نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۹

کریس متزن بعد از گذشت ۴ سال از زمان بازنشستگی به Warchief Gaming می‌پیوندد

کریس متزن و مایک گیلمارتین از توسعه‌دهندگان قدیمی و باسابقه بلیزارد، بعد از اعلام بازنشستگی در سال ۲۰۱۶ حالا مجدداً با شرکت Warchief Gaming به توسعه بازی‌های رومیزی خواهند پرداخت.

زمانی‌که کریس متزن چند سال قبل و بعد از ۲۳ سال همکاری با شرکت بلیزارد اعلام بازنشستگی کرد، اینطور به نظر می‌رسید که او واقعاً قصد کناره گیری از صنعت توسعه بازی‌ را دارد. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که او همچنان تصمیم به ادامه فعالیت‌های خود در حوزه گیمینگ را دارد؛ با این تفاوت که اینبار مسیر جدیدی را در زمینه بازی‌های فیزیکی و رومیزی در پیش خواهد گرفت. او به همراه مایک گیلمارتین، یکی دیگر از توسعه‌دهندگان سابق بلیزارد یک گروه جدید با هدف توسعه بازی‌های رومیزی را تشکیل دادند که Warchief Gaming نامیده می‌شوند.

حالا آن‌ها تصمیم گرفتند تا یک قدم جلوتر رفته و مجدداً به دنیای بازی‌سازی وارد شوند. باوجود اینکه آن‌ها فعلاً محصول جدیدی را برای معرفی ندارند، مشاهده بازگشت دو بازی‌ساز خلاق و باتجربه به صنعت بازی می‌تواند برای طرفداران خوشحال کننده باشد. هرچند ممکن است فعالیت‌های آن‌ها به زمینه متفاوتی که احتمالاً به آن عادت ندارید معطوف شده باشد.

دانلود از آپارات

طی ماه‌های گذشته، اخبار متعددی درباره تأسیس استودیوهای جدید و اختصاصی توسط توسعه‌دهندگان سابق بلیزارد به گوش می‌رسید که جمله آن‌ها می‌توان به راه اندازی استودیوی دریم‌هیون (DreamHaven) توسط یکی از بنیانگذاران بلیزارد اشاره کرد. ولی احتمالاً Chris Metzen بزرگ‌ترین مورد در میان آن‌ها خواهد بود. هرچند Mike Morhaime نیز قطعاً حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. فارغ از این مسائل، باید گفت که کریس متزن یک استاد تمام عیار در زمینه طراحی و خلق دنیای بازی‌های ویدیویی بوده و مهارت بالایی در داستان نویسی دارد. ضمن اینکه سوابق هنری او می‌تواند در زمنیه توسعه بازی‌های رومیزی بسیار مفید واقع شود.

جا دارد مجدداً به این نکته اشاره کنیم که هنوز هیچ اطلاعاتی درباره اولین اثر Warchief Gaming در دست نیست. متزن و گیلمارت در ویدیو معرفی استودیوی جدید خود درباره موضوعات و مسائل مختلفی درباره بازی‌های رومیزی و تاکتیکی صحبت کردند که درنهایت از پتانسیل بالای بازی‌های آینده این تیم حکایت دارد. انتظار می‌رود طی هفته‌ها و ماه‌های پیش رو، اولین اطلاعات از پروژه مد نظر آن‌ها منتشر شود.

لوگو استودیوی Warchief Gaming

شاید کریس متزن و Warchief Gaming هم‌اکنون چیز متمرکزی را برای معرفی نداشته باشند ولی دیر یازود باید منتظر اولین پروژه مستقل این بازی‌ساز اسطوره‌ای در حوزه بازی‌های رومیزی باشیم. باتوجه به پتانسیل بالای این گروه، حتی ممکن است اولین پروژه آن‌ها قبل از سایر توسعه‌دهندگانی که بعد از جدایی از بلیزارد اقدام به راه‌اندازی استودیوی اختصاصی خود کردند معرفی و عرضه شود. همگی کریس متزن را به‌عنوان طراح بازی‌هایی نظیر Diablo، Warcraft و StarCraft می‌شناسیم. مرد افسانه‌ای بلیزارد که جای خالی او بعد از ترک بلیزارد کاملاً احساس می‌شود.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده