نویسنده: تیم کجارو
// چهار شنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۵

شرایط حمل خودرو با قطار (ویژه نوروز ۱۴۰۲)

برخی افراد ترجیح می‌دهند در مسافت‌های طولانی، علاوه‌بر کوپه دربست قطار، ماشین خود را نیز با قطار حمل کنند تا در مقصد بتوانند با ماشین شخصی به‌راحتی به گشت‌و‌گذار بپردازند.

به گزارش کجارو، خرید بلیط قطار حمل خودرو بسیار ساده و شبیه به خرید بلیط قطار برای خودتان است. برای خرید می‌توانید به‌صورت حضوری به مراکز فروش بلیط مراجعه کنید یا بلیط خود را اینترنتی و آنلاین بخرید. البته راه‌های دیگری مانند خرید تلفنی از طریق شماره ۱۵۳۹ نیز وجود دارد. 

در مرحله بعد اطلاعات مورد نیاز در خصوص مالک، نوع خودرو، شماره پلاک، شماره تلفن و غیره را به‌طور کامل و صحیح و با دقت وارد و خرید خود را تکمیل کنید. در صورتی که اطلاعات مورد نیاز را نادرست یا اشتباه وارد و در مرحله بعد و در زمان تایید اطلاعات، صحت اطلاعات وارد شده را دوباره تایید کنید، مسئولیت و عواقب ناشی از آن به عهده خود شما (مسافر یا مالک خودرو) خواهد بود. توجه داشته باشید که پس از صدور بلیط، نمی‌توانید آن را ویرایش کنید و تنها راه پیش روی شما استرداد آن با رعایت قوانین و دستورالعمل‌های مربوط و خرید مجدد بلیط با اطلاعات صحیح است.

اطلاعات مورد نیاز حمل خودرو با قطار شامل تاریخ و ساعت حرکت، شرایط تحویل خودرو، مشخصات پلاک، نوع خودرو و غیره روی بلیط درج می‌شود. اگر بلیط حمل خودرو مفقود شود، با دریافت هزینه صدور مجدد، بلیط‌ المثنی برای شما صادر خواهد شد. بهتر است بلیط به نام فردی خریداری شود که قرار است ماشین را تحویل راه‌آهن دهد.

بهترین زمان برای خرید بلیط حمل خودرو با قطار

تعرفه‌های بلیط حمل خودرو با قطار در هر بازه اعلام شده توسط شرکت‌های حمل و نقل ثابت است؛ به‌طور مثال، هزینه حمل خودرو از تهران به مشهد و بالعکس در تابستان ۱۴۰۱، ۵۷۸,۲۰۰ است و خرید زودهنگام بلیط، تخفیفی به‌همراه ندارد. بهتر است که بلیط خود را از حداقل چند هفته (دو تا سه هفته) زودتر خریداری کنید؛ زیرا ظرفیت قطارها محدود است و ممکن است جای خالی برای خودروی خود پیدا نکنید. اگر قصد سفر در تعطیلات را دارید، بهتر است بلیط را از حداقل یک ماه قبل بخرید.

کدام شهرها امکان ارسال خودرو با قطار را دارند؟

امکان حمل خودرو از تهران به مشهد، بندر عباس، مشهد، تبریز، شیراز، یزد، کرمان و زاهدان و در مسیرهای بالعکس وجود دارد. شما همچنین می‌توانید ماشین خود را از شهر مشهد به شهرهای ذکر شده با قطار حمل کنید. امکان حمل ماشین از اصفهان به بندر عباس نیز مهیا است. (بهترین قطار تهران مشهد را در این مقاله به شما معرفی کرده‌ایم)

استرداد بلیط حمل خودرو با قطار

  • تا ساعت ۱۲روز قبل از حرکت ۹۰ درصد بهای بلیط مسترد می‌شود.
  • از ساعت ۱۲ روز قبل از حرکت تا سه ساعت مانده به حرکت، ۷۰ درصد قیمت بلیط قابل استرداد است.
  • از سه ساعت مانده به حرکت تا زمان حرکت استرداد ۵۰ درصد بهای بلیط حمل خودرو امکان‌پذیر است.
  • بعد از حرکت، هزینه بلیط حمل خودرو قابل استرداد نیست.

برای مشاهده جدول قیمت و شرایط تحویل و استرداد خودرو و اطلاعات تکمیلی، به مقاله راهنمای حمل خودرو با قطار در وبسایت کجارو مراجعه نمایید.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده