نویسنده: مریم خواجوی
// دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۰

نیم نگاه بازی Alan Wake Remastered

یکی از محبوب‌ترین ساخته‌های رمدی اینترتینمت این بار در قالب ریمستر برگشته است. در جدیدترین نیم‌نگاه زومجی به بازی Alan Wake Remastered سری می‌زنیم تا ببینیم این اثر نسبت به یک دهه پیش دستخوش چه تغییراتی شده است؟

بازی Alan Wake به عنوان اولین همکاری استودیوی رمدی اینترتینمت و مایکروسافت در سال ۲۰۱۰ برای ایکس‌باکس 360 و دو سال بعد برای پی‌سی منتشر شد. بودجه‌ای که از فروش این بازی به دست آمد به حدی نبود که بتواند هزینه‌های دنباله‌ی آن را تامین کند و با وجود تمایل سازندگان به ساخت نسخه‌ی دوم، این اتفاق تا مدت‌ها به وقوع نپیوست. اینکه ریمستر نسخه‌ی اول مقدمه‌ای برای معرفی نسخه‌ی دوم است موضوعی است که هنوز باید از سوی سازندگان تایید شود. تا آن زمان،‌ ریمستر آلن ویک این‌جاست تا نه تنها تجدید خاطره‌ای برای طرفداران قدیمی خود باشد، بلکه خود را به مخاطبان جدید نیز معرفی کند. 

آلن ویک نویسنده‌‌ی موفق داستان‌های جنایی است که برای تعطیلات با همسر خود راهی شهری به نام برایت فالز می‌شود. اما این تعطیلات تنها مقدمه‌ای برای اتفاقات پیچیده‌ای است که پس از ساعت‌ها تجربه‌ی خود بازی، بسته‌های الحاقی و حتی ساخته‌‌ی بعدی رمدی یعنی کنترل، تنها سوالات بیش‌تری در ذهنتان ایجاد می‌کند. در این نیم نگاه به تجربه‌ی دقایق Alan Wake می‌پردازیم و ویژگی‌های آن را به عنوان یک ریمستر بررسی می‌کنیم.

تماشا در یوتیوب با رزولوشن 2K


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده