نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۴

دادسرای عمومی و انقلاب تهران دلیل توقیف فیلم خانه پدری را اعلام کرد

دادسرای عمومی و انقلاب تهران با انتشار بیانیه‌ای دلیل توقیف مجدد فیلم سینمایی «خانه پدری»، ساخته کیانوش عیاری را اعلام کرده است.

فیلم سینمایی «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری اخیرا پس از حدود نُه سال توقیف، اکران شده بود. فیلم خانه پدری امروز، ششم آبان ۱۳۹۸ به دستور دادسرای عمومی و انقلاب تهران توقیف شد. همزمان با انتشار خبر توقیف «خانه پدری»، اعلام شد که دادسرای عمومی و انقلاب تهران به‌زودی دلیل توقیف این اثر را به‌صورت عمومی اعلام خواهد کرد. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، به‌گزارش فیلم نیوز، مدت کوتاهی پیش اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران در خصوص توقیف فیلم سینمایی «خانه پدری» منتشر شد. متن این اطلاعیه به قرار زیر است.

با توجه به این‌که اکران فیلم خانه پدری بازتاب بسیار منفی و گسترده‌ای در اذهان جامعه به دنبال داشته و به نحوی توهین به اعتقادات مذهبی جامعه ایران و ترویج خشونت علیه زنان و زیر سوال بردن سنن، رسوم و فرهنگ ناب ایرانی-اسلامی و ارائه تصویر وارونه و کذب از خانواده ایرانی در این فیلم مشهود می‌باشد و پخش آن سلامت روحی و روانی جامعه را به مخاطره انداخته، به نحوی که با واکنش منفی اقشار و گروه های مختلف در جامعه همراه بوده، بنابراین از باب پیشگیری از هر گونه اخلال در نظم عمومی و صیانت از سلامت روح و روان جامعه بر اساس گزارشات واصله از دستگاه‌های ضابط پرونده، موضوع به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع و طبق دستور دادستان تهران دستور جلوگیری از ادامه اکران فیلم مذکور و پخش آن صادر گردید.

لازم به ذکر است بنا به گزارش مراجع نظارتی علیرغم این‌که مقرر شده بود که فیلم یاد شده مورد اصلاح و بازسازی قرار گیرد ولی در این خصوص اقدام اصلاحی انجام نگرفته. فلذا حسب دستور دادستانی علاوه بر جلوگیری از پخش فیلم مذکور، کلیه مرتکبین و مقصرین نیز تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند.

خانه پدری

فیلم سینمایی «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری با بازی مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی، ناصر هاشمی، نازنین فراهانی، مینا ساداتی، معصومه بافنده، آزاده موحد بشیری و حسین فلاح ساخته شده است. این فیلم ایرانی روایت زندگی شخصی در طول چندین سال است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده