بررسی آنر 10

بررسی آنر 10

دوشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹

آنر 10 پرچمدار جدید برند آنر هواوی است که با پردازنده قدرتمند و طراحی زیبایی که دارد می‌تواند جوانان به ویژه گیمرها را عاشق خود کند.

اواخر فروردین سال جاری رویداد هواوی با رونمایی این کمپانی چینی از آنر ۱۰ مصادف بود؛ به ویژه از سال ۲۰۱۳، هواوی با تمرکز روی جوانان و با هدف فروش دیجیتالی محصولات خود برند جدیدی را با نام Honor معرفی کرد. برندی که اولین هدفش تمرکز روی نسل جوان بود و به همین دلیل نیز با هدفگذاری بازار دیجیتالی و فروش آنلاین محصولات، سعی کرد تا شیوه بازاریابی جدیدی را برای رشد هواوی پیش بگیرد. نتیجه، موفقیت چینی‌ها در هند و سپس در اروپا و ایالات متحده بود، جایی که هواوی با حفظ سایر برندهای خود، شیوه تبلیغاتی جدیدی را برای آنر انتخاب کرد. این‌بار دیگر جامعه مورد هدف هواوی تغییر کرده بود و با محصولات قدرتمند اما با قیمت مناسب روبه‌رو بودیم. هواوی دیگر به‌جای تبلیغ تلویزیونی سعی می‌کرد تا از طریق تبلیغات‌های اینترنتی قشر جدیدی از افراد را به سمت خرید گوشی‌های آنر بکشد و همین سیاست باعث شد تا در کوتاه مدت برند آنر بتواند جایگاهی مناسب را در صنعت گوشی‌های همراه به دست بیاورد. بعد از نمایش قدرتمند آنر ۹،‌ اکنون نوبت به آنر ۱۰ رسیده است تا با پردازنده کرین ۹۷۰، دوربین دوگانه و طراحی مدرن بدنه، یک بار دیگر نظر جوانان را به سمت خود جلب کند.

در این بررسی قصد داریم تا از دید گیمینگ به آنر ۱۰ نگاهی بیندازیم و با بررسی عملکرد این گوشی در بازی‌های مختلف به نتیجه‌گیری نهایی از نقاط مثبت و منفی گوشی برسیم. اینکه گوشی در زمان در دست گرفتن چه احساسی را القا می‌کند یا در پردازش‌های طولانی مدت تا چه اندازه گرم می‌شود از جمله نکاتی هستند که در بررسی پیشروی شما نگاهی به آنها انداخته‌ایم. برای مطالعه بررسی آنر 10 از جنبه‌های مختلف از جمله دوربین می‌‌توانید به سایت زومیت مراجعه کنید.

مشخصات فنی Honor 10:

  • پردازنده‌ی کرین ۹۷۰ به همراه ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی یا ۴ گیگابایت رم با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • نمایشگر ۵.۸۴ اینچی با رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل همراه با پنل IPS LCD و تراکم پیکسلی ۴۳۲ پیکسل در هر اینچ
  • پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G72 MP12
  • دوگانه؛‌ دوگانه : 16 مگاپیکسل (f/1.8) و 24 مگاپیکسل سیاه و سفید, فوکوس خودکار با تشخیص فاز, فلش LED، دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسل (f/2.0)
  • اندروید نسخه‌ی ۸.۱
  • ابعاد ۱۴۹.۶ در ۷۱.۲ در ۷.۷ میلی‌متر با وزن ۱۵۳ گرم
  • باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی
  • پشتیبانی از شبکه 3G و 4G و بلوتوث نسخه‌ی 4.2
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارته (نانو-سیم, همزمان یکی فعال)
  • مجهز به حسگر اثر انگشت

آنر ۱۰ توسط روابط عمومی آنر در ایران برای بررسی در اختیار زومجی قرار گرفت.

بررسی آنر 10 Honor 10

طراحی

با ظهور نسل جدید گوشی‌های اپل از جمله آیفون ۱۰،‌ به ویژه در نمایشگرها طراحی جدیدی را شاهد بودیم، حذف لبه‌های بالای گوشی و قرار گیری زبانه‌ای در بالای نمایشگر برای جایگیری دوربین، اسپیکر مکالمه و سایر سنسورهای امنیتی در یک کلام ظاهری متفاوت را به آیفون ۱۰ می‌داد. به ویژه اپل در بخش پایین نمایشگر توانست با ایجاد انحنا در نمایشگر و ادامه آن به زیر بدنه، به طور کامل لبه‌ی پایین نمایشگر را حذف کند. اما ایده اپل برای گوشی‌هایش باعث شد تا بسیاری از کمپانی‌ها به سمت استفاده از طراحی مشابهی بروند و به ویژه در سال ۲۰۱۸ در بسیاری از پرچمداران صنعت موبایل شاهد استفاده از زبان طراحی مشابه و حتی زبانه‌ای کوچیکتر نسبت به آنچه در آیفون ۱۰ وجود دارد، بودیم. هواوی نیز یکی از همین کمپانی‌های موفق در صنعت تلفن‌های هوشمند بود که توانست با تغییر در ایده‌های اولیه، گوشی‌هایی زیبا را با رنگ‌بندی‌های خاص تولید و عرضه کند.

Nova 3e، اولین گوشی هواوی با زبانه‌ای در بالای نمایشگر بود. گوشی میان‌رده‌ی خوش‌ساختی که به لطف تراشه میان‌رده‌ کرین ۶۵۹ به ویژه در اجرای بازی‌ها عملکردی قابل قبول داشت. هواوی از زمان رونمایی از نوا ۳ای، استفاده از ناچ را به بخش اصلی طراحی گوشی‌های خود بدل کرده است و از همین رو در برند آنر و گوشی آنر ۱۰ نیز شاهد زبانه‌ای در بالای نمایشگر هستیم؛ مکانی که میزبان اسپیکر مکالمه و دوربین سلفی بوده است. با نگاهی به بدنه آنر شاهد استفاده هواوی از ترکیب فلز و شیشه هستیم. رنگ‌بندی زیبای گوشی که هواوی آن را فانتوم بلو (Phantom Blue) نامیده یادآور ترکیب رنگ خاص Twilight در گوشی هواوی P20 است که زیبایی خاصی را به محصول هواوی می‌دهد. آنر ۱۰ با توجه به استفاده از زبانه در بالای نمایشگر از صفحه‌ی نمایشی بزرگ‌تر نسبت به آنر ۹ بهره می‌برد، هرچند از لحاظ ابعاد نیز شاهد افزایش ۰.۲ میلیمی‌متری هستیم. هواوی همچنین مانند آنر ۹، حسگر اثر انگشت را زیر نمایشگر قرار داده است. با نگاهی به پشت گوشی شاهد استفاده هواوی از فناوری جدیدی برای طراحی آنر ۱۰ هستیم، استفاده از ۱۵ لایه شیشه در مقیاس نانو کاری کرده تا نسخه آبی از زوایای مختلف رنگ متفاوتی داشته باشد. این موضوع زیبایی خاصی را به گوشی داده است. آنر ۱۰ با پیروی از ترند این روزهای گوشی‌های همراه از دوربین دوگانه 16 مگاپیکسل (f/1.8) و 24 مگاپیکسل سیاه و سفید به همراه فلش LED بهره می‌برد.

بررسی آنر 10 / Honor 10

برای بررسی نحوه جایگیری گوشی در زمان تجربه بازی‌ها، اقدام به نصب بازی‌هایی مانند Sky Force Reloaded و PUBG Mobile روی پرچمدار آنر کردیم. به ویژه در حالت افقی و تجربه بازی‌هایی مانند PUBG Mobile و Fortnite، آنر ۱۰ به خوبی در دست جای می‌گیرد و علی‌رغم لک‌پذیری پشت گوشی، احساس لغزندگی به کاربر القا نمی‌شود. با این حال در حالت عمودی یا سلفی و استفاده از گوشی با یک دست به دلیل فریم فلزی اطراف گوشی کمی احساس لغزندگی داشتیم. در نتیجه در زمان استفاده از آنر ۱۰ با یک دست باید کمی مراقب باشید. برای تجربه بازی‌های عمودی به رسم گذشته بازی Sky Force Reloaded را اجرا کردیم. بازی اسکای فورس از دیرباز به دلیل سرعت بالای گیم‌پلی و نیاز به مانور سریع در جریان بازی شناخته می‌شود و باید برای ممانعت از برخورد سفینه به اجرام و دشمنان، با سرعت انگشت خود را روی نمایشگر بکشید. در زمان تجربه بازی بخش زبانه گوشی با نواری مشکی رنگ پوشیده شد و شاهد از دست رفتن بخشی از رابط کاربری نبودیم.

فارغ از امکان لغزش گوشی، ابعاد آنر ۱۰ و کیفیت بالای ساخت آن امکان استفاده از گوشی را با یک دست به بازیکنان می‌دهد. آنر ۱۰ در زمان اجرای بازی‌های افقی مانند پابجی موبایل نیز جایگیری مناسب در دستان شما دارد. با این حال به ویژه در زمان اجرای بازی‌های سنگین از جمله پابجی موبایل و به خصوص بازی فورتنایت شاهد گرم شد زیاد گوشی در بخش بالایی بدنه بودیم. این گرما در طولانی مدت و درصورتی که بیش از یک ساعت اقدام به تجربه‌ی بازی‌هایی مانند بازی Fortnite کنید کمی آزاردهنده است.

خوشبختانه برخلاف ترند رایج این روزهای گوشی‌های همراه، آنر همچنان از جک ۳.۵ میلی‌متری برای استفاده از انواع هدفون‌ها پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به آسانی و در هر زمان از انواع هدست‌ و هدفون برای تجربه بازی‌ها یا گوش دادن به موسیقی استفاده کنید.

نمایشگر

همچنان برخی از بازی‌ها از زبانه بالای نمایشگر پشتیبانی نمی‌کنند و شاهد از دست رفتن بخشی از رابط کاربری در زمان اجرای بازی‌ها هستیم

نباید فراموش کرد که با یک گوشی پرچمدار اقتصادی روبه‌رو هستیم در نتیجه علی‌‌رغم بسیاری از پرچمداران که از پنل‌های امولد با دقت رنگ بالا و روشنایی فوق‌العاده در زیر نور خورشید بهره می‌برند، آنر ۱۰ مانند آنر ۹ مجهز به پنل IPS LCD است. نمایشگر ۵.۸۴ اینچی آنر ۱۰، ۷۹.۹ درصد از بدنه جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است. این نمایشگر دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ است و تراکم پیکسلی ۴۳۲ پیکسل در اینچ را در آن شاهد هستیم. نمایشگر کشیده گوشی ظاهری مدرن را به آنر ۱۰ داده هرچند باعث افزایش نسبت تصویر گوشی به ۱۹ به ۹ شده است. با توجه به بازه‌ قیمت آنر ۱۰ می‌توانیم نمایشگر این گوشی را یکی از گزینه‌های خوب در جایگاه خود معرفی کنیم. هواوی در بخش تنظیمات امکان تغییر میزان گرمی رنگ‌ها را در دو حالت نورمال و Vivid می‌دهد و در هر دو حالت و تنظیمات Warm و Cold هرچند شاهد رنگ‌هایی مانند پنل‌های امولد نیستیم، اما عملکردی خوب را برای پرچمدار آنر ارزیابی می‌کنیم.‍

برای بررسی عملکرد نمایشگر در زمان تجربه بازی‌ها در زیر نور مستقیم آفتاب، اقدام به اجرای بازی‌ Implosion - Never Lose Hope با پس‌زمینه‌ای نسبتا تاریک و همینطور Piano Tiles 2 با پس‌زمینه‌ای روشن و المان‌هایی مشکی کردیم. در تجربه عملی خود و با توجه به داده‌هایی که در آزمایش زومیت مبنی بر شدت روشنایی ۴۱۰ نیتی رسیدیم، حداکثر روشنایی نمایشگر آنر ۱۰ را متوسط ارزیابی می‌کنیم. هرچند آنر ۱۰ را گوشی خوبی برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها است، اما در زمان تجربه بازی‌ها در زیر نور خورشید، دید کاملی به اتفاقات بازی مانند آنچه در پنل‌های امولد شاهدیم، نخواهید داشت. علاوه بر این در برخی از بازی‌ها مانند Asphalt 9 و پابجی موبایل گوشی به صورت خودکار نوار مشکی رنگ بالای نمایشگر را برای پوشاندن ناچ فعال نکرد که باعث از دست رفتن بخش کوچکی از رابط کاربر شد. خوشبختانه برای استفاده روزمره آنر ۱۰ امکان فعال کردن نوار مشکی رنگ را برای پوشاندن کامل زبانه بالای نمایشگر می‌دهد، هرچند به دلیل حداقل روشنایی ۲.۸ نیتی گوشی، از زوایای مختلف رنگ زبانه و نمایشگر از یکدیگر قابل تشخیص است.

بررسی آنر 10 / Honor 10

هواوی در آنر ۱۰ نیز با بهره بردن از پنل‌های IPS LCD باعث کاهش قیمت نسبت به سایر پرچمداران شده است. نمایشگر آنر ۱۰ پاسخگوی نیازهای کاربران خواهد بود، به ویژه که می‌توانید برای مطالعه از تنظیماتی مانند Eye Comfort استفاده کنید تا نور نمایشگر در محیط تاریک باعث آزار چشمانتان نشود. نتیجه روشنایی ۱.۶ نیتی این پرچمدار در زمان فعال‌سازی Eye Comfort، آنر ۱۰ را به یکی از بهترین‌ها برای استفاده در محیط‌های کم‌نور تبدیل می‌کند.

اسپیکر

فارغ از اهمیت استفاده از هدفون در بازی‌های بتل‌رویال مانند پابجی موبایل یا فورتنایت، وجود یک اسپیکر قدرتمند در تلفن‌های هوشمند تجربه‌ای فراگیر را به ویژه در نبود هدفون ایجاد می‌کند. از این رو همواره تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند سعی دارند تا با تجهیز گوشی‌های خود به اسپیکر‌هایی کارآمد، تجربه‌ی کاربران را از بعد شنیداری نیز بهبود ببخشند. آنر ۱۰ هرچند از یک اسپیکر مونو در کنار درگاه USB Type-C بهره می‌برد، اما باید گفت چه از لحاظ بلندی صدا و چه از لحاظ شفافیت در میان بهترین‌ها قرار می‌گیرد. اسپیکر آنر 10 چه در اجرای بازی‌هایی با موسیقی کلاسیک نظیر Piano Tiles 2 و چه در بازی‌هایی با موسیقی تند نظیر بازی اول شخص Infinity Ops عملکردی خوب را به نمایش گذاشت، این در حالی است که به لطف بازگشت تنظیمات Huawei Histen به آنر ۱۰، بازیکنان و علاقمندان به موسیقی آزادانه می‌توانند با تنظیمات دلخواه خود صدای خروجی را شخصی‌سازی کنند. در نرم‌افزار Huawei Histen می‌توانید در کنار تنظیمات اکولایز، به چهار حالت Auto، استاندارد، 3D Audio و Natural دسترسی پیدا کنید. همانطور که در طراحی اشاره کردیم،‌ آنر ۱۰ از جک ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند به دلخواه خود در کنار استفاده هدفون‌های بلوتوث از هدفون‌های باسیم نیز برای تجربه‌ی بازی‌ها یا شنیدن موسیقی استفاده کند.

عملکرد در بازی

آنر ۱۰ با قدرت قادر به اجرای تمام بازی‌های حال حاضر اندروید است

پردازنده کرین ۹۷۰ پیش از این نیز در پی ۲۰ پرو توانایی خود را در برآورده کردن نیاز‌های کاربران به نمایش گذاشته بود. وجود تراشه گرافیکی Mali-G72 در کرین ۹۷۰ به ویژه در بازی‌های ویدیویی عملکردی بسیار خوب را به نمایش می‌گذارد و بی اغراق می‌توان گفت که با داشتن یک گوشی مجهز به کرین ۹۷۰ می‌توانید به آسانی تجربه‌ای خوب را از بازی‌ها با بالاترین تنظیمات گرافیکی داشته باشید. هواوی، آنر ۱۰ را نیز به کرین ۹۷۰ و ۴ گیگابایت حافظه رم برای نسخه ۶۴ گیگابایتی مجهز کرده است. البته باید از نبود درگاه حافظه میکرو اس‌دی در آنر ۱۰ انتقاد کرد زیرا به ویژه برای بازیکنان نبود این درگاه در طولانی مدت باعث کمبود جا برای نصب بازی‌های سنگین نظیر فورتنایت، پابجی موبایل یا Asphalt 9 می‌شود که همگی دارای حجمی بالای یک گیگابایت و نیم هستند. برای بررسی عملکرد آنر ۱۰ اقدام به نصب بازی‌های نامبرده کردیم تا با تحت فشار قرار دادن پردازنده، به ارزیابی گوشی بپردازیم. آنر ۱۰ قادر است تمام بازی‌ها را با بالاترین تنظیمات گرافیکی دردسترس اجرا کند هرچند در فورتنایت تنها قادر به انتخاب گزینه High خواهید بود.

Honor 10 Game Suite

در تجربه‌ی طولانی مدتی که از اجرای بازی‌ها داشتیم با افت فریم محسوس روبه‌رو نشدیم که باعث ضربه به تجربه گیمینگ ما شود با این حال، بدنه آنر ۱۰ مشابه آنچه در پی‌ ۲۰ پرو شاهد بودیم تا حد زیادی گرم شد که در مدت طولانی باعث کاهش فریم در حالت PvP بازی Crusaders of Light شد. با این حال در اجرای بازی‌هایی مانند پابجی موبایل، آسفالت 9 و فورتنایت حتی در طولانی مدت کاهش فریم مشاهده نشد. اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Honor 10‌ وجود تنظیمات Game Suite است. حالت Game Suite به بازیکنان اجازه می‌‌دهد تا با دسترسی به دو امکان مهم یعنی غیر فعال کردن دکمه فیزیکی زیر نمایشگر و همینطور خاموش کردن اعلان‌ها، تجربه گیمینگ آسان‌تری داشته باشند. از طرفی با نصب بازی‌ها، آیکون‌ها به صورت اتوماتیک یا دستی به Game Suite اضافه می‌شود. وجود این قابلیت دسترسی به بازی‌ها را به صورت یکجا آسان‌تر می‌کند. نکته مهم در رابطه با Game Suite تاثیر انحصاری این نرم‌افزار تنها روی اپلیکیشن‌های اضافه شدن به آن است، در نتیجه برای استفاده از ویژگی‌های قابلیت فوق باید حتما بازی خود را به فهرست بازی‌های Game Suite اضافه کنید.

بررسی آنر 10 / Honor 10

باید گفت هواوی توانست با آنر ۱۰ یکی از بهترین‌ گوشی‌های اقتصادی پرچمدار را برای تجربه بازی‌های اندروید عرضه کند. هرچند گرمای گوشی در طولانی مدت روی تجربه گیمینگ تاثیر می‌گذارد، اما در اجرای روان و بدون مشکل سنگین‌ترین بازی‌های حال حاضر گوگل پلی، آنر ۱۰ سربلند بیرون می‌آید. برای بررسی حسگر‌های گوشی همینطور اقدام به نصب بازی Real Racing 3 کردیم؛‌ در این بازی دوربین نقش فرمان خودرو را برعهده می‌گیرد و با تکان دادن گوشی می‌توانید خودروی خود را درون بازی کنترل کنید. در اجرای Real Racing 3 نیز حرکات بازیکن به سرعت در بازی اجرا می‌شد و ایرادی را در این زمینه مشاهده نکردیم. در ادامه می‌توانید نگاهی به نتایج بنچمارک‌ها روی آنر ۱۰ در مقایسه با سایر گوشی‌ها بی‌اندازید:

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل پرچم‌دار
محصول / بنچمارکAntutu 7/6

3DMarkPCMark Work 2.0Geekbench 4GFXBench
IceStorm UnlimitedSling Shot Extreme - OpenGLOverall / Web BrowsingSingle / MultiAztec Ruins Vulkan - High Tier / OffscreenManhattan 3.1 / OffscreenCar Chase / OffscreenT-Rex / Offscreen
آنر ۱۰203872

--

3079127537427

7804

1934

6621

12FPS

7.9FPS

34FPS

34FPS

21FPS

21FPS

59FPS

99FPS

هواوی میت ۲۰ پرو

(Performance)

297724

--

5696342049309

10260

3314

9857

13FPS

11FPS

44FPS

50FPS

27FPS

31FPS

62FPS

125FPS

هواوی میت ۲۰ پرو 201890

--

3698135567663

7171

3322

9837

12FPS

9.5FPS

48FPS

36FPS

27FPS

28FPS

56FPS

69FPS

آیفون XS Max 354722

--

774283551--5106

10984

34.4FPS

18.4FPS

50.5FPS

66.3FPS

32.1FPS

40.9FPS

59.9FPS

197.8FPS

موتو زد ۲ فورس204782

181525

4180837206846

6637

1923

6797

9.9FPS

7.7FPS

22FPS

35FPS

14FPS

23FPS

60FPS

100FPS

گلکسی نوت ۹236663

210100

4244133815453

5884

3692

9141

--45FPS

45FPS

26FPS

28FPS

59FPS

147FPS

وان پلاس ۶271893

227777

63289--8537

7339

2466

9071

--48FPS

52FPS

32FPS

33FPS

60FPS

134FPS

اکسپریا ایکس‌زد ۲ کامپکت263566

214624

63705--8227

7234

2429

8512

--55FPS

60FPS

33FPS

35FPS

60FPS

151FPS

پیکسل ۲ ایکس‌ال204455

170782

40403--7421

7380

1901

6201

--16FPS

33FPS

13FPS

22FPS

55FPS

93FPS

هواوی پی ۲۰ پرو200949

181449

31051--7244

7440

1899

6546

--38FPS

31FPS

23FPS

23FPS

60FPS

86FPS

گلکسی اس ۹ پلاس243493

219955

37958--5205

5224

3750

8997

--44FPS

47FPS

26FPS

28FPS

60FPS

146FPS

آنر ۹--

145954

28920--6134

5456

1961

6340

--20FPS

19FPS

13FPS

11FPS

52FPS

56FPS

نوکیا ۸--

170074

40393--6744

6224

1913

6515

--18FPS

39FPS

12FPS

23FPS

56FPS

106FPS

آیفون ۱۰ --

203245

63694----4222

9371

--51FPS

43FPS

--104FPS

138FPS

هواوی میت ۱۰--

176022

35995--6740

7006

1859

6437

--23FPS

37FPS

13FPS

21FPS

60FPS

125FPS

آیفون ۸ پلاس--

223699

64084----4285

9469

--59FPS

48FPS

--117FPS

140FPS

*کلیه‌ی بنچمارک‌های ذکر شده در این جدول توسط زومیت اجرا شده است.

باتری

هواوی، Honor 10 را به یک باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده است که نسبت به آنر 9 با باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت، افزایشی ۲۰۰ واحدی را نشان می‌دهد. هرچند این تغییر با توجه به افزایش ابعاد نمایشگر تغییری محسوس را در میزان شارژدهی نشان نمی‌دهد. با این حال آنر ۱۰ قادر است تا برای کاربری روزانه شامل چک کردن ایمیل، مرور اینترنت و بازی کردن پاسخگوی نیازهای کاربر باشد. برای بررسی میزان شارژدهی مانند گذشته با تنظیم نمایشگر روی روشنایی ۲۰۰ نیت، گوشی را در حالت پرواز قرار دادیم و به صورت متوالی ویدیویی با رزولوشن 720p را پخش کردیم. باتری آنر ۱۰ توانست به مدت ۱۱ ساعت و ۷ دقیقه شارژدهی داشته باشد. در زمان اجرای بازی‌ها اما میزان شارژدهی وابسته به پارامترهای مختلف از جمله آنلاین یا آفلاین بودن بازی، استفاده بهینه بازی از پردازنده و گرافیک بازی دارد،‌ در نتیجه صحبت در رابطه با میزان شارژدهی گوشی در زمان اجرای بازی‌ها امری مشکل است. بعد از تجربه طولانی مدت بازی‌ها روی آنر ۱۰ شاهد افزایش دمای بدنه گوشی و به همان نسبت کاهش سریع‌تر باتری گوشی بودیم. هواوی برای آنر ۱۰ نیز از فناوری سوپرشارژ با توان ۲۲.۵ واتی (۴.۵ ولت و ۵ میلی آمپری)‌ بهره برده است که در مدت زمان ۳۰ دقیقه به میزان ۶۵ درصد گوشی شما را شارژ می‌کند.

بررسی آنر 10 / Honor 10
بررسی آنر 10 / Honor 10
بررسی آنر 10 / Honor 10
بررسی آنر 10 / Honor 10

جمع‌بندی

آنر ۱۰ را باید یک پرچمدار قدرتمند با قیمت مناسب معرفی کنیم؛‌ گوشی زیبایی که با رنگ‌بندی خاصی که دارد به خوبی بازار مورد هدف‌اش یعنی جوانان را مجذوب خود می‌کند و با پیروی از طراحی مدرن و ترند این روزهای بازار تلفن‌های هوشمند، می‌‌تواند در دستان شما خودنمایی کند. استفاده از پردازنده کرین ۹۷۰ در این گوشی باکیفیت فرصتی عالی را برای اجرای بازی‌ها روی بالاترین تنظیمات فراهم می‌کند، هرچند در استفاده طولانی شاهد گرم شدن زیاد بالای بدنه و به همان تناسب کاهش نسبی عملکرد خواهید بود. پنل IPS LCD استفاده شده در آنر ۱۰ هرچند در مقایسه با پنل گران قیمت امولد زیر نور مستقیم خورشید عملکردی عالی ندارد و در زمینه روشنایی قابل رقابت با نمونه‌های امولد نیست، اما در این بازه‌ی قیمت باید گفت یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید. به ویژه با فعال‌سازی Eye Comfort، آنر ۱۰ به دوست خوب چشمان شما در محیطی کم‌نور تبدیل می‌شود. به ویژه در زمینه اسپیکر نیز آنر ۱۰ را می‌توانیم یکی از گوشی‌های خوب ارزیابی کنیم، این درحالی است که پرچمدار آنر از جک ۳.۵ میلیمتری برای تجربه‌ای فراگیر از بازی‌های آنلاین نظیر فورتنایت و پابجی موبایل پشتیبانی می‌کند.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی گوشی و قیمت گوشی به بخش موبایل دیتابیس محصولات زومیت مراجعه کنید؛ انواع گوشی سامسونگ، اپل، شیائومی، هواوی برای مقایسه در اختیار کاربران است.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده