نویسنده: حسین سلیمی
// پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۶

الکترونیک آرتز: به پرداخت درون برنامه‌ ای باور داریم

مدیر اجرایی کمپانی الکترونیک آرتز بعد از جنجال‌های بحث‌برانگیز در مورد بازی 2 Star Wars Battlefront، می‌گوید به سیستم پرداخت‌های درون برنامه باور دارد.

اخیرا الکترونیک آرتز اعلام کرد باید انتظار داشته باشید که Electronic Arts همچنان به ارائه سرویس آنلاین و پرداخت‌های درون برنامه‌ای ادامه دهد. بر اساس بیانیه اخیر این شرکت، اندرو ویلسون، مدیر اجرایی الکترونیک آرتز، در رابطه با جنجال‌های پیرامون استفاده بازی Star Wars Battlefront II از سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای صحبت‌هایی کرد. وی گفت:

ما در حین حرکت به جلو اعتقاد داریم که سرویس‌های آنلاین که شامل کسب درآمد دیجیتالی و اختیاری می‌شوند، زمانی که درست پیاده‌سازی شوند، بخش مهمی از عامل «انتخاب» را شکل می‌دهند و زمینه‌ای را فراهم می‌کنند که می‌تواند تجربه [کاربر] را در بازی‌های‌ ما گسترش دهد و بهبود ببخشد. ما متعهد به همکاری دائمی با بازیکنان هستیم تا تجربه‌ای درست و مناسب را در هر یک از بازی‌ها و سرویس‌های آنلاین‌ خود ارائه کنیم.

ea chart

به طور خاص برای Battlefront 2، ویلسون گفت «که قطعا یک فرصت برای یادگیری» بوده است. مدتی پیش EA تصمیم گرفت به طور موقت تمام پرداخت‌های درون برنامه‌ای را به دلیل واکنش و انتقادات مردم نسبت به بتای بازی حذف کند، اما تا چند ماه آینده پرداخت‌های درون برنامه‌ای باز خواهند گشت. در فرم اصلی سیستم، بازیکنان می‌توانستند لوت‌باکس‌هایی را که حاوی آیتم‌های تاثیرگذار روی روند بازی هستند با پول واقعی خریداری کنند. حال پرداخت‌های درون برنامه‌ای تا چه حد برای الکترونیک آرتز سود داشته‌اند؟ در سه ماهه آخر، درآمد دیجیتالی الکترونیک آرتز از سرویس‌های آنلاین که شامل محتوای اضافی بازی‌ها نیز می‌شود به ۷۸۷ میلیون دلار رسیده است. این رقم رشد ۳۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد. با استفاده از نمودار بالا می‌توانید نگاهی دقیق‌تر به آمار و ارقام داشته باشید.

در همین راستا ویلسون خاطرنشان کرد که بابت اینکه جامعه بازیکنان Battlefront II سرراست نظرات خود را گفته‌اند خوشحال است. این امر سبب آگاهی کمپانی الکترونیک آرتز شده و ویلسون تایید کرد که روش استفاده بازی از پرداخت‌های درون برنامه‌ای مناسب و درست نیست. وی گفت:

ما هرگز قصد نداشتیم تجربه‌ای را فراهم کنیم که بتوان آن را ناعادلانه یا فاقد پیشرفت دید. بنابراین ما این ویژگی را از اثری که به گفته طرفداران، بدون آن بازی عالی‌ای می‌شد، حذف کردیم. ما خوش‌شانس هستیم که چنین بازیکنان پرشوری داریم که به ما می‌گویند چه زمانی کار درست را انجام می‌دهیم و چه زمانی در اشتباه هستیم. ما هم‌اکنون در حال کار روی بروزرسانی‌های بیشتر هستیم که نیازهای بازیکنان ما را برآورده خواهند کرد و امیدواریم که در ماه‌های آینده آن‌ها را به جامعه Battlefront II برسانیم.

ویلسون اضافه کرد در حالی که فروش اولیه Battlefront II مطابق با پیش‌بینی و انتظارات الکترونیک آرتز نبوده، این بازی هنوز در مسیر خوبی قرار دارد و از موفقیت‌های زیادی برخوردار شده است. ویلسون در ادامه گفت: «در سه ماهه اول عرضه بازی، طرفداران دو برابر نسخه قبلی بازی به تجربه Battlefront II پرداختند.» وی اضافه کرد که نزدیک به ۷۰ درصد از بازیکنان بخش داستانی را نیز امتحان کرده‌اند. او در ادامه گفت که تعامل با DLCهای Battlefront II نیز تاکنون قوی بوده است و اینکه محتوای بیشتری در ماه‌های آینده عرضه خواهد شد.

ویلسون فکر می‌کند طرفداران همچنان به تجربه فوق‌العاده‌ای خود در طول عمر طولانی Battlefront II ادامه خواهند داد. البته الکترونیک آرتز تنها ناشری نیست که بازی‌هایش از پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است Take Two، کمپانی مادر ناشر دو بازی Grand Theft Auto و Red Dead نیز چندی پیش اعلام کرده بود که می‌خواهد در تمام بازی‌های خود سیستمی را برای پرداخت مکرر از سوی خریداران داشته باشد. ناشران دیگر مانند یوبیسافت، اکتیویژن بلیزارد و نینتندو نیز به نوعی در بازی‌ها از پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده می‌کنند.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده