بررسی صندلی گیمینگ DXRacer Classic

بررسی صندلی گیمینگ DXRacer Classic

یکشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹

با بررسی صندلی مخصوص بازی DXRacer Classic همراه زومجی باشید تا ببینیم که این محصول خاص، چه ویژگی‌هایی دارد.

گیمرهای حرفه‌ای همیشه برای رقم زدن یک تجربه فوق‌العاده برای بازی کردن خود، نیاز به یک رایانه شخصی قدرتمند یا یک کنسول به همراه وسایل جانبی حرفه‌ای از قبیل ماوس، کیبورد یا گیم‌پد حرفه‌ای دارند. اما یکی از ارکان اصلی گیمرها که شاید کمتر به آن توجه می‌شود و اهمیت آن برخی اوقات از دیدها پنهان می‌ماند، صندلی‌ای است که گیمر قرار است ساعت‌های طولانی را روی آن به بازی کردن بپردازد. اگر این صندلی از استانداردهای مناسب برخوردار نباشد، تجربه طولانی مدت گیمر نه تنها به یک تجربه زجرآور تبدیل می‌شود، بلکه ممکن است برخی صدمات جبران‌ناپذیری به کمر و بدن گیمر وارد کند. یکی از شرکت‌هایی که مدت‌ها است به ساخت صندلی‌های ارگونومیک مخصوص گیمرها مشغول است، شرکت DXRacer است که در این مطلب به بررسی صندلی گیمینگ مدل کلاسیک آنها پرداخته‌ایم و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم.

سال ۲۰۰۱، شرکتی تاسیس شد که در ابتدا به ساخت صندلی‌های لوکس برای ماشین‌های اسپورت رو آورد. کم کم و در سال ۲۰۰۶، به دلیل جذابیت دنیای گیمینگ و تجربه‌ای که این شرکت در ساخت صندلی‌های لوکس داشت، برند دی‌ایکس ریسر، اولین برند مدرن مخصوص صندلی‌های گیمینگ، متولد شد و از همان ابتدا ورزش‌های الکترونیک و بازی‌های حرفه‌ای را هدف گرفت. از همان ابتدا، علاوه بر ظاهر جذاب و مسابقه‌ای محصولات، DXRacer تمرکز ویژه‌ای روی ارگونومی صندلی‌های خود گذاشت که ناشی از تجربه آنها در ساخت صندلی‌های برای ماشین‌های اسپورت بود. دفتر اصلی این شرکت واقع در ایالت میشیگان ایالات متحده است. از سال ۲۰۰۸، دی‌ایکس ریسر اسپانسر مسابقات ویدیو گیمی زیادی از قبیل MLG، لیگ بازی‌های تابستان و WCA بوده است و با تیم‌هایی نظیر NA’VI، Ninjas in Pyjamas و SK Telecom همکاری داشته است.

در میان محصولات این شرکت، تنوع بسیار زیادی از محصولات قرار دارد که یکی از آنها، مدل DXRacer CE120 از سری کلاسیک این شرکت است که در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم.

صندلی DXRacer کلاسیک، توسط گروه مهندسین تخت جمشید در اختیار زومجی قرار گرفته است.

صندلی DXRacer کلاسیک

هر یک از صندلی‌های DXRacer برای کاربرانی با قد و وزن مشخص طراحی شده‌ است

نکته‌ای که شرکت دی‌ایکس ریسر را تبدیل به یک شرکت خاص کرده است، طراحی این صندلی‌ها است به طوری که تمامی محصولات آنها بر اساس اصول ارگونومیک ساخته شده است و مناسب برای کسانی است که هشت ساعت یا بیشتر را در طول روز به نشستن اختصاص می‌دهند که نشستن، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های گیمرها، به ویژه گیمرهای حرفه‌ای است. این صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شده که پس از حتی ۱۲ ساعت نشستن، گیمر نه دچار خستگی می‌شود و نه دچار گرفتگی عضلات می‌شوند که در بررسی‌های زومجی، این نکته کاملا مشهود بود. یکی از مسائلی که شاید خیلی از افراد به آن توجه نکنند، سایز و بزرگی صندلی است. صندلی‌ها نیز دقیقا مانند لباس و کفش، باید متناسب فیزیک کاربر انتخاب شوند و به طور مثال، انتخاب یک لباس تنگ یا گشاد، می‌تواند موجب نارضایتی و حتی کلافگی کاربر شود. اینجا است که دی ایکس ریسر دست کاربر را تا حد بسیار زیادی باز می‌گذارد و شما در هنگام تهیه صندلی‌های این شرکت، باید دقت داشته باشید که صندلی‌ای را انتخاب کنید که متناسب با قد و وزن شما باشند تا تحت هیچ شرایطی احساس نارضایتی نکنید. تمام محصولات دی‌ایکس ریسر، مشخصات خاصی را دارند که هر کدام برای یک یا چند فیزیک مناسب است. به طور مثال، مدل مورد بررسی ما یعنی CE120، برای کسانی مناسب است که وزن آنها حداکثر ۱۳۶ و قد آنها حداکثر ۱۸۳ سانتی‌متر باشد و برای کاربرانی توصیه شده که قدی بین ۱۷۸ تا ۱۸۰ سانتی‌متر و وزنی در حدود ۱۱۳ کیلوگرم دارند. مدل‌های دیگر DXRacer نیز برای افراد مختلف با قدها و وزن‌های مختلف وجود دارند و این شرکت سعی کرده تا برای تمام افراد با فیزیک‌های متفاوت، محصولی داشته باشد و در هنگام خرید محصولات این شرکت، به اصطلاح باید محصول سایز خود را انتخاب کنید.

اما از ویژگی‌های ارگونومی که بگذریم، به ظاهر این صندلی می‌رسیم. به محض دیدن این صندلی برای اولین بار،‌ متوجه می‌شوید که اولا با یک محصول متفاوت مواجه هستید و به طور قطع می‌توانید حدس بزنید که منبع الهام طراحی آن، صندلی یک ماشین مسابقه‌ای بوده است. ظاهری نسبتا خشن و زاویه‌دار که مناسب سلیقه گیمرها است. صندلی مدل کلاسیک CE120 مورد بررسی ما، از دو رنگ مشکی و قهوه‌ای نسکافه‌ای تشکیل شده بود که هم ظاهری گیمینگ و خشن را تداعی می‌کرد و در عین حال، ظاهری شکیل حتی برای استفاده در مکان‌هایی مانند دفاتر کار را داشت. دقیقا مانند صندلی‌های ماشین‌های مسابقه‌ای و اسپورت، برند DXRacer در تمام بخش‌های این صندلی حک شده است. یک لوگوی بزرگ در پشت صندلی، یکی در محل قرارگیری سر و دو لوگوی کوچک‌تر در طرفین محل قرارگیری سر، ممکن است به مذاق برخی‌ها خوش نیاید اما می‌توانید مطمئن باشید که هرکسی با یک‌بار دیدن این محصول، نام آن را برای همیشه به خاطر می‌سپارد!

صندلی DXRacer کلاسیک

پایه این صندلی یک پایه ۵ پره آلومینیومی دارای چرخ‌های سه اینچی به رنگ مشکی است و روی هر کدام از پره‌های آن، روکشی پلاستیکی با رنگ قهوه‌ای نسکافه‌ای وجود دارد که بسته به سلیقه کاربر،‌ ممکن است زیبا یا نچندان زیبا به نظر آید. تمام بدنه‌ای که کاربر روی آن می‌نشیند، از چرم پلی‌اورتان تشکیل شده است. عنصری که کاملا تنفسی و ضد تعرق است و همچنین مقاومت بالایی دارد تا کاربر مطمئن باشد که در هنگام استفاده‌های طولانی، بدنش عرق نمی‌کند و احساس ناخوشایندی را تولید نمی‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع چرم، ضد حساسیت بودن آن است. با اینکه رنگ پایه و اصلی صندلی مشکی است و قهوه‌ای نسکافه‌ای به عنوان رنگ دوم آن محسوب می‌شود، با این حال تمام دوخت‌های صندلی، به رنگ قهوه‌ای هستند که باعث شده ظاهر مسابقه‌ای صندلی، بیشتر پررنگ شود و شما با نگاه کردن به جزئیات آن بیشتر مطمئن شوید که درون یک ماشین مسابقه‌ای قرار گرفته‌اید تا یک صندلی مخصوص بازی! حتی ابعاد محل نشستن این صندلی نسبت به صندلی‌های مشابه بیشتر هستند.

یکی دیگر از بخش‌های صندلی CE120، محل قرارگیری سر آن است. در برخی از صندلی‌های دی‌ایکس ریسر (مانند سری آیرون)، محل قرار گیری سر، بالشتکی است که قابل جدا شدن است اما در مدل مورد بررسی ما، این محل فیکس بود که می‌تواند برای برخی از گیمرها نکته منفی‌ای محسوب شود. علاوه بر تمام این موارد بالشتک قابل تنظیم دیگری در قسمت پایین پشتی صندلی قرار دارد که برای گودی کمر طراحی شده است و گیمر می‌تواند با بالا و پایین بردن آن محل گودی کمر خود را مشخص کند تا هر چه بیشتر روی این صندلی احساس راحتی کند. سری کلاسیک اما یک ویژگی دیگر دارد که آن را بیشتر به یک صندلی هیبرید اداری / گیمینگ تبدیل می‌کند و آن هم محفظه‌ای است که در پشت صندلی قرار دارد (دقیقا مانند صندلی ماشین) و کاربر می‌تواند از آن برای قرار دادن برخی از وسایلش استفاده کند.

صندلی DXRacer کلاسیک

دسته‌های صندلی در چهار جهت برای راحتی کاربر قابل تنظیم هستند

از ویژگی‌های جذاب و جالب صندلی DXRacer CE120 دسته‌های قابل تنظیم آن هستند. در اکثر صندلی‌ها ارتفاع این دسته‌ها قابل تنظیم هستند و مدل CE120 نیز از این قاعده مستثنی نیست و کاربر به راحتی می‌تواند ارتفاع آنها را تنظیم کند اما نکته‌ای که این صندلی را از دیگر صندلی‌ها متمایز می‌کند، قابلتی تنظیم چرخش این دسته‌ها است به طوریکه کاربر می‌توان با چرخاندن رویه این دسته‌ها آنها را به چپ و راست بچرخاند و حتی می‌تواند با کشیدن آنها به سمت جلو یا عقب کنترل بیشتری روی محل قرار گیری این دسته‌ها داشته باشد تا بتواند بهترین و راحت‌ترین محل را برای قرارگیری دست‌ها پیدا کند. دی‌ایکس‌ریسر به این قابلیت، قابلیت تنظیم سه‌بعدی دسته‌ها می‌گوید.

مانند تمام صندلی‌های کامپیوتر، این صندلی قابلیت تنظیم ارتفاع را نیز دارد که این کار از طریق اهرمی که در سمت راست آن قرار دارد، صورت می‌پذیرد. از طرف دیگر دسته‌ای در قسمت بالایی صندلی CE120 قرار دارد که با استفاده از آن می‌توانید تا ۱۳۵ صندلی را بخوابانید. اما یکی از جالب‌ترین و جذاب‌ترین نکات CE120 بخشی برای استراحت پاها است که در زیر صندلی تعبیه شده است. کاربر می‌تواند با کشیدن این بخش به جلو محلی برای قرارگیری پاهای خود پیدا کند و با خواباندن صندلی در پایین‌ترین حد خود، صندلی را به یک نیمچه تختخواب تبدیل کند و لحظاتی را به استراحت کردن بپردازد. همچنین اهرمی در سمت چپ این صندلی قرار دارد که با استفاده از آن می‌توان کل صندلی را به عقب یا جلو برد و از این لحاظ، می‌توانید مطمئن باشید که می‌توانید با کمی آزمون و خطا، به بهترین و راحت‌ترین حالت صندلی برسید و فرقی نمی‌کند چگونه محلی را برای نشستن دوست داشته باشید، با صندلی CE120 می‌توانید مطمئن باشید که بهترین حالت را می‌توانید پیدا کنید.

صندلی DXRacer کلاسیک
صندلی DXRacer کلاسیک
صندلی DXRacer کلاسیک
صندلی DXRacer کلاسیک

از نکات بسیار جالب دیگر CE120، سازه اصلی صندلی‌ها است که فولادی و غیر قابل شکستن هستند. دی‌ایکس ریسر، برای تمامی مدل‌های خود، گارانتی مادام‌العمر را در نظر گرفته است که در صورت شکستگی سازه اصلی، صندلی به طور مادام‌العمر تعویض می‌شود. تمام صندلی‌های DXRacer به صورت جدا شده در کارتن عرضه می‌شوند و کاربر با استفاده از دفترچه راهنمای قرار گرفته درون آنها باید صندلی‌ها را سرهم کند که می‌تواند به راحتی این کار را انجام دهد.

صندلی DXRacer Classic CE120، یک صندلی بسیار راحت مخصوص گیمینگ است که دارای ظاهری است که ممکن است تمام ذائقه‌ها از آن خوششان نیاید اما به طور قطع، گیمرها ظاهر آن را می‌پسندد و حتی به دلیل ظاهر کمی اداری این مدل، برخی از افراد عادی نیز ممکن است با ظاهر آن ارتباط برقرار کنند. ویژگی‌های قابل تنظیم بسیار زیاد باعث شده است که مشکل‌پسندترین افراد نیز بتوانند زاویه مناسبی برای نشستن روی این صندلی پیدا کنند هرچند که قیمت نسبتا بالای آن و سری غیر قابل تنظیم ممکن است نظر کاربر را به سمت دیگر گزینه‌ها جلب کند.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده