کم کردن مرز تفاوت بین بازی‌های کنسولی و بازی‌های درجه اول موبایل، نکته‌ای است که سال‌ها است به خط مشی استودیو‌های بازی‌سازی تبدیل شده است. مرزی که بازی Implosion آن را کمرنگ‌تر کرده است. با بررسی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.  

پیش از این در زومجی به معرفی ویدیوی این بازی پرداختیم و در قاب تصویر،‌ به معرفی مختصر و اجمالی این بازی پرداخیتم. امروز قصد داریم با ریزبینی بیشتر، به بررسی جز به جز بازی پرداخته و شما را با تمام جوانب آن آشنا کنیم. پیش از آن که بررسی متنی زومجی از این بازی را مطالعه کنید، شما را به تماشای معرفی ویدیویی زومجی از بازی Implosion - Never Lose Hope دعوت می‌کنیم. 

دانلود ویدئو با کیفیت 360p        |         دانلود ویدئو با کیفیت 720p

بازی Implosion – Never Lose Hope در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۴  (۸ اپریل ۲۰۱۵) توسط استودیو رِی‌آرک عرضه شد که به عنوان انتخاب سردبیر در قسمت  ویژه اپل استور قرار گرفت و بازخورد بسیار مثبتی هم از سوی کاربران و هم از سوی منتقدین داشت؛ به نحوی که توانست در سایت متاکریتیک به میانگین امتیاز ۹۳ برسد و سایت TouchArcade نیز امتیاز کامل، یعنی ۱۰۰ از ۱۰۰ را برای این بازی در نظر گرفت. هر چند رِی‌آرک سابقه خوبی با معرفی بازی هایی چون Cytus و Deemo دارد اما باز هم ادعای آوردن تجربه بازی یک بازی کنسولی روی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، ادعای بالایی است و شاید اگر جمله رِی‌آرک رو اصلاح کنیم و از واژه کنسول دستی استفاده کنیم کمی بهتر باشد. Implosion همچون سری بازی‌هایی مانند God of war و Metal Gear Solid: Rising, سبکی Hack & Slash دارد و در اولین دقایق، سبک و سرعت بازی شما را یاد نسخه های اولیه سری Devil May Cry می‌اندازد.

Implosion 2

داستان بازی در آینده و در سال ۲۲۰۱ اتفاق می‌افتد. زمانی که زمین دیگر جایی برای سکونت نیست و تمامی انسان‌های بازمانده از فاجعه‌ای عظیم، زمین را ترک کرده‌اند. در اواخر سال ۲۱۷۰، نژاد بشر شروع به جستجو برای راه‌های بالقوه جهت پیدا کردن سیاره‌ای همچون زمین برای ترک خانه کردند، زمینی که به شکل خطرناکی کمبود منابع داشت. گروهی از دانشمندان با توسعه تونل کوانتومی، تلاش برای سفر بین ستاره‌ای داشتند و در طول مراحل آزمایش، تاثیرات تونل کوانتومی از میلیاردها مایل دورتر توسط بیگانگانی به نام "زادا" (XADA) تشخیص داده شد. در اواخر سال ۲۱۸۰، زادا به زمین حمله کرد و انسان‌ها با تولید تکنولوژی روبات مانندی به نام Warmech در مقابل زادا ایستادگی کردند.

Warmechها روبات‌های جنگنده‌ای هستند که انسان‌ها می‌توانند از راه دور و با استفاده از ذهن خود، کنترل این ماشین‌های جنگی را بر عهده بگیرند؛ تقریبا شبیه فیلم ماتریکس با این تفاوت که بدن یک جا است و ذهن درون روبات قرار دارد و آن را کنترل می‌کند. انسان‌ها وارد جنگی دو ساله شدند اما طولی نکشید که گروه‌های محدودی در زمین باقی ماندند. گروه Adrillia  اولین نژادی بود که به همراه گروهی به نام Tau به وسیله بدست آوردن کنترل تونل کوانتمی، زمین را به مقصد خانه‌ای جدید در فاصله ۱۲ سال نوری ترک کردند. گروه Thandeous هم گروه بعدی بودند که ناچار به فرار به مقصدی با نام "ماه خشن" شدند. آخرین نسل نجات یافته نژاد The Ivonix بودند، مردمی با دسترسی به فناوری پیشرفته که برای نجات از جنگ با زادا به قمری مصنوعی به نام "ستاره شب" گریختند. آنها آخرین نژاد برای مهاجرت بودند و روی زمین وسیله ای به نام شناور Stealth-X کار گذاشتند که به فعالیت‌های زادا حساس بوده و در صورت تشخیص فعالیت آن‌ها بر روی زمین، گزارش این فعالیت‌ها را به آن‌ها گزارش می‌کرد.

جیک، شخصیت اصلی بازی جیک، شخصیت اصلی بازی

در سال ۲۲۰۱ شناور The S-X سیگنالی از زادا دریافت می‌کند و به "ستاره شب" ارسال می‌کند. در همان زمان از تونل کوانتومی و از سوی Tau، شکافی مرموز شناسایی شد که نشان از مسیر حمله به سمت زمین داشت. The Ivonix سوار بر شاتل "بال شب"، جیک کارلووی و دیانا مِی را جهت انجام ماموریت به زمین می‌فرستند.

آن‌ها همراه خود دو فروند از قوی‌ترین ماشین‌های جنگی Warmech ملقب به WM-III را به همراه دارند و ماموریت آنها پایان دادن به فعالیت زادا بر روی زمین، قبل از ریشه‌کن شدن انسان‌ها است. شما نقش جیک، یک خلبان جوان و ماهر Warmech را بر عهده دارید. امید بشر به بقا بسیار تیره شده و این وظیفه شما است که با در اختیار داشتن Warmechها از انقراض جلوگیری کنید و اینگونه انفجار درون آغاز می‌شود ...

7 implosion روبات سامورایی مانند WM3

در این بازی تمرکز ویژه‌ای روی صداگذاری و موسیقی معطوف شده است. موسیقی Implosion توسط ارکستر سمفونیک کامل و با تنظیم جان کرلندر برنده جایزه گِرَمی برای ۳ گانه ارباب حلقه ها تهیه شده و صداپیشگی شخصیت‌های بازی نیز بر عهده تیمی در سطح کلاس هالیودی و حرفه‌ای بوده است.

گرافیک بازی جایی است که بیشترین توجه‌ها را به خود جلب کرده و می‌توان با اطمینان گفت که بازی در این زمینه شما را نا‌امید نمی‌کند. همانطور که اشاره کردیم، مقایسه گرافیک با سطح یک بازی کنسولی شاید کمی اغراق‌آمیز باشد اما بازی سطح گرافیکی خیلی بالایی دارد و انیمیشن‌ها بسیار نرم و روان انجام می‌شوند. برای دشمن‌ها نیز تنوع کافی در نظر گرفته شده و با پیش رفتن در بازی با دشمن‌های مختلفی روبرو خواهید شد و طبق سنت بازی های Hack & Slash در آخر هر بخش، رئیسی قدرتمند (Boss) در انتظار شما است که هر کدام روش مبارزه خاص خود را دارند. دربین راه نیز با Mini-Boss های مختلفی مبارزه خواهید کرد. محیط بازی نیز با دقت طراحی شده و جزئیات به خوبی در جای خود قرار گرفته‌اند.

از داستان و صداگذاری و گرافیک گفتیم و می‌رسیم به مهم‌ترین جنبه بازی یعنی گیم‌پلی. همانند دیگر بازی‌های سبک Hack & Slash با یک دست کنترل بازیکن را در اختیار دارید و با دست دیگر ضربات و یا حرکات دیگر را انجام می‌دهید. سرعت بازی بسیار بالا است و از همان ابتدای بازی شما را مجذوب خود می‌کند. تلاش زیادی شده که بازیکن از روند بازی خسته نشود و احساس یکنواختی نکند، به همین منظور امکانات مختلف Warmech را به تدریج به دست می‌آورید. در ابتدا فقط قادر به حمله ساده با شمشیر هستید اما در ادامه امکان استفاده از اسلحه‌های مختلف و یا حرکات بیشتر نیز به شما اعطا می‌شود. با امتیازهایی که در طول بازی کسب می کنید سطح شما بالا می رود و با آیتم‌هایی که بدست می آورید می‌توانید Warmech خود را بهینه‌سازی و قوی‌تر کنید که البته قسمت بهینه‌سازی کمی گیج کننده است و شاید اگر این قسمت کمی شفاف‌تر و تغییرات اعمال شده ملموس‌تر بود، بهتر می‌شد.

3 implosion ضربات پشت سر هم و Combo, که کاملا شما را یاد Devil May Cry می اندازد
1 implosion قسمت بهینه سازی Warmech
صحنه ای از مبارزه با یکی از Boss های بازی صحنه ای از مبارزه با یکی از Boss های بازی

بازی یک سیستم امتیازدهی دارد که با ثبت در گیم سنتر اپل و یا پلی‌گیمز گوگل، رقابت را هم به بازی می‌آورد و بازیکن را تشویق می‌کند که به دنبال انجام کامل مراحل مختلف و درجه سختی بالاتر در بازی و همینطور انجام ماموریت‌های کوچکی که در هر مرحله عنوان می‌شود، باشد. امکان ذخیره بازی بر روی سرویس ابری اپل نیز وجود دارد که باعث می‌شود دیگر نگران از دست رفتن ذخیره‌های بازی خود نباشید و یا اگر بازی را روی بیش از یک دستگاه نصب کرده‌اید امکان ادامه بازی روی هر کدام از دستگاه‌های اپل را داشته باشید.

وقتی این مجموعه، یعنی گرافیک بالا، صداگذاری زیبا، گیم پلی مناسب و همچنین داستانی قوی و گیرا را در کنار هم قرار دهیم، نتیجه آن تجربه یک بازی درجه یک بر روی موبایل می‌شود که امیدواریم از این پس شاهد بازی های بیشتری مانند Implosion-Never Lose Hope بر روی دستگاه‌های موبایل و تبلت باشیم و بتوانیم تجربه نزدیک‌تری به کنسول‌ها را در دستگاه‌هایی که  همیشه همراهمان هستند، تجربه کنیم.

همانطور که بازی وعده گرافیک در حد کنسول را داده ، قیمت بازی نیز به بازی‌های کنسولی بیشتر نزدیک شده است، این بازی برای سیستم عامل iOS با قیمت ۹.۹۹ دلار و حجم ۱.۳۱ گیگابایت و برای سیستم عامل اندروید با حجم ۱.۱ گیگابایت به صورت رایگان و با پرداخت درون‌برنامه ای قابل دانلود است. نسخه اندروید نیز برای ابتدای بازی رایگان است و برای ادامه و تجربه کامل آن، باید ۹.۹۹ دلار پرداخت کنید.شاید در نگاه اول قیمت بازی بسیار بالا به نظر برسد اما به شما اطمینان می دهیم اگر از طرفدارهای سبک Hack & Slash باشید و تجربه سمعی و بصری بازی برای شما مهم هست، خرید Implosion - Never Lose Hope شما را پشیمان نخواهد کرد. 

 دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل‌‌پلی


Implosion

باز هایی مانند Implosion خیلی کم هستند و استودیو رِی‌آرک نشان داد که بلندپروازی در بازی موبایل می‌تواند نتیجه مثبتی داشته باشد. فاصله بین موبایل و کنسول روز به روز کمتر می‌شود و امیدواریم در آینده شاهد ارائه بازی های بیشتری مانند Implosion باشیم.
حامد جلالی

9

نقاط قوت

  • - گرافیک بالا
  • - صداگذاری عالی
  • - داستان قوی
  • - گیم‌پلی مناسب برای دستگاه‌های لمسی

نقاط ضعف

  • - کوتاه بودن نسبی بازی
  • - قیمت بالا نسبت به دیگر بازی های موبایل
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده