معرفی شخصیت جوکر در Mortal Kombat 11 و نگاهی به حرکات او

معرفی شخصیت جوکر در Mortal Kombat 11 و نگاهی به حرکات او

دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۹

جدید‌ترین شخصیت بازی Mortal Kombat 11، جوکر، دلقک دوست‌داشتنی و محبوب گاتهام سیتی است. با زومجی همراه باشید تا نگاهی کلی به این شخصیت و حرکات وی داشته باشیم.

استودیو ندررلم، سازنده بازی Mortal Kombat 11، پس از انتشار این بازی اقدام به اضافه کردن شخصیت‌های جدیدی به آن کرده است؛ شخصیت‌هایی که خریداران Kombat Pack بازی به قیمت ۴۰ دلار، به آن‌ها دسترسی دارند و البته که با پرداخت ۶ دلار هم می‌توانید این شخصیت‌ها را جداگانه خریداری کنید. پس از اضافه شدن کاراکتر‌هایی مثل نایت‌ولف و ترمیناتور، این بار نوبت به جوکر رسیده که در حالت دسترسی پیش از موعد در دسترس است و از فردا، ۱۵ بهمن، هم می‌توان به شکل مجزا وی را خریداری کرد. پیشنهاد می‌کنم در ادامه ویدیویی را که با محوریت کاراکتر جوکر آماده کرده‌ایم تماشا کنید تا بعد هم نگاه مفصل‌تری به وی داشته باشیم:

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

جوکر که اخیرا با انتشار فیلم The Joker بیش از پیش محبوب شده و صد البته که همیشه به لطف آثار سینمایی دیگر یا حتی کمیک‌های معروفش هم شهرت زیادی داشت، دارای یک سری خصوصیات ظاهری و رفتاری منحصر‌به‌فرد است که استودیو ندررلم هم سعی کرده تا آن‌ها را به شکلی کامل در بازی شبیه‌سازی کند. لبخند مشهور جوکر که با استفاده از خون روی صورتش کشیده شده، خنده‌های شیطانی معروفش که به شکل خیلی خوبی صداگذاری شده‌اند و حرکات تمسخر‌آمیز و حتی تحقیرآمیز او در مقابل حریف‌ها، دقیقا همان چیز‌هایی هستند که جوکر را با آن‌ها می‌شناسیم و ندررلم هم خیلی خوب در اجرای درست‌شان در بازی موفق ظاهر شده است. این استودیو همچنین دو ظاهر مختلف را برای این شخصیت در نظر گرفته که اولی، او را با لباس بنفش و سبز و دومی هم با لباسی سفید به تصویر می‌کشد و البته که این دو، شباهت‌ها و تفاوت‌های حرکتی مختلفی هم با یکدیگر دارند و به مرور هم می‌توانید آیتم‌های ظاهری جدیدی برایش پیدا و مواردی مثل مدل مو، عصا یا حتی کلاه وی را شخصی‌سازی کنید. 

جوکر مورتال کامبت 11

ندررلم به‌خوبی خصوصیات شخصیتی مشهور جوکر را با خشونت مورتال کامبت ترکیب کرده است

اما مهم‌تر از بحث‌های ظاهری، حرکاتی است که ندررلم برای جوکر در بازی در نظر گرفته است. شخصیت جدید مورتال کامبت ۱۱، از یک عصا به‌عنوان سلاح اصلی‌اش استفاده می‌کند و در کنار حرکات و ضربه‌های رایجی مثل مشت و لگد‌ها، بسیاری از ضربه‌هایش مثل آپرکات‌ها را از طریق همین عصا به دشمن وارد می‌کند. علاوه بر حرکات ساده و ابتدایی که خب با ترکیب آن‌ها می‌توانید کمبو‌های مختلفی را هم روی دشمنان پیاده کنید، جذاب‌ترین بخش طراحی شخصیت جوکر در بازی قطعا حرکات مخصوص و ویژه او است که در بازی هم با اسم Special Moves شناخته شده و از طریق ابزار‌های جالبی که این شخصیت در بازی دارد، اجرا می‌شوند. یکی از جالب‌ترینِ این ابزار‌ها، عروسک بتمن است که به شیوه‌های مختلفی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ یکی از این شیوه‌ها، حرکتی است که در آن جوکر عروسک بتمن را روی زمین می‌گذارد و بدین ترتیب با گلوله‌هایی که از دهانش شلیک می‌شوند، حریف را هدف قرار می‌دهد. حرکت بعدی که با این عروسک صورت می‌گیرد، حالتی است که جوکر آن را به شکل ایستاده در دست می‌گیرد و بازهم با گلوله‌های شلیک‌شده از دهانش به حریف آسیب می‌زند. این عروسک در واقع جوکر را به دو روش آسیب‌رسانی از راه دور مجهز می‌کند که یکی از آن‌ها، از پایین و دیگری در حالت ایستاده به دشمن وارد می‌شوند. البته که از طریق Amplify کردن و استفاده از نوار‌های مربوط به این کار، قدرت این شلیک‌ها بیش‌تر می‌شود یا در حالت ایستاده، گلوله معمولی تبدیل به موشک آتش‌بازی می‌شود که می‌تواند آسیب بیش‌تری به دشمن وارد کند. 

جوکر مورتال کامبت 11

حرکت جالب دیگری که جوکر دارد، استفاده از آدمک‌هایی بخت‌برگشته به شیوه‌های مختلف است. در یکی از این شیو‌ه‌ها، این آدمک در حالی که روی یک ویلچر نشسته، احضار می‌شود و جوکر با برداشتن و چرخاندن وی روی دستانش، به سر و صورت دشمنش ضربه می‌زند و اگر این حرکت را به شکل Amplify‌شده هم استفاده کنید، در نهایت این آدمک روی زمین به سمت دشمن پرتاب می‌شد. اما استفاده جالب‌تر از این آدمک‌ها، وقتی است که جوکر یک مدل ایستاده و در حال حرکت آن‌ها را احضار می‌کند؛ مدلی که یک بمب به آن وصل شده و شما می‌توانید با نگه داشتن کلید مربوطه و رها کردن آن در زمان دلخواه، باعث منفجر شدنش در کنار دشمن شوید. آتش‌بازی‌های جوکر البته به این مورد خلاصه نمی‌شوند و در حرکتی دیگر، وی با ریختن بنزین موجود در گالنش و آتش زدن آن، باعث آتش گرفتن دشمن و یک انفجار می‌شود که از قضا قادر است بخش زیادی از سطح سلامتی رقیب را هم کاهش دهد. برای معرفی کامل حرکت‌های جوکر، لازم است تا به چند مورد دیگر هم اشاره کنیم. عصای جوکر که سلاح اصلی اوست، می‌تواند برای یک حرکت ویژه مورد استفاده قرار بگیرد که در آن، حریف به زانو درمی‌آید و می‌توانید با عصا ضربه‌های محکمی به سر وی وارد کنید؛ با Ampilfy کردن این حرکت تعداد این ضربه‌ها بیش‌تر هم می‌شود. یک وسیله جالب دیگر این شخصیت در بازی هم یک جعبه شعبده‌بازی است که می‌توانید آن را در دست بگیرید و با حالتی خنده‌دار به سمت دشمن بروید و در نهایت هم با منفجر کردن این جعبه، به دشمن آسیب بزنید یا اینکه در حرکتی دیگر، آن را روی زمین قرار دهید تا جسمی انفجاری از داخلش خارج و به سمت دشمن پرت شود. این حرکت مخصوصا برای زمانی که دشمن با پریدن قصد نزدیک شدن به شما را دارد، شدیدا مفید و کاربردی است. 

جوکر مورتال کامبت 11

جوکر مورتال کامبت ۱۱ با دو ظاهر مختلف در دسترس است و البته که می‌توانید به مرور آیتم‌های مختلفی برای شخصی‌سازی ظاهر وی هم پیدا کنید

طبیعتا از آنجایی که با حضور جوکر در بازی مورتال کامبت ۱۱ طرف هستیم، باید اشاره‌ای هم به حرکات شدیدا خشن و مرگبار وی یعنی Fatal Blow، Fatality و Brutality هم داشته باشیم. اگر سطح سلامتی شما به قدری پایین آمده که در آستانه مرگ هستید و البته قبلا از Fatal Blow خودتان استفاده نکرده‌اید، اصلا نگران نباشید؛ چرا که جوکر آماده است تا با فعال شدن این حرکت، با استفاده از چاقوی خودش ضربه‌های شدیدا بی‌رحمانه‌ای به دشمن بزند و در پایان هم با ترکیب دو چاقو، لبخند معروفش را روی صورت دشمن ایجاد و بدین ترتیب، صفحه نمایش شما را به دریایی از خون تبدیل کند! از این خشن‌تر اما فیتلیتی اصلی این کاراکتر است که در آن، جوکر ابتدا یک کیک خوش‌مزه را به رقیب در آستانه مرگش هدیه می‌دهد و بعد، با منفجر کردن همین کیک وی را به سمت آسمان پرتاب می‌کند! تازه این پایان کار نیست و پس از آن نوبت به استفاده از مسلسل می‌رسد تا از طریقش بدن رقیب بخت‌برگشته تکه‌پاره شود و البته با ترکیدن بادکنک‌های روی تابلو که کلمه «دوستی» را نشان می‌دهند، کلمه فیتلیتی که با خون در زیر آن‌ها ثبت شده ظاهر شود! شاید باورتان نشود ولی حتی این هم پایان کار نیست؛ چرا که در نهایت همان تابلو هم توسط جوکر از طنابش جدا می‌شود تا با افتادن روی جسد دشمن، به معنی واقعی کلمه وی را نصف کند! در نهایت بروتلیتی این شخصیت هم به جدا کردن سر حریف با استفاده از یک ضربه آپرکات عصا منجر می‌شود تا حسابی خشونت و میزان شرارت این شخصیت در بازی به‌تصویر کشیده شود. 

جوکر مورتال کامبت 11

در حالت کلی، ندررلم سعی زیادی کرده تا جوکر را دقیقا همانطوری که می‌شناسیم و دوستش داریم، در بازی به‌تصویر بکشد. صد البته که شرارت‌های آمیخته به طنز خاص جوکر در این بازی با خشونت ذاتی سری بازی‌های مورتال کامبت ترکیب شده‌اند و دلقک مشهور گاتهام را در خشن‌ترین حالت ممکن به‌تصویر می‌کشند. جوکر از طریق آیتم‌های شخصی‌سازی مختلفی که در بازی دارد می‌تواند ظاهر دلخواه شما را هم پیدا کند و صد البته که می‌توانید با ترکیب حرکاتش در بخش شخصی‌سازی کاراکتر هم از او، با حرکات ترکیبی که دوست دارید هم استفاده کنید. پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه طرفدار کمیک‌های جوکر بودند یا از تماشای فیلم‌هایش لذت برده‌اند، بدون شک بازی کردن با این شخصیت در بازی هم قرار است تجربه خوبی برای شما فراهم کند. 

کد DLC جوکر مورتال کامبت ۱۱ توسط ناشر بازی در اختیار زومجی قرار گرفته است

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده