نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۴

پاسخ تهیه کننده Dragon Age به نگرانی‌ها درباره عناصر لایو در نسخه جدید بازی

کیسی هادسون، تهیه‌کننده بازی Dragon Age به حواشی پیرامون وجود «عناصر زنده» یا لایو در نسخه بعدی بازی پاسخ داد.

هفته گذشته گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد در سال ۲۰۱۷، کار روی بازی بعدی مجموعه Dragon Age از نو آغاز شده است تا عناصر لایو یا زنده بیشتری به آن اضافه شود. برخی از افراد با توجه به اعتقاد الکترونیک آرتز به پرداخت‌های درون برنامه‌ای فکر کردند که منظور آنها از عناصر زنده احتمالا وجود سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای در نسخه جدید Dragon Age است و حال در تازه‌ترین اخبار بازی، کیسی هادسون، تهیه‌کننده بازی به این نگرانی‌ها واکنش نشان داده است.

هادسون در توییتر اعلام کرد زمانی که کمپانی الکترونیک آرتز نسخه بعدی Dragon Age را به نمایش درآورد، خیال بازیکنان راحت می‌شود. ایشان در ادامه افزود بازی روی داستان و شخصیت تمرکز دارد. با این حال هانسون گفت که هنوز برای صحبت درباره جزئیات زود است، اما ظاهرا تایید کرد که عناصر لایو در بازی وجود خواهند داشت. وی توضیح داد این فقط به معنای طراحی اثری است که پس از داستان اصلی همچنان امکان ادامه داستان‌سرایی داشته باشد.

بازخوردهای بسیاری را درباره Dragon Age خواندم و گمان می‌کنم خیال شما زمانی که ببینید تیم سازنده روی چه چیزی کار می‌کند، راحت خواهد شد. بازی روی داستان و شخصیت تمرکز دارد. برای صحبت راجع به جزئیات خیلی زود است، اما زمانی که در مورد «زنده» حرف می‌زنیم، تنها به معنای طراحی اثری است که پس از داستان اصلی همچنان بتوان به داستان‌سرایی ادامه داد.

اخیرا اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز درباره حواشی استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی Star Wars: Battlefront II صحبت کرد. در حالی که Battlefront II در این بخش لغزش داشته است، اما ایشان توضیح داد که الکترونیک آرتز از این موضوع درس گرفته است. به این ترتیب EA همچنان به پرداخت‌های درون برنامه‌ای باور دارد، اما می‌خواهد اطمینان حاصل کند که در بازی‌های آتی «کار درست» را انجام می‌دهد. در واقع بسیاری از بازیکنان ممکن است موافق باشند که سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای اختیاری در صورتی که روی گیم‌پلی تاثیر نگذارد، خیلی هم چیز بدی نیستند که برای نمونه می‌توان به بازی Overwatch اشاره کرد.  

با وجود اینکه تا به حال به طور رسمی نسخه جدید Dragon Age معرفی نشده است، اما در ماه ژوئن مدیر نوآوری بازی، مایکل لیدلاو که در حال حاضر این کمپانی را ترک کرده است، گفت برای سری Dragon Age «اتفاقی در حال رخ دادن است». آخرین نسخه از این مجموعه بازی Dragon Age: Inquisition بود که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و در آن زمان «موفق‌ترین انتشار در تاریخ بایوور» به شمار می‌آمد.

شما می‌توانید نظرات خود را در خصوص این خبر و نسخه بعدی Dragon Age با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.  


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده