ویژگی Play Anywhere احتمالا با Cross Gen به پروژه اسکارلت اضافه میشود
در سالهای اخیر، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس مایکروسافت، و تیم خود تلاش کردهاند تا فضایی را بهوجود بیاروند که در جریان آن کاربران کنسول و پی سی بتوانند درکنار یکدیگر بازی کنند. یکی از کارهایی که در این زمینه انجام شد، ویژگی Play Anywhere بود که به بازیکنان اجازه میداد با خرید بازی خود روی ایکس باکس وان، آن را به رایگان روی کامپیوتر (ویندوز ۱۰) هم تجربه کنند. سال آینده، پروژه اسکارلت روانه بازار میشود و کاربران امیدوار هستند که بتوانند این ویژگی و سایر خدمات را روی کنسول نسل نهمی مایکروسافت هم تجربه کنند.
طبق جدیدترین اخبار بازی، فیل اسپنسر در مصاحبه اخیر خود به این مورد اشاره کرده است که ویژگی Play Anywhere برای بازیهای میان نسلی (Cross Generation) مثل Halo: Infinite هم درنظر گرفته شده است؛ محصولی که بازی روز عرضه ایکس باکس اسکارلت بهحساب میآید. فیل اسپنسر جزئيات دقیقی را از این مورد در اختیار کاربران قرار نداده است، اما اعلام کرده که قصد دارد تا سیاست Play Anywhere را برای اسکارلت هم پیادهسازی کند. او دراینباره میگوید:
هدف ما برای بازیهای انحصاری این است که تمامی پیشرفتهای شما نظیر اچیومنتها و فایلهای ذخیرهای حالت Cross Gen داشته باشند، زیرا این جایگاهی است که در آن قرار دارند. و ایکسباکس وان هم باید این چنین ویژگی روی آنها پیاده میشد. ما بارها از اهمیت خریدها و موارد دیجیتالی در این نسل صحبت کردهایم و هنوز، موفق نشدهایم که تمامی خریدهای دیجیتالی کاربران روی ایکسباکس 360 را به ایکسباکس وان انتقال دهیم. من همیشه به این فکر میکنم که این اتفاق [جدا بودن ساختار کنسول نسل هفتم و هشتم مایکروسافت] یک اشتباه بوده است.
بااینحال باید منتظر بمانیم و ببینیم که مایکروسافت چه برنامههایی برای کنسول نسل نهمی خود دارد.