نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۱

بازسازی فیلم The Thing در دستور کار یونیورسال پیکچرز و بلوم هاوس قرار گرفت

فیلم جدید The Thing براساس رمان تازه کشف‌شده‌ای از جان کمبل تولید خواهد شد.

این روزها شاهد بازسازی فیلم‌های ترسناک زیادی هستیم و طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، یکی از این آثار هم The Thing خواهد بود؛ فیلمی که معروف‌ترین نسخه‌ی آن حدود چهار دهه‌ی قبل به‌کارگردانی جان کارپنتر ساخته شد و اکنون قرار است یک‌بار دیگر با تفاوت‌هایی نسبت به قبل تولید شود.

نسخه جدید The Thing توسط یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) و بلوم هاوس (Blumhouse) ساخته خواهد شد و نکته‌ی جالب در مورد آن به منبعی مربوط می‌شود که داستان فیلم را شکل می‌دهد. ماجرا از این قرار است که تا پیش از این کتاب چه کسی به آنجا می‌رود؟ (?Who Goes There) نوشته‌ی جان کمبل به‌عنوان منبع اقتباس سه فیلم ترسناک استفاده شده بود. یکی از این فیلم‌ها چیزی از دنیای دیگر (The Thing from Another World) نام داشت؛ اثری از کریستین نایبی به تهیه‌کنندگی هاوارد هاکس که در سال ۱۹۵۱ اکران شد. اقتباس دیگر که معروف‌ترین مورد هم محسوب می‌شود، کاری بود از جان کارپنتر با بازی کرت راسل که در سال ۱۹۸۲ با نام The Thing به پرده‌ی سینماها آمد و هرچند در زمان نمایش خود موفقیت چندانی به‌دنبال نداشت و شکست تجاری هم خورد، ولی بعدها به یکی از فیلم‌های ترسناک کالت سینما تبدیل شد و اتمسفر عالی فیلم و موجودات عجیب آن طرفداران زیادی پیدا کردند. آخرین اقتباس هم یک‌بار دیگر با نام The Thing ساخته شد؛ پیش‌درآمدی بر داستان اصلی که در سال ۲۰۱۱ اکران شد و هم از نظر کیفیت و هم فروش، با شکست مواجه شد.

The Thing

درحالی‌که هر سه فیلم براساس رمان چه کسی به آنجا می‌رود؟ محصول ۱۹۳۸ تولید شده بودند، دو سال قبل خبر جالبی منتشر شد مبنی‌بر اینکه این رمان در حقیقت نسخه‌ی کوتاه‌شده‌ای از یک رمان بزرگ‌تر به‌نام جهنم یخ زده (Frozen Hell) بوده است؛ رمانی که سال‌ها مفقود بود، تا اینکه سرانجام توسط فردی به‌نام جان بتانکورت بین وسایلی که کمبل برای دانشگاه هاروارد فرستاده بود، پیدا شد. همین قضیه هم باعث شد کمپینی در کیک‌استارتر شکل بگیرد تا نسخه‌ی کامل جهنم یخ‌زده با کمک مردم چاپ شود و به‌دست علاقمندان برسد؛ کمپینی که در نهایت ۱۵۵ هزار دلار کمک مالی دریافت کرد.

اکنون یونیورسال و بلوم‌هاوس قرار است فیلم ترسناک جدیدی را براساس رمان جهنم یخ‌زده تولید کنند و در این اثر شاهد تفاوت‌هایی با نسخه‌های قبلی خواهیم بود. آلن دانز به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی فیلم به‌تازگی در این زمینه پستی در فیس‌بوک زده و از شور و شوق خود بابت تهیه‌ی این فیلم صحبت کرده و آن را پروژه‌ای می‌داند که قرار است بهترین بخش‌های فیلم‌های قبلی را در ترکیب با داستان دو کتاب جان کمبل در قالب اثری تماشایی به مخاطبان هدیه دهد. جان بتانکورت هم بعد از انتشار خبر تولید فیلم جدید The Thing از این قضیه ابراز خوشحالی کرده و از این گفته است که اگر همه‌چیز به‌خوبی پیش برود و شاهد اقتباسی مناسب از جهنم یخ‌زده باشیم، طرفداران The Thing با فیلمی بسیار تماشایی روبرو خواهند شد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده