نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰

گران‌قیمت‌ترین بازی ویدیویی جهان به قیمت ۱۱۴ هزار دلار به فروش رسید

یک کارتریج پلمپ شده‌ی مربوط‌به بازی Super Mario Bros در سال ۱۹۸۵ در یک حراجی عمومی، رکورد جدیدی را در زمینه‌ی گران‌قیمت‌ترین بازی ویدیویی تاریخ به نام خود ثبت کرد.

کارتریج بازی Super Mario Bros که حدود ۳۵ سال به‌صورت پلمپ و استفاده نشده باقی مانده بود، ابتدای این هفته در یک حراجی عمومی به فروش گذاشته شد. بعد از ارائه‌ی پیشنهاد‌ها مختلف، نهایتاً این بازی موفق شد تا با عبور از رکورددار قبلی، یعنی Mega Man که سال گذشته ۷۵ هزار دلار فروخته شده بود، با ارزش ۱۱۴ هزار دلار به گران‌قیمت‌ترین بازی فروخته شده در تاریخ صنعت بازی تبدیل شود.

براساس توضیحاتی که در یک نشست خبری ارائه شده، «کلکسیونرها آرزوی چنین نسخه‌ای را دارند زیرا پلمپ این بازی از سال ۱۹۸۵ باز نشده و هنوز بسته‌بندی اورجینال خود را دارد.»

نسخه پلمپ شده ی بازی Super Mario Bros از سال 1985

در سایر اخبار مرتبطی که در این خصوص منتشر شده، خبر فروش تنها کنسول نینتندو پلی‌استیشن موجود در جهان به قیمت ۳۶۰ هزار دلار را داشتیم که در یک حراجی به فروش گذاشته شده بود. جالب اینجا است که این دستگاه در پیشنهاد اول ۳۰ هزار دلار ارزش‌گذاری شده بود، درحالی‌که قیمت پایانی چیزی در حدود ۱۲ برابر این مقدار است. البته این ۳۶۰.۰۰۰ دلار شامل ۲۰ درصد حق بیمه خریداران بوده اما همچنان مبلغ خیره کننده‌ای به نظر می‌رسد. به‌ویژه با درنظرگرفتن افزایش سریع مبالغ پیشنهادی بعد از حراج این دستگاه نایاب که نهایتاً این قیمت بالا را برای آن به‌دنبال داشت.

نمونه اولیه کنسول نینتندو پلی استیشن

تنها نسخه‌ی موجود از کنسول نینتندو پلی‌استیشن که قبل از تصمیم سونی برای ساخت و عرضه کنسول اختصاصی خود طراحی شده بود، بعد از کشف در یک ملک قدیمی در سال ۲۰۱۵ در حراجی Heritage Auctions به فروش گذاشته شده و توسط یک کلکسیونر ناشناس خریداری شد. در توضیحاتی که هنگام فروش این دستگاه ارائه شده بود می‌خوانیم:

«این نمونه‌ی اولیه به‌طور ویژه‌ای مورد تحسین و استقبال علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی در سرتاسر جهان قرار دارد. اگرچه نمی‌توان این نمونه را یک پایان قطعی برای داستان ساخت آن متصور شد، اما همچنان باید آن را به‌عنوان یک نقطه‌ی مهم در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی در نظر گرفت.»

پالمر لوکی (Palmer Luckey) طراح هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift و بنیانگذار Oculus VR نیز قبلاً پیشنهاد خود برای خرید این کنسول را ارائه کرده بود و حتی برای مدتی بالاترین قیمت پیشنهادی را در اختیار داشت؛ اما نهایتاً موفق به پیروزی در مزایده این نسخه منحصر‌به‌فرد در حراجی Heritage Auction نشد.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده