نویسنده: سارا مرتضوی
// چهار شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱

قوانینی که بازیکنان eSports باید رعایت کنند

در پرونده‌ این قسمت از برنامه لودینگ، سری به مسابقات eSports زدیم و سعی کردیم تعدادی از قوانین حاکم بر این صنعت پرطرفدار را باهم مرور کنیم. با ما همراه باشید.

جدای از تجربه شخصی بازی‌های ویدیویی، بدون شک یکی دیگر از لذت‌های بزرگ گیمرهای سرتاسر دنیا، تماشای بازی و رقابت کردن باقی گیمرهاست. مطمئناً برای شما هم پیش آمده که گاهی اوقات حال و حوصله بازی کردن نداشته باشید و در عوض ترجیح دهید یک گوشه لم داده و از تماشای رقابت دیگران لذت ببرید. خوش‌بختانه روزبه‌روز به تعداد طرفداران ورزش‌های الکترونیکی اضافه می‌شود و حالا چه فرصتی برای ما گیمرها بهتر از اینکه میان خیل عظیم این بازی‌ها، بازی مورد علاقه‌ی خودمان را پیدا کنیم و ساعت‌ها به تماشای رقابت بازیکنان بپردازیم. حین تماشای این رقابت‌ها، حتماً بارها شده که رویا پردازی هم بکنیم و خود را جای بازیکنای حرفه‌ای ای‌اسپرت تصور کنیم. اگر شما هم جزو این دسته از طرفداران هستید و رویای تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای را در سر دارید، شاید بد نباشد با بعضی از قوانین این جامعه بزرگ هم آشنا شوید.
همان‌طور که گفتیم، جامعه‌ی ای-اسپرت بازان، جامعه‌ی به نسبت گسترده‌ای است و روزبه‌روز هم به تعداد اعضای این جامعه‌ی گسترده و طرفداران آن اضافه می‌شود. به این ترتیب منطقی به نظر می‌رسد که برای رعایت نظم و انصاف در چنین جامعه‌ای، نیاز به یک سری قوانین داشته باشیم.
در این پرونده که اولین‌بار در قسمت پنجاه و نهم از برنامه لودینگ زومجی پخش شد، سری به دنیای ای‌اسپرت زدیم و چندتایی از قوانین جالب این دنیا را مرور کردیم؛ قوانینی که شاید برخی از آن‌ها خنده‌دار به نظر برسند، اما رعایت‌شان برای تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای نیاز است. 

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده