نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۰

دماسنج: از تاخیر Hogwarts Legacy تا بازی جدید ایندیانا جونز

در هفتمین قسمت از دماسنج، از تأخیر در عرضه بازی Hogwarts Legacy می‌گوییم، به سایبرپانک و حواشی بی‌پایانش سر می‌زنیم و خبر معرفی بازی ایندیانا جونز بتسدا را مرور می‌کنیم.

با اینکه کماکان در ماه اول سال جدید میلادی هستیم، اما اخبار مختلف جذاب و هیجان‌انگیزی از گوشه و کنار صنعت بازی‌های ویدیویی به گوش می‌رسد. یکی از بمب‌های خبری چند وقت اخیر، مقاله‌ای بود که در وب‌سایت بلومبرگ منتشر شد که در آن از پشت صحنه ساخت بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ اطلاعات زیادی دیده می‌شد. در دماسنج این هفته، به این اتفاقات اشاره‌ای کوتاه می‌کنیم.

از طرف دیگر، همین چند روز پیش بتسدا با انتشار تیزری خبر از ساخت یک بازی با محوریت شخصیت ایندیانا جونز داد. خبری که طرفداران بتسدا و مایکروسافت را به وجد آورد. با اینکه هنوز هیچ اطلاعات تکمیلی در این رابطه منتشر نشده است، اما خبر، خبر جذاب و هیجان‌انگیزی است. در ادامه دماسنج این هفته نیز به تأخیر بازی Hogwarts Legacy اشاره می‌کنیم. تاخیری که به نظر می‌رسد اولین تأخیر در بین تاخیرهای زیادی است که در سال ۲۰۲۱ با آن مواجه خواهیم شد. با دماسنج این هفته همراه باشید:

تماشا در یوتیوب

 

انتشار مقاله حاشیه‌ساز در رابطه با پشت صحنه ساخت بازی سایبرپانک ۲۰۷۷

آقا نگم برای شما از داستان‌هایی که هفته پیش از سی‌دی پراجکت رد و سایبرپانک رو شد. هفته پیش بلومبرگ، مقاله‌ای منتشر کرد که دنیای بازی‌های ویدیوی بهم ریخت. در این مقاله جیسون شرایر مدعی شده که کار ساخت بازی سایبرپانک از سال ۲۰۱۶ شروع شده و از طرف دیگر در این مقاله گفته شده که بخش اعظمی از تریلر نشان داده شده در نمایشگاه E3 2018، ساختگی بوده است. اصلا الان لازمه من چیزی بگم؟ یعنی شما توجه کنید که بازاریابی بزرگ و هایپ زیاد و از همه مهم‌تر پول چه بلایی سر بازی‌ها نمی‌آورد. اگر صنعت بازی‌های ویدیویی با همین روند به کار خود ادامه دهد، بعید نیست روزی را ببینیم که این صنعت به‌طور کلی تعطیل شود و باید به بازی‌های رومیزی رو بیاریم.

 تأخیر در عرضه بازی Hogwarts Legacy

داستان بازی‌سازهای مدرن هم دقیقا مثل داستان بچه‌هایی شده که تا یک محصول هیجان‌انگیز می‌بینند، از خود بی‌خود می‌شوند. به محض اینکه کنسول‌های نسل نهمی معرفی شدند، بسیاری از سازندگان بازی‌ها تریلرهایی از محصولات خود منتشر کردند و در انتهای آن یک ۲۰۲۱ هم درج کردند. حالا اولین بازی‌ای که به‌صورت رسمی اعلام شد با تأخیر عرضه خواهد شد، بازی Hogwarts Legacy بود. دوستان سازنده بازی اعلام کردند که چون قصد دارند از کیفیت محصول نهایی مطمئن باشن، بازی را با تأخیر عرضه می‌کنند. خب برادر من، اصلا چه کاریه؟ الکی میای می‌گی ۲۰۲۱! تازه من همین ریش و موهای سفید خودمو گرو می‌گذارم که کلی بازی دیگه که قرار بود ۲۰۲۱ عرضه شوند، تأخیر می‌خورن. اگه نخوردن، شما بیاین کله منو کچل کنین! اصلا امضا می‌دم.

 معرفی بازی ایندیانا جونز توسط بتسدا

دیگر به تیزرهای ۳۰ ثانیه‌ای بی‌محتوا از بازی‌های در حال ساخت عادت کرده‌ایم. تیزرهای کوتاه پر شده از ایستراگ‌های مختلف. اون از بازی جدید ۰۰۷ که چند وقت پیش معرفی شد، حالا هم بتسدا با انتشار تریلری خبر از ساخت یک بازی با محوریت شخصیت ایندیانا جونز داده است. آقا اصلا خود اهالی بتسدا هنوز نمی‌دونن ژانر بازی ورزشیه، فرست پرسن شوتره، روگ لایکه، پارتی‌گیمه چیه ملت توی اینترنت دارن با هم دعوا می‌کنند که رقیب اصلی آنچارتد برای ایکس باکس به‌زودی منتشر می‌شه! اصلا معلوم نیست بازی انحصاری پلتفرم مایکروسافت خواهد بود، برای همه دستگاه‌ها عرضه خواهد شد، اصلا مشخص نیست ژانر بازی چیه. من حدس می‌زنم خود اهالی بتسدا هم کاملا نمی‌دونن که بازی چطوری خواهد بود. خلاصه که اینقدری که فن‌های ایکس باکس و پلی استیشن دارن باهم دعوا می‌کنن و به این بازی فکر می‌کنن، خود تاد هاوارد و بتسدا به بازی فکر نکرده. 

تا هفته بعد، خدانگهدار!


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده