سونی به دنبال افزایش پشتیبانی بازی های پلی استیشن از کراس پلی
رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی بهدنبال بازیهای مولتیپلیر بیشتری است که روی پلی استیشن از کراس-پلی پشتیبانی میکنند. او خطاب به رسانه Axios گفت: «ما از کراس-پلی پشتیبانی و آن را تشویق میکنیم». او به این نکته اشاره داشت که محصولاتی بزرگ همچون بازی Fortnite، بازی Rocket League، بازی Call of Duty و بازی Minecraft همین حالا روی پلی استیشن از کراس-پلی پشتیبانی میکنند. پشتیبانی کامل از کراسپلی در بازی Destiny 2 نیز بهزودی از راه میرسد.
رایان قصد متوقف کردن این روند را ندارد: «تعداد بازیهای پشتیبانیکننده از کراس-پلی افزایش خواهد یافت». پذیرش کراسپلی تا این حد توسط رایان را باید پیشرفتی قابلتوجه برای شرکتی دانست که در سال ۲۰۱۸ میلادی آن همه ماجرا برای گیمرهای فورتنایت ایجاد کرد؛ تا حدی که اگر یک نفر با اکانت اپیک گیمز خود فقط یک بار فورتنایت را روی کنسول PS4 تجربه کرده بود، نمیتوانست با آن اکانت مثلا وارد نسخهی نینتندو سوییچ شود. در آن زمان درحالیکه گیمرهای پلتفرمهای دیگر به آسانی با هم بازی میکردند، بازیکنهای پلی استیشن سونی نمیتوانستند از کراس-پلی بهره ببرند.
البته که سونی مسیر طیشده برای رسیدن به این نقطه را بدون حاشیه طی نکرده است؛ از اشارهی دادگاه اپل علیه اپیک به سندی که نشان میداد اپیک گیمز برای فعال شدن کراس-پلی روی کنسول PS4 باید به سونی پول پرداخت میکرد تا رندی پیچفورد که بهتازگی گفت کراس-پلی فقط به نسخههای پلی استیشن بازی Borderlands 3 نمیآید.
جیم رایان بهصورت مستقیم واکنشی به صحبتهای پیچفورد نداشت و گفت نمیخواهد راجع به یک مشکل تجاری در جریان بین سونی و یک همکار قدیمی صحبت کند. اما او روی یک نکتهی مهم تاکید داشت: «سیاستهای ما [برای پشتیبانی از کراس-پلی] بین تمامی ناشرها پایدار هستند». در حقیقت تمامی شرکتهایی که میخواهند پشتیبانی از کراس-پلی را به بازیهای خود روی پلی استیشن سونی بیاورند، باید از مقررات یکسانی پیروی کنند و شروط مشخصی را تیک بزنند.