نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۵

واکنش رییس سازمان سینمایی به توقیف فیلم خانه پدری

حسین انتظامی، رییس سازمان سینمایی اخیرا درباره توقیف مجدد فیلم خانه پدری اظهار نظر کرده است.

این متن بخش‌هایی از داستان فیلم سینمایی «خانه پدری» را فاش می‌کند

.

.

همانطور که احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید، فیلم سینمایی «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری محصول سال ۱۳۸۹، به تازگی مجددا توقیف شده است. این فیلم ایرانی اخیرا پس از ۹ سال برای اولین‌بار به اکران عمومی رسیده بود. فیلم سینمایی «خانه پدری» امروز ششم آبان ماه به دستور دادسرای عمومی و انقلاب تهران توقیف شد. دادسرای عمومی البته در اطلاعیه‌ای دلیل توقیف «خانه پدری» را اعلام کرده است. حال، بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، حسین انتظامی، رییس سازمان سینمایی در اظهار نظری نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده است. حسین انتظامی درباره ترویج خشونت در فیلم «خانه پدری» گفت:

اعضای شورای پروانه نمایش و قاطبه منتقدان و جامعه‌شناسان، خانه پدری را فیلمی در ترویج خشونت نمی‌دانند. هرگونه نمایش جرم، جنایت، خشونت و یا امثال آن، به معنای ترویج این موضوعات نیست؛ به‌ویژه وقتی با رده‌بندی سنی ۱۵+ هشدارهای لازم به خانواده‌ها داده شده باشد.

خانه پدری

وی در ادامه درباره اصلاح شدن برخی از صحنه‌های فیلم گفت:

با مذاکره مسئولان سازمان سینمایی با کارگردان فیلم، بار تصویری خشن صحنه‌های ابتدایی آن، کاسته و با تمهیدات تصویری و صوتی، اصلاح شد. جای تعجب است که عده‌ای می‌گویند هیچ اصلاحی در این فیلم صورت نگرفته است.

وی در نهایت از جایگان زن در «خانه پدری» گفت:

این فیلم وقتی در بافتار جامعه امروز تحلیل می‌شود، یکی از برکات انقلاب اسلامی را بیان می‌کند؛ چرا که بیننده، وضعیت امروز زنان در جامعه را با آن چیزی که در ابتدای قرن حاضر یعنی دوره پهلوی اول بوده است مقایسه می‌کند. حتی در اپیزود پایانی فیلم که در عصر جمهوری اسلامی می‌گذرد، چهره‌ای که از زن تصویر می‌شود بانویی فعال و تحصیل‌کرده است.

شما کاربران زومجی موفق به تماشای «خانه پدری» شده‌اید؟ درباره این فیلم چه نظری دارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده