نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵

فیلمی جدید از شخصیت ویلی وانکا ساخته خواهد شد

طبق صحبت‌های دیوید هیمن، قرار است فیلمی جدید از شخصیت محبوب ویلی وانکا ساخته شود و داستان این فیلم به‌نوعی پیش‌ درآمد فیلم‌های قبلی خواهد بود.

طبق صحبت‌های دیوید هیمن، تهیه‌کننده معروف سینمای هالیوود که تهیه‌کنندگی فیلم‌های مجموعهٔ Harry Potter (هری پاتر) و Paddington (پدینگتون) را در کارنامه دارد، کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) تصمیم به ساخت فیلمی جدید از شخصیت محبوب ویلی وانکا را دارد که این فیلم نه دنباله، بلکه فیلمی پیش درآمد خواهد بود.

دیوید هیمن در مصاحبه با سایت کولایدر خبر ساخت فیلمی پیش درآمد از شخصیت ویلی وانکا را داد و به نظر فیلمی هیجان‌انگیز خواهد بود؛ چون سازندگان تصمیم دارند بخش‌های جدیدی از شخصیت ویلی وانکا را که تابه‌حال به آن‌‌ها پرداخته نشده است به تصویر بکشند؛ به‌عنوان مثال دلیل علاقهٔ شدید این شخصیت به شکلات. دیوید هیمن گفت که هنوز جزئيات داستانی این فیلم مشخص نیست و تنها کلیت ماجرا این است که فیلمی پیش درآمد ساخته خواهد شد. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:   

هنوز در تلاشیم که چطور داستان فیلم جدید را روایت کنیم و اینکه داستان چه خواهد بود. فیلمی پیش درآمد است و دنباله نخواهد بود؛ اینکه چطور ویلی وانکا چنین شخصیتی شد و قبل از اینکه در کارخانهٔ شکلات‌سازی بلیت طلایی بزند و به بچه‌ها بدهد، کجا بود و چه می‌کرد. چه چیزی کار ویلی را به کارخانهٔ شکلات‌سازی کشاند و وی را آنجا محبوس کرد؟ در حال حاضر مشغول کار روی این ایده‌ها هستیم.

دیوید هیمن همچنین در صحبت‌هایی گفته بود که پل کینگ به احتمال فراوان کارگردانی قسمت سوم فیلم Paddington را انجام نخواهد داد و در حال حاضر درگیر ساخت فیلم لایو اکشن Pinocchio (پینوکیو) برای کمپانی والت دیزنی (Walt Disney) است که همین موضوع سبب ایجاد شایعاتی شده است که پل کنیگ قرار است کارگردانی فیلم جدید شخصیت ویلی وانکا را بر عهده داشته باشد.

آخرین فیلمی که از شخصیت ویلی وانکا روی پردهٔ سینما رفت، فیلم Charlie and the Chocolate Factory (چارلی و کارخانه شکلات سازی) به کارگردانی تیم برتون بود که در این فیلم بازیگرانی چون جانی دپ، فردی هایمور، دیوید کلی، هلنا بونهام کارتر و کریستوفر لی حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. این فیلم با بودجهٔ ساخت ۱۵۰ میلیون دلاری، فروشی ۴۵۰ میلیون دلاری در گیشه داشت. در فیلم تیم برتون با فلش‌بک‌هایی به زندگی قدیم ویلی وانکا و مشکلات این شخصیت با پدر دندانپزشکش پرداخته شد، اما در فیلم Willy Wonka and the Chocolate Factory (ویلی وانکا و کارخانهٔ شکلات‌سازی)، محصول ۱۹۷۱ و به کارگردانی مل استوارت و نقش‌آفرینی جین وایلدر فقید، اصلاً به گذشتهٔ این شخصیت اشاره‌ای نشده بود. ویلی وانکا شخصیتی خیالی در رمان «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» نوشتهٔ رولد دال است.

گفتنی است نام‌های زیادی برای ایفای نقش شخصیت ویلی وانکا مطرح شده‌اند که از میان معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به رایان گسلینگ، ازرا میلر و دونالد گلاور اشاره داشت. با این حال هنوز بازیگران این فیلم به‌صورت رسمی انتخاب و معرفی نشده‌اند و به نظر زمان زیادی تا ساخت و اکران فیلم جدید شخصیت دوست‌داشتنی ویلی وانکا باقی مانده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده