نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۵

به عقیده نیکلاس کیج، Ghost Rider می‌توانست با درجه‌‌بندی سنی بزرگسال عملکرد بهتری داشته باشد

نیکلاس کیج عقیده دارد اگر فیلم Ghost Rider در روزگار فعلی و با درجه‌بندی سنی R اکران می‌شد، سرنوشت بهتری پیدا می‌کرد.

سال ۲۰۰۷ بود که نیکلاس کیج با فیلم Ghost Rider به جمع بازیگرانی اضافه شد که در نقش شخصیت‌های برگرفته از کمیک‌های مارول ایفای نقش کرده‌اند؛ فیلمی که نتوانست نظر منتقدان را به خود جلب کند و امتیاز آن در سایت راتن تومیتوز به عدد ۲۳% رسید. از طرف دیگر فروش خیلی خوبی هم در آمریکا نداشت و با ۱۱۰ میلیون دلار بودجه، با فروش ۱۱۵ میلیون دلاری در این کشور به کار خود پایان داد. شرایط با اکران دنباله این فیلم یعنی Spirit of Vengeance بدتر هم شد و این فیلم عملکرد ضعیف‌تری نسبت به نسخه اول داشت.

موج جدید فیلم‌های کمیکی که با محبوبیت عظیمی همراه شدند، یک سال بعد از اکران گوست رایدر و در سال ۲۰۰۸ با Iron Man و The Dark Knight از راه رسید و نیکلاس کیج عقیده دارد اگر فیلم گوست رایدر هم در روزگار فعلی با شرایط دیگری اکران می‌شد، می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد:

اگر فیلم گوست رایدر با درجه‌ بندی سنی R اکران می‌شد و سازندگان آن به سراغ کاری می‌رفتند که با فیلم Deadpool صورت گرفت، می‌توانست موفقیت بیشتری کسب کند. البته من فکر می‌کنم فیلم‌های گوست رایدر در همان زمان هم فروش بدی نداشتند. مردم مواردی مثل فروش DVD و پخش استریم فیلم را در نظر نمی‌گیرند و گوست رایدر در این زمینه‌ها عملکرد مناسبی داشت. اگر به فروش فیلم Spirit of Vengeance هم نگاه کنید، متوجه می‌شوید مارک نولدین و برایان تیلور با کارگردانی آن توانستند در ازای بودجه ۵۰ میلیون دلاری، ۲۵۰ میلیون دلار فروش داشته باشند.

کیج در ادامه به صحبت در مورد حال و هوای گوست رایدر می‌پردازد که کار را برای فروش فیلم سخت‌تر می‌کند:

به هر حال کار ساده‌ای نیست که دست فرزندان خود را بگیرید و به تماشای فیلمی ببرید که قهرمان آن روح خود را به شیطان می‌فروشد. چنین داستانی نمی‌تواند بهترین عملکرد را از نظر تجاری به دنبال داشته باشد، ولی ایده بسیار جالبی دارد که ذهن بیننده را درگیر می‌کند و فکر می‌کنم گذر زمان چیزی از ارزش‌های این فیلم‌ها کم نکرده باشد.

این روزها فیلم‌های ابرقهرمانی برگرفته از کمیک‌ها به پرفروش‌ترین آثار هالیوود تبدیل شده‌اند و برای مثال فیلم Black Panther از تولیدات مارول که در ابتدای سال اکران شد، توانست به سومین فیلم تاریخ تبدیل شود که در آمریکا به فروش بالاتر از ۷۰۰ میلیون دلار می‌رسد. نیکلاس کیج به این موفقیت‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید از دوران نوجوانی و زمانی که ۱۰،۱۱ ساله بوده، با پیش‌بینی چنین روزهایی حدس می‌زده است که وقتی تکنولوژی به جایی برسد که فیلم‌ها به بهترین شکل حال و هوای کمیک‌ها را وارد عالم سینما کنند، به پادشاهان این صنعت تبدیل خواهند شد.

همیشه هیولاها را دوست داشتم و از پیچیدگی‌های آن‌ها خوشم می‌آمد. من در کودکی با داستان‌های گوست رایدر و هالک بزرگ شدم و برایم جالب بود که این شخصیت‌های هیولا مانند در کنار ویژگی‌های ترسناک خود، می‌توانند افراد خوبی هم باشند. گوست رایدر چنین ماجرایی را حتی از قبل هم جلوتر برد و کار را به جایی رساند که شخصیت اصلی آن روح خود را به شیطان می‌فروشد، موضوعی که می‌تواند حالت فلسفی و پیچیده‌ای به خود بگیرد. چنین چیزی در دنیای کمیک مثل این است که والت دیزنی داستان فاوست (کسی که روحش را برای رسیدن به دانش و قدرت بیشتر به شیطان فروخت) را به یکی از انیمیشن‌های محبوب خود تبدیل کند.

هر چند گوست رایدر نتوانست نیکلاس کیج را به موفقیتی که انتظار آن می‌رفت برساند، ولی کیج همچنان فکر می‌کند ساخت چنین فیلمی در این روزها و دورانی که فیلمی مثل Deadpool با درجه‌بندی سنی R اکران می‌شود، با موفقیت بیشتری همراه خواهد شد.

جدیدترین فیلم کیج با عنوان Mandy از امروز در سینماهای آمریکا اکران می‌شود، فیلمی که اوایل امسال در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمده بود.


منبع IndieWire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده