیلم توضیح بدید.

    نقد فیلم مادران موازی (Parallel Mothers) | گذشته ادامه دارد

    فرید متین
    فرید متین | جمعه, ۹ اردیبهشت ساعت ۲۳:۴۴

    @Nosferatu
    درود بر شما و عرض ارادت.
    آلمودوار از قضا یکی از فیلم‌سازانِ محبوبِ منه و از قضا از میدسومارِ آری آستر هم اصلن دلِ خوشی ندارم 🙃
    ولی پیشنهادتون برای معرفیِ فیلم‌سازانِ کم‌ترشناخته‌شده درست و قابل‌اعتناست. ممنون.

    نقد فیلم مادران موازی (Parallel Mothers) | گذشته ادامه دارد

    فرید متین
    فرید متین | دوشنبه, ۲۹ فروردین ساعت ۲۰:۱۴

    @Fatemeh531
    ممنون از نظرِ شما.
    محتوای اصلیِ این انیمیشن مهاجرتِ اجباری‌ و تبعات‌شه. حالا یه موضوعِ فرعیِ دیگه هم این وسط هست که حتا خودِ انیمیشن هم بهش کم می‌پردازه؛ چون در مقابلِ مسئله‌ی اصلی اون‌قدرها پُررنگ نیست.

    نقد انیمیشن فرار کن (Flee) | زندگی پنهانی یک مهاجر

    فرید متین
    فرید متین | جمعه, ۱۹ فروردین ساعت ۰۸:۵۹
    فرید متین
    فرید متین | جمعه, ۱۹ فروردین ساعت ۰۹:۰۰

    @UncleMYR
    ممنون از نظرِ لطف‌تون.
    در پاسخِ سؤال‌تون هم باید بگم بله؛ ضمنِ این‌که پیش‌تر نقدِ این فیلم هم در زومجی منتشر شده.

    بهترین فیلم های ایرانی سال ۱۴۰۰ | از پوست تا قهرمان

    فرید متین
    فرید متین | جمعه, ۱۹ فروردین ساعت ۰۹:۰۳

    @Pz_ Sharif
    بحثِ ایده یه چیزه، بحثِ اجرا یه چیزِ دیگه‌س.
    اکثرِ فیلم‌های این فهرست در اجرای ایده‌هاشون در فیلم‌نامه مشکل‌های اساسی دارن. «قهرمان» ــ لااقل به‌نظرِ من ــ کم‌مشکل‌ترین فیلمِ سینمای ۱۴۰۰ ایران در این موضوعه.

    بهترین فیلم های ایرانی سال ۱۴۰۰ | از پوست تا قهرمان

    فرید متین
    فرید متین | جمعه, ۱۹ فروردین ساعت ۰۹:۰۶

    @K S
    ممنون از نظرتون.
    پیشنهاد می‌کنم وقت بذارید و مصاحبه‌ی سعید عقیقی و امیرعطا جولایی درباره‌ی «قهرمان» رو، در سایتِ ایسنا، بخونید.

    بهترین فیلم های ایرانی سال ۱۴۰۰ | از پوست تا قهرمان

    فرید متین
    فرید متین | چهار شنبه, ۱۰ فروردین ساعت ۱۴:۳۴
    فرید متین
    فرید متین | چهار شنبه, ۱۰ فروردین ساعت ۱۴:۳۴
    فرید متین
    فرید متین | پنجشنبه, ۱۱ فروردین ساعت ۱۵:۴۹

    @Sir Alonne
    مشخصه که صحنه‌های عریانِ این‌چنینی در سینمای نوئه زیاده؛ تقریبن در تمام فیلم‌هاش. چه "تنها ایستاده‌ام"، چه "برگشت‌ناپذیر"، چه "ورود به خلا" و چه در حالتِ افراطی‌ترش در "عشق". منتها مسئله اینه که هر بار و در هر کدام از این فیلم‌ها استفاده از این‌گونه صحنه‌ها دلیل دراماتیک داره. ضمنِ این‌که من این مسئله رو صرفن یه نوع دل‌بستگی می‌دونم. فیلم‌سازهای زیادی هم هستن که علاقه دارن از صحنه‌های عریان یا بدن زنان در فیلم‌هاشون زیاد استفاده کنن. مثلِ سورنتینو یا پازولینی یا فون‌تریه. منتها نوعِ این استفاده مهمه و به‌نظرم چندان ربطی به انحراف نداره.

    نقد فیلم نور ابدی (Lux Æterna) | مسیح در آتش

صفحه ۳ از ۵