نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵

لئوناردو دی کاپریو نقش لئوناردو دا وینچی را بازی خواهد کرد

لئوناردو دی کاپریو قرار است نقش لئوناردو دا وینچی را در فیلم زندگینامه این هنرمند و دانشمند بازی کند.

لئوناردو دی کاپریو تا به امروز در فیلم‌های زندگینامه متعددی به ایفای نقش پرداخته است. او اولین بار در فیلم This Boy's Life (زندگی این پسر) که سومین فیلم دی‌کاپریو بود، نقش توبیاس وولف، نویسنده برجسته آمریکایی را بازی کرد. دو سال بعد، دی‌کاپریو نقش جیم کرول، خواننده و آهنگساز آمریکایی را در فیلم The Basketball Diaries (خاطرات بسکتبال) و نقش آرتور رمبو، شاعر فرانسوی را در فیلم Total Eclipse (کسوف کامل) بازی کرد. نقش فرانک ابگنیل در فیلم Catch Me if You Can (اگه می‌تونی منو بگیر)، نقش هاوارد هیوز در فیلم The Aviator (هوانورد)، نقش جی. ادگار هوور در فیلم J. Edgar (جی. ادگار) و نقش جردن بلفورت در فیلم The Wolf of Wall Street (گرگ وال استریت)، دیگر نقش‌هایی هستند که دی‌کاپریو در طی سال‌های اخیر آن‌ها را بازی کرده و با ستایش منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شده است.

Leonardo DiCaprio

دی‌کاپریو سرانجام برای بازی در فیلم The Revenant (از گور برخاسته) به کارگردانی الخاندرو اینیاریتو، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مرد شد. او در این فیلم که بر اساس یک داستان واقعی ساخته و منتشر شده است، نقش هیو گلاس را بر عهده داشت. پس از این فیلم، دی‌کاپریو از سال ۲۰۱۵ در هیچ فیلم دیگری بازی نکرده و تنها در مستند Before the Flood (پیش از سیل) حضور داشته است. او طی این مدت بیشتر به عنوان تهیه‌کننده فعالیت کرده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دی‌کاپریو قرار است پس از مدت‌ها دوباره به روی پرده‌های سینما بازگردد و قرار است بار دیگر در یک فیلم زندگینامه به ایفای نقش بپردازد.

طبق خبری که وب‌سایت ورایتی منتشر کرده، لئوناردو دی‌کاپریو قرار است در فیلم زندگینامه لئوناردو دا وینچی، هنرمند و دانشمند دوره رنسانس، نقش این شخصیت را بازی کند. کمپانی پارامونت پیکچرز مسئولیت ساخت و انتشار این فیلم را بر عهده خواهد داشت. این فیلم قرار است بر اساس رمانی اثر والتر ایزاکسون، ساخته و منتشر شود. کمپانی پارامونت مدت زیادی بر سر دریافت حقوق ساخت این فیلم با کمپانی یونیورسال در رقابت بود که در نهایت توانسته حقوق ساخت فیلم زندگینامه داوینچی را به دست آورد.

leonardo dicaprio the revenant

رمان زندگینامه لئوناردو دا وینچی قرار است اکتبر امسال منتشر شود، اما فیلم دا وینچی، تنها فیلم یا سریالی نیست که بر اساس رمان‌های ایزاکسون ساخته و منتشر شده است. در سال ۲۰۱۵، فیلم Steve Jobs (استیو جابز) با بازی مایکل فاسبندر، بر اساس رمانی به همین نام اثر ایزاکسون، تولید و منتشر شد. علاوه بر این، فصل اول سریال Genius (نابغه) نیز بر اساس رمان اینشتین: زندگی او و جهان (Einstein: His Life and Universe) اثر ایزاکسون، ساخته شده است که به زندگی آلبرت اینشتین می‌پردازد. جفری راش نقش آلبرت اینشتین را در این سریال بر عهده دارد.

دی‌کاپریو علاوه بر بازی در نقش دا وینچی، به عنوان تهیه‌کننده نیز در این فیلم حضور خواهد داشت. اطلاعات بیشتری از جمله بازیگران دیگر فیلم، تاریخ شروع تولید و فیلمبرداری، تاریخ اکران، نام کارگردان و نام فیلمنامه‌نویس منتشر نشده است.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده