نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰

نبرد ابرقهرمانان: واندروومن در مقابل آیرون‌من

در حالی که نیمی از نبرد‌های مرحله اول مسابقه نبرد ابرقهرمانان به پایان رسیده، این بار شاهد روبه‌رو شدن آیرون من و واندروومن هستیم. 

همان‌طور که چندی پیش و در مطلب اصلی مسابقه نبرد ابرقهرمان‌ها خواندید، از چهارشنبه ۲۳ بهمن، این مسابقه که جوایز ارزنده‌ای هم دارد، آغاز شد. در جدیدترین نبرد، شاهد رقابت واندروومن از دنیای دی‌سی با آیرون‌من از دنیای مارول خواهیم بود. این مسابقه قرار است تا ساعت ۱۶ فردا، جمعه ۲ اسفند فعال باشد و ساعت ۱۷ فردا هم شاهد آغاز مسابقه بعدی خواهیم بود. در ادامه، توضیحات مختصری در مورد این قهرمان‌ها داریم تا بعد هم به سراغ رای‌گیری برویم؛ فقط در نظر داشته باشید که حتما قبل از شرکت در نظرسنجی و در صورتی که هنوز فرم قرعه‌کشی را پُر نکرده‌اید، ازطریق فرم زیر این کار را انجام دهید. البته اگر قبلا فرم را پُر کرده‌اید، نیازی به مجددا تکمیل کردن آن نیست و در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد:

آیرون‌من

پنگوئن

اگر بتمن را ابر قهرمان پولدار دی‌سی بنامیم، می‌توان به آیرون من لقب ابر قهرمان پولدار مارول را اهدا کرد. کاراکتری که از تمام دارایی‌ها و منابع مالی خود برای کمک به‌دیگران و همچنین نجات انسان‌ها استفاده می‌کند. آیرون من همانند بتمن فاقد نیروی ابرقهرمانی خاصی است و چیزی که او را از سایر قهرمان‌های مارول متمایز می‌کند، منابع مالی، گجت‌ها و لباس مخصوصی است که از او محافظت می‌کند. لباس جنگی تونی استارک که درواقع یک زره آهنی است، به‌نحوی ساخته شده است که در برابر فشار و ضربه توانایی بالایی دارد و همچنین به‌صورت ضدگلوله طراحی شده است. ازطرفی سلاح‌هایی که روی لباس جنگی آ‌یرون من قرار داده شده، به تونی استارک اجازه می‌دهد که به‌خوبی جلوی هر تهدیدی بایستد. تونی استارک یک کاراکتر احساسی است که بعضی وقت‌ها این احساس جلوی عملکرد او را گرفته است.

بااین‌حال آیرون من همیشه تلاش خود را کرده است که احساس او نتواند بر منطق و واقعیت چیره شود. البته بخشی از این اخلاقیات تونی استارک، از دوران نوجوانی او سرچشمه می‌گیرد. تونی استارک فرزند ماریا و هاوارد استارک است که به‌خاطر وجود پدرش و صنایع استارک، هیچ‌وقت کمبود مهر و محبت و بی‌پولی را تجربه نکرده است. صنایع استارک همانند یک شرکت خانوادگی میان استارک‌ها است و روی تجهیزات نظامی کار می‌کند. دوران خوب و خوش تونی استارک زمانی پایان یافت که در یک اتفاق غیرمنتظره و مشکوک، پدر و مادر تونی استارک کشته شدند. از آن روز صنایع استارک به تونی رسید و جدا از تحمل و کنار آمدن با غم از دست دادن خانواده، باید وظایف خود را هم به‌درستی انجام می‌داد. در ادامه و پس از دزدیده شدن تونی استارک در یکی از مأموریت‌های کاری، مجبور به ساخت سلاح برای دشمن شد. در این مأموریت و دزدیده شدن، ترکش‌های حاصل از انفجارها در بدن تونی استارک، جان او را تحدید می‌کردند.

ازاین‌رو درکنار تظاهر برای ساخت سلاح، هو یینسن، دستیار و دوست تونی استارک، یک صفحه فلزی و مغناطیسی را برای او ساخت تا مانع از نزدیک شدن ترکش‌ها به قلب استارک شود. رفته رفته در این ماجرا تونی استارک یک لباس جنگی فلزی هم برای خود ساخت تا دشمنان خود را از بین ببرد. پس از فرار از مخفیگاه و از دست دادن همکار خود، وی روی مدل‌های بهتر و فنی‌تر لباس جنگی خود استفاده کرد تا توانست مدل امروزی را به‌وجود بیاورد. از آن روز که تونی استارک تصمیم‌ گرفت از دانش و تجهیزات شرکت استارک برای محافظ مردم استفاده کند، نام آیرون من را به‌عنوان یک پوشش و لقب برای خود انتخاب کرد. آیرون من در ادامه مقابله با شرارت مردم و سایر دشمنان زمین، گروه انتقام جویان را درکنار اشخاصی مثل کاپیتان آمریکا راه‌اندازی کرد.

البته تونی استارک در این راه با مشکلات مختلفی هم دست‌وپنجه نرم کرده است. در جریان جنگ داخلی، قرار بر این بود که سازمانی راه‌اندازی شود تا تمامی ابرقهرمان‌ها خود را به آن معرفی کنند و لایسنس یک مأمور امنیتی را دریافت کنند. ازاین‌رو می‌توانستند با آموزش‌های مختلف مهارت‌های خود را کنترل کنند. دراین‌میان کاپیتان آمریکا با این ایده مخالفت کرد و ابر قهرمان‌هایی را که مخالف این ساختار بودند، وارد تیم خود کرد. رفته رفته یک نبرد میان گروه آیرون من و کاپیتان آمریکا شکل گرفت و در نهایت کاپیتان آمریکا برای جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی به شهروندان، تسلیم شد؛ البته او در یک نبر توانسته بود آیرون من را به‌صورت کامل شکست دهد. پس از تمام شدن این اتفاقات و تأسیس گروه جدید انتقام جویان توسط تونی استارک، کاپیتان آمریکا در یک سانحه به‌قتل رسید؛ اتفاقی که خیلی از ابرقهرمان‌ها تونی استارک را به‌خاطر آن سرزنش می‌کردند. تونی استارک شاید در زندگی خود تصمیم‌های غلط زیادی گرفته باشد، اما همواره یک حامی بزرگ برای ابر قهرمان‌ها و ناجی برای انسان‌ها به‌حساب می‌آید و محبوبیت آیرون من هیچ‌وقت مانع از گمراه شدن او نشده است.

واندروومن

کت وومن

وقتی صحبت از قهرمان‌های زن می‌شود، اکثر ما نگاه‌مان سمت دایانا ملقب به واندر وومن می‌رود. بااینکه در دنیای کامیک قهرمان‌های زن زیادی وجود دارند، اما دایانا جدا از سایر شخصیت‌ها است. نوع شخصیت‌پردازی و پس زمینه داستانی دایانا به‌همراه قدرت‌هایی که دارد، سبب شده است تا از او به‌عنوان یک ابر قهرمان تمام عیار یاد شود. در میان سه عضو اصلی تیم جاستیس لیگ یعنی واندر وومن، بتمن و سوپرمن، واندر وومن را می‌توان یک کاراکتر برتر نسبت به این دو دانست. سوپرمن شخصیتی است که دارای قدرت‌های ماورایی است و همین مورد سبب شده است تا در مبارزات به‌راحتی پیروز شود و نیازی به مواردی مثل هنرهای رزمی نداشته باشد. این در حالی است که بتمن هیچ قدرت ماورایی ندارد و دانش و سال‌ها تمرین در هنرهای رزمی، او را به نقطه کنونی که در آن قرار دارد تبدیل کرده است. حال واندر وومن تمامی این موارد را در خود جای داده است.

یک پرنسس آمازونی که در جزیره تمیسکیرا بزرگ شده و فرزند هیپولیتا به‌حساب می‌آید. دراصل دایانا پدر ندارد و توسط زئوس ساخته شده است. ازاین‌رو وی یک نیمه خدا به‌حساب می‌آید که قدرت سایر خدایان را در اختیار دارد. ازطرفی تمیسکیرا یک جزیره مخفی است که هیچکس جای دقیق آن را نمی‌داند و خالی از هر نوع مردی است. درواقع آمازون را فقط زنانی مبارز و جنگجو تشکیل داده‌اند و دایانا هم از دوران کودکی، مهارت‌های رزمی را تحت نظر بهترین فرمانده‌های آمازون یاد گرفت. سال‌ها گذشت و سرنوشت، راه واندروومن را از آن‌جایی عوض کرد که یک فرمانده نظامی سقوط کرده در جنگ جهانی دوم را پیدا کرد. با تمام اختلاف نظرها و مشکلاتی که سر راه پرنسس آمازون وجود داشت، وی راهی دنیای انسان‌ها شد تا به جنگ میان انسان‌ها خاتمه دهد.

در آن زمان و دوران جنگ جهانی دوم، نام پرنسس دایانا به دایانا پرینس تغییر پیدا کرد تا یه پوشش برای هویت واقعی او باشد. پس از جلوگیری از جنگ عظیم میان انسان‌ها با یکدیگر، لقب واندر وومن به دایانا پرینس اهدا شد و از آن روز به‌عنوان یک نماد در میان مردم شناخته می‌شود؛ قهرمانی که دلسوز، فداکار، قدرتمند و از همه مهم‌تر یک رهبر قَدَر است. بارها و بارها اعضای جاستیس لیگ با یکدیگر اختلاف پیدا کرده‌اند، اما این واندر وومن بوده است که با درایت خود توانسته است جلوی این درگیری‌ها و اختلاف نظرها را بگیرد. هوش و ذکاوت واندر وومن به‌همراه قدرت خداگونه او سبب شده است تا در هر شرایط بتواند بهترین تصمیم را بگیرد.

تلاش‌های دیانا پرینس برای نجات بشریت، فقط به زمین ختم نمی‌شود، بلکه او مقابل خطرهایی که جزیره تمیسکیرا را تهدید می‌کرد، ایستاده است. در یکی از نبردها اهالی آمازون به جنایت‌های مختلفی محکوم می‌شوند و واندر وومن تمام تلاش خود را می‌کند تا مجرم اصلی را شناسایی و از بین ببرد. دراین‌ماجرا مادر دیانا زمانی‌که در جهان شیطانی قرار داشت، متوجه یک پیش‌گویی شد که واندر وومن در آینده می‌میرد. ازاین‌رو تلاش کرد که لقب واندر وومن را از او بگیرد و در تلاطم این ماجرا آرتمیس به واندر وومن جدید تبدیل شد. مدت‌ها بعد در یک نبرد واندر وومن کشته شد و رویای هیپولیتا به‌واقعیت تبدیل شد. در انتها دیانا یک بار دیگر لقب خود را پس گرفت و به تلاش برای نجات انسان‌ها ادامه داد.

حال نوبت شما است تا از طریق نظرسنجی زیر، شخصیت محبوب خودتان را از بین آیرون‌من و واندروومن انتخاب کنید:

جوایز مسابقه با حمایت آونگ:

  • پلی‌استیشن 4 ارتقا یافته با SSD Adata SU800 512GB و هارد اکسترنال گیمینگ یک ترابایتی Adata 770G برای دو نفر
  • درایو اس اس‌دی Adata SX8200 Pro یا S11 Pro با ظرفیتی ۵۱۲ گیگابایت برای سه نفر
  • اس اس‌دی پر سرعت و با دوام Adata SU800 با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برای سه نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD380، تنها هارد مقاوم دربرابر ۳ تن فشار در دنیا با ظرفیت ۲ ترابایت برای دو نفر
  • هارد اکسترنال Adata HD770G، اولین هارد اکسترنال مقاوم با نورپردازی RGB برای سه نفر

اسپانسر نبرد ابرقهرمانان زومجی:

آونگ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده