نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۷

رقابت استودیوهای هالیوودی برای ساخت بازسازی فیلم Train to Busan

پنج استودیوی فیلمسازی بزرگ سینمای هالیوود در تلاش برای گرفتن امتیاز ساخت نسخهٔ آمریکایی فیلم موفق Train to Busan (قطار بوسان) سینمای کره هستند.

پنج استودیوی فیلمسازی بزرگ سینمای هالیوود در رقابتی تنگاتنگ، در تلاش برای گرفتن حق امتیاز ساخت نسخهٔ امریکایی فیلم خوش‌ساخت و متفاوت Train to Busan (قطار بوسان) یئون سنگ هو هستند.

طبق گزارش سایت دِدلاین، بین پنج استودیوی بزرگ فیلمسازی سینمای هالیوود رقابتی شدید برای گرفتن حق امتیاز بازسازی فیلم اکشن، هیجانی، ترسناک، آخرالزمانی و زامبی-محور Train to Busan شکل گرفته است که در سال ۲۰۱۶ اکران شد و از فیلم‌های متفاوت ژانر فیلم‌های ترسناک با محوریت زامبی‌ها بود؛ ژانری که معمولاً فیلم‌های کلیشه‌ای به خورد تماشاچیان می‌دهد و در اکثر موارد هدفی از ساخت این فیلم‌ها جز پر کردن جیب سازندگان، وجود ندارد. پنج استودیوی معروف نیو لاین سینما (New Line Cinema)، یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures)، پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures)، لاینزگیت فیلمز (Lionsgate Films) و اسکرین جمز (Screen Gems) سازندهٔ مجموعه فیلم‌های Resident Evil (رزیدنت اویل)، به دنبال ساخت نسخهٔ آمریکایی فیلم موفق Train to Busan هستند و امیدواریم همچون اغلب مواقع، خاطرهٔ خوب فیلم اصلی را خراب نکنند. با توجه به فروش خوب ۲۹۴ میلیون دلاری فیلم The Nun (راهبه) در گیشه، با وجود نقدهای بسیار ضعیفی که بر این فیلم نوشته شده است، از گری دابرمن، یکی از نویسندگان این فیلم، برای نگارش فیلمنامهٔ نسخهٔ آمریکایی فیلم Train to Busan، نام برده می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد تهیه‌کنندگی فیلم جدید را جیمز وان، کارگردان مجموعه فیلم‌های The Conjuring (احضار) و فیلم Aquaman (آکوامن)، بر عهده خواهد داشت.

Train to Busan

کارگردانی فیلم خوش‌ساخت Train to Busan را یئون سنگ هو بر عهده داشت که وی را بیشتر با ساخت انیمیشن‌‌های موفقی چون The King of Pigs (پادشاه خوک‌ها)، Seoul Station (ایستگاه سئول) و The Fake (جعلی)، می‌شناسند. داستان فیلم Train to Busan در مورد تاجری معتاد به پرکاری است که دختربچه‌ای شیرین دارد و روزی تصمیم می‌گیرد به اجبار کمی به خودش استراحت دهد و دخترش را به دیدن مادرش در شهر بوسان ببرد. این دو سوار قطار می‌شوند و از قضا همان روز ویروسی در سراسر کشور کره‌جنوبی شیوع می‌یابد و هر کسی مبتلا به این ویروس شده، تبدیل به آدمی وحشی و گرسنه می‌شود. زمانی که یکی از این مبتلایان به ویروس سوار قطار بوسان می‌شود، دیگر فیلم جنبهٔ کمدی ابتدایی‌اش را کم کم از دست می‌دهد و جهنمی در قطار به وجود می‌آید؛ از بین بردن و کشتن زامبی‌ها یک طرف و درگیری مداوم با دیگر افرادی که سوار قطار هستند و گاه از زامبی‌ها بدتر می‌شوند از طرفی دیگر، مشکلاتی هستند که این پدر و دختر باید از پس آن‌ها بربیایند.

فیلم Train to Busan در گیشهٔ کلی قارهٔ آسیا سروصدایی به راه انداخت و در کرهٔ جنوبی نیز تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ این کشور شد

فیلم Train to Busan در گیشهٔ کلی قارهٔ آسیا سروصدایی به راه انداخت و در کرهٔ جنوبی نیز تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ این کشور شد. در این فیلم بازیگرانی چون گونگ یو (بازیگر فیلم The Age of Shadows)، جانگ یو می (بازیگر فیلم Manhole)، ما دانگ سئوک (بازیگر فیلم Along With the Gods: The Last 49 Days)، چویی وو سیک (بازیگر فیلم Big Match و Okja)، آن سو هی (بازیگر فیلم Hellcats)، کیم اویی سانگ (بازیگر فیلم Assassination) و کیم سو آن (بازیگر فیلم The Battleship Island و Along With the Gods: Two Worlds)، حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

اخیراً نیز در برخی سایت‌ها اعلام شد که دنبالهٔ فیلم Train to Busan در دست ساخت است و عنوان این دنباله، Peninsula (شبه جزیره) است و احتمالاً این مرتبه نه فقط بوسان و برخی شهرها، که تمام شبه جزیرهٔ کرهٔ جنوبی درگیر شیوع بیماری خواهد شد. کارگردانی این فیلم را نیز یئون سنگ هو بر عهده خواهد داشت و وی تصمیم دارد مراحل ساخت و تولید فیلم Peninsula را نیمهٔ اول سال آیندهٔ میلادی، آغاز کند.

در حال حاضر گری دابرمن مشغول کار روی قسمت سوم مجموعهٔ Annabelle (آنابل) است. نگارش فیلمنامهٔ قسمت دوم فیلم It (آن) نیز بر عهده گری دابرمن بوده است؛ فیلم It: Chapter 2 (آن: قسمت دوم) قرار است در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۵ شهریورماه ۱۳۹۸) اکران شود. فیلم ابتدایی It در شهریور سال گذشته روی پرده‌ٔ سینما رفت و با استقبال منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شد. فیلم It موفق شده کمی بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان که شامل ۳۲۷.۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۳۷۲.۹ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود، فروش کند.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده