نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۹

آخر هفته چی بازی کنیم: از دارک سولز تا یک تجربه داستان‌محور

در این قسمت از سری مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، سراغ معرفی چهار بازی از جمله دارک سولز خواهیم رفت. همراه زومجی باشید.

به‌رسم چهارشنبه‌های گذشته، این هفته هم در قسمتی دیگر از سری مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، سراغ معرفی چهار بازی مختلف می‌رویم و سعی شده تا تعادل خوبی بین بازی‌های شناخته‌شده نسبتا قدیمی و آثار مستقل داشته باشیم. پس در ادامه با زومجی و معرفی بازی‌ها همراه باشید:

مبارز شکست‌خورده دارک سولز

بازی Dark Souls

نوبتی هم که در بین بازی‌های بزرگ باشد، نوبت معرفی یک نسخه از سری دارک سولز در این سری مقالات است. از قضا همین چند روز پیش خبر تاخیر خوردن الدن رینگ منتشر شد و همین شاید بهانه خوبی باشد تا پیش از عرضه بازی، دوباره سری به مجموعه دارک سولز بزنیم. نسخه‌ای که برای مقاله این هفته در نظر گرفته شده، اولین قسمت از دارک سولز است که یک نسخه ریمستر هم از آن منتشر شده است. 

دارک سولز در واقع دومین نسخه از سری سولز و پس از Demon's Souls به‌حساب می‌آید. بازی، در ابتدا امکان ساخت کاراکتری را به شما می‌دهد تا در ادامه با هدایت او، وارد جهانی بی‌رحم شوید که بلاهای عجیب و غریبی به سرتان می‌آورد اما خب به‌لطف جادوی خاص این مجموعه، دل کندن از آن هم واقعا سخت است. دارک سولز، به‌دلایل مختلفی تبدیل به یک اثر بسیار مهم و تحسین‌شده شد؛ از یک طرف، با وجود درجه سختی بالا، مکانیک مبارزات بازی عمق واقعا زیادی دارد و شکست دادن باس‌های بازی یا حتی خیلی وقت‌ها دشمنان معمولی آن، به معنی واقعی کلمه لذت شیرین چشیدن موفقیت و پیروزی را ارائه می‌دهند.

از طرف دیگر، دارک سولز همینطور برای آن‌هایی که کنجکاو پیدا کردن اطلاعات مخفی‌شده در گوشه و کنارش باشند، داستان خاصی هم برای تعریف کردن دارد و در کنار همه این‌ها، طراحی هنری گوتیک و چشم‌نواز بازی، پس از گذشت همه این سال‌ها کماکان آنقدر زیبا است که بتوان از تجربه بازی، لذت زیادی برد. پس اگر به هر دلیلی تا امروز سراغ دارک سولز نرفته‌اید یا هوس تجدید خاطره با آن را کرده‌اید، تجربه این اثر پیشنهاد می‌شود.

شخصیت دیمو در کنار دختر بچه در Deemo

بازی DEEMO Reborn

تا امروز در مقاله‌های این مجموعه، کم‌تر سراغ آثار ریتمی و موسیقی‌محور رفته‌ایم و خب به همین دلیل هم یکی از بازی‌های این هفته را به DEEMO Reborn اختصاص داده‌ایم. مجموعه DEEMO به‌طور کلی محبوبیت خوبی در بین آثار ریتمی دارد و مخصوصا در پلتفرم موبایل، افراد زیادی آن را تجربه کرده‌اند؛ با این حال DEEMO Reborn اثری کامل‌تر و پرجزییات‌تر از صرفا یک تجربه ریتمی است که می‌توان روی کامپیوتر هم آن را بازی کرد. 

در DEEMO Reborn،‌ شاهد دختری هستیم که چیز زیادی از گذشته‌اش به‌خاطر ندارد و خودش را در داخل یک قلعه پیدا می‌کند. شما باید با هدایت این دختر، قسمت‌های مختلف قلعه را بگردید و راز‌های مختلف آن را کشف کنید. از طرف دیگر، بازی همان اصالت ریتمی خودش را هم حفظ کرده و بیش از ۶۰ قطعه مشهور پیانو را شاهد هستیم که می‌توانید با سبک و سیاق آشنای بازی‌های این سبک، سراغ نواختن آن‌ها بروید و سرعت عمل خودتان را برای ثبت رکورد بهتر در هر قطعه، محک بزنید. 

DEEMO Reborn همچنین از نظر هنری هم واقعا زیبا است؛ چه جلوه‌های بصری بازی و چه موسیقی‌های انتخاب‌شده برای آن، کیفیت بسیار بالایی دارند و اگر عاشق موسیقی هستید و می‌خواهید اثری آرامش‌بخش و دوست‌داشتنی تجربه کنید، قطعا از بازی کردن این اثر پشیمان نخواهید شد. 

شخصیت مکس در بازی لایف ایز استرنج

بازی Life Is Strange

برای سومین بازی این هفته سراغ یکی از محبوب‌ترین آثار داستان‌محور دهه گذشته یعنی لایف ایز استرنج می‌رویم. اثری که تا امروز نسخه‌های مختلفی از آن منتشر شده اما برای خیلی‌ها، نسخه اولش محبوب‌ترین و بهترین بازی از مجموعه است. 

Life Is Strange یک بازی اپیزودی است که اولین اپیزود آن، در ماه نخست از سال ۲۰۱۵ منتشر شد و اپیزود پنجمش هم در ماه اکتبر همین سال در دسترس قرار گرفت. بازی، ما را به شهری خیالی به نام Arcadia Bay می‌برد و با شخصیت مکس همراه می‌کند. مکس، قدرت برگرداندن زمان به عقب را دارید و شما باید با بهره بردن از این ویژگی و تعامل با موارد مختلف، داستان بازی را پیش ببرید؛ داستانی شدیدا صمیمی، تاثیرگذار و حتی آموزنده که بدون شک به‌عنوان یک تجربه بسیار خاص و شیرین، در خاطرات گیمینگ شما ثبت خواهد شد. 

در واقع هرچند لایف ایز استرنج از حیث گیم پلی هم تجربه قابل‌قبولی است و موارد جالبی برای ارائه دارد، اما اصلی‌ترین جذابیت آن همین بحث داستان، شخصیت‌پردازی کاراکتر‌ها و تاثیرگذاری تصمیم‌ها در جریان بازی است. پس اگر طرفدار چنین آثاری هستید و تا امروز به هر دلیلی سراغ لایف ایز استرنج نرفته‌اید، مطمئن باشید که اثر بسیار خاصی را از دست داده‌اید!

دختر وحشت‌زده در بازی Fran Bow

بازی Fran Bow

در آستانه هالووین هستیم و به همین دلیل برای آخرین هفته این بازی، سراغ یک تجربه ترسناک مستقل به نام Fran Bow می‌رویم که نقد‌های بسیار مثبتی هم در استیم دارد. Fran Bow محصول سال ۲۰۱۵ است و تجربه‌ای خاص در بین آثار ژانر وحشت به‌حساب می‌آید. 

Fran Bow اثری در سبک ادونچر با حال و هوای ترسناک به‌حساب می‌آید که در آن، با یک دختر کم سن و سال به نام فرن همراه می‌شویم. فرن پدر و مادرش را به شکلی وحشتناک و فجیع از دست داده و همین مساله هم مشکلات ذهنی مختلفی برایش به‌وجود آورده است؛ مشکلاتی که باعث می‌شوند تا او ناگهان خودش را در یک آسایشگاه روانی مرموز و ترسناک پیدا کند. در نتیجه شما باید با پشت سر گذاشتن چالش‌های ترسناک بازی و همینطور تعامل با افراد مختلف، راهی برای خروج از این مکان پیدا کنید. 

Fran Bow تلفیق بسیار خوبی از ارائه حس ترس، روایت داستان و همینطور چالش‌های گیم پلی در قالب اکثرا حل پازل‌ها و معما‌های مختلف است و در تمامی این زمینه‌ها هم حرف‌های زیادی برای گرفتن دارد. از همه مهم‌تر هم اینکه اصلا و ابدا گول ظاهر بازی را نخورید؛ چرا که همین اثر می‌تواند مخاطبش را به معنی واقعی کلمه بترساند و اگر به آثار ژانر وحشت علاقه داشته باشید، قطعا دقایق خوبی در آن خواهید داشت. 

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این هفته با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده