@Nosferatu درود بر شما و عرض ارادت. آلمودوار از قضا یکی از فیلمسازانِ محبوبِ منه و از قضا از میدسومارِ آری آستر هم اصلن دلِ خوشی ندارم 🙃 ولی پیشنهادتون برای معرفیِ فیلمسازانِ کمترشناختهشده درست و قابلاعتناست. ممنون.
@Fatemeh531 ممنون از نظرِ شما. محتوای اصلیِ این انیمیشن مهاجرتِ اجباری و تبعاتشه. حالا یه موضوعِ فرعیِ دیگه هم این وسط هست که حتا خودِ انیمیشن هم بهش کم میپردازه؛ چون در مقابلِ مسئلهی اصلی اونقدرها پُررنگ نیست.
@Pz_ Sharif بحثِ ایده یه چیزه، بحثِ اجرا یه چیزِ دیگهس. اکثرِ فیلمهای این فهرست در اجرای ایدههاشون در فیلمنامه مشکلهای اساسی دارن. «قهرمان» ــ لااقل بهنظرِ من ــ کممشکلترین فیلمِ سینمای ۱۴۰۰ ایران در این موضوعه.
@Sir Alonne مشخصه که صحنههای عریانِ اینچنینی در سینمای نوئه زیاده؛ تقریبن در تمام فیلمهاش. چه "تنها ایستادهام"، چه "برگشتناپذیر"، چه "ورود به خلا" و چه در حالتِ افراطیترش در "عشق". منتها مسئله اینه که هر بار و در هر کدام از این فیلمها استفاده از اینگونه صحنهها دلیل دراماتیک داره. ضمنِ اینکه من این مسئله رو صرفن یه نوع دلبستگی میدونم. فیلمسازهای زیادی هم هستن که علاقه دارن از صحنههای عریان یا بدن زنان در فیلمهاشون زیاد استفاده کنن. مثلِ سورنتینو یا پازولینی یا فونتریه. منتها نوعِ این استفاده مهمه و بهنظرم چندان ربطی به انحراف نداره.
@legendboy
ممنون میشم دربارهی ضدزن بودنِ فیلم توضیح بدید.
نقد فیلم مادران موازی (Parallel Mothers) | گذشته ادامه دارد
@Nosferatu
درود بر شما و عرض ارادت.
آلمودوار از قضا یکی از فیلمسازانِ محبوبِ منه و از قضا از میدسومارِ آری آستر هم اصلن دلِ خوشی ندارم 🙃
ولی پیشنهادتون برای معرفیِ فیلمسازانِ کمترشناختهشده درست و قابلاعتناست. ممنون.
نقد فیلم مادران موازی (Parallel Mothers) | گذشته ادامه دارد
@Fatemeh531
ممنون از نظرِ شما.
محتوای اصلیِ این انیمیشن مهاجرتِ اجباری و تبعاتشه. حالا یه موضوعِ فرعیِ دیگه هم این وسط هست که حتا خودِ انیمیشن هم بهش کم میپردازه؛ چون در مقابلِ مسئلهی اصلی اونقدرها پُررنگ نیست.
نقد انیمیشن فرار کن (Flee) | زندگی پنهانی یک مهاجر
@Gangster Monkey
ممنون از دقتِ نظرِ شما.
بهترین فیلم های ایرانی سال ۱۴۰۰ | از پوست تا قهرمان
@UncleMYR
ممنون از نظرِ لطفتون.
در پاسخِ سؤالتون هم باید بگم بله؛ ضمنِ اینکه پیشتر نقدِ این فیلم هم در زومجی منتشر شده.
بهترین فیلم های ایرانی سال ۱۴۰۰ | از پوست تا قهرمان
@Pz_ Sharif
بحثِ ایده یه چیزه، بحثِ اجرا یه چیزِ دیگهس.
اکثرِ فیلمهای این فهرست در اجرای ایدههاشون در فیلمنامه مشکلهای اساسی دارن. «قهرمان» ــ لااقل بهنظرِ من ــ کممشکلترین فیلمِ سینمای ۱۴۰۰ ایران در این موضوعه.
بهترین فیلم های ایرانی سال ۱۴۰۰ | از پوست تا قهرمان
@K S
ممنون از نظرتون.
پیشنهاد میکنم وقت بذارید و مصاحبهی سعید عقیقی و امیرعطا جولایی دربارهی «قهرمان» رو، در سایتِ ایسنا، بخونید.
بهترین فیلم های ایرانی سال ۱۴۰۰ | از پوست تا قهرمان
@Nosferatu
متشکرم ازتون.
نقد فیلم نور ابدی (Lux Æterna) | مسیح در آتش
@black_Panther
درود بر شما.
نقد فیلم نور ابدی (Lux Æterna) | مسیح در آتش
@Sir Alonne
مشخصه که صحنههای عریانِ اینچنینی در سینمای نوئه زیاده؛ تقریبن در تمام فیلمهاش. چه "تنها ایستادهام"، چه "برگشتناپذیر"، چه "ورود به خلا" و چه در حالتِ افراطیترش در "عشق". منتها مسئله اینه که هر بار و در هر کدام از این فیلمها استفاده از اینگونه صحنهها دلیل دراماتیک داره. ضمنِ اینکه من این مسئله رو صرفن یه نوع دلبستگی میدونم. فیلمسازهای زیادی هم هستن که علاقه دارن از صحنههای عریان یا بدن زنان در فیلمهاشون زیاد استفاده کنن. مثلِ سورنتینو یا پازولینی یا فونتریه. منتها نوعِ این استفاده مهمه و بهنظرم چندان ربطی به انحراف نداره.
نقد فیلم نور ابدی (Lux Æterna) | مسیح در آتش