نویسنده: مهرداد داودی
// یکشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۴

اولین اطلاعات از نهمین دوره جشنواره فیلم های ایرانی لندن منتشر شد

جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن مانند سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و به تازگی اطلاعات اولیه‌ی نهمین دوره آن منتشر شده است.

جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن به نهمین دوره خود رسیده است. این جشنواره فیلم تنها جشنواره رقابتی بریتانیا است که به سینمای ایران می‌پردازد. هدف این رویداد فراهم کردن سکویی برای نمایش فرهنگ و هویت ایرانی از طریق آثار سینمایی است. به تازگی و طبق جدیدترین اخبار سینمای ایران، اطلاعاتی از این دوره‌ی جشنواره منتشر شده است. جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن با نمایش دوازده فیلم بلند و منتخبی از فیلم‌های کوتاه مستند و داستانی برگزار خواهد شد. رویداد امسال در بخش مسابقه شامل رشته‌های بهترین فیلم بلند، بهترین فیلم کوتاه، بهترین فیلم مستند و بهترین فیلم از نگاه مخاطبان خواهد بود. این دوره‌ی جشنواره همچنین شامل نمایش فیلم، جلسات پرسش و پاسخ، اجرای موسیقی زنده، نمایشگاه، بخش ویژه کودکان و یک بخش بزرگداشت برای مرحوم عزت الله انتظامی خواهد بود. جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن از ۲۶ اکتبر (۴ آبان) تا ۳ نوامبر (۱۲ آبان) برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم های ایرانی لندن

نهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن با نمایش فیلم سینمایی «خوک» ساخته مانی حقیقی افتتاح خواهد شد. مانی حقیقی نیز به عنوان مهمان ویژه امسال به تماشای این فیلم خواهد نشست و پس از آن در جلسه پرسش و پاسخ حاضر خواهد شد. در ادامه نیز فیلم‌های «مادر زمین» (مهناز افضلی)، «تنگه ابوقریب» (بهرام توکلی)، «عطر داغ» (علی ابراهیمی)، «بدون تاریخ بدون امضا» (وحید جلیلوند)، «سد معبر» (محسن قرایی)، «اسکی‌باز» (فریدون نجفی)، «در وجه حامل» (بهمن کامیار)، «دارکوب» (بهروز شعیبی) و گزیده‌ای از فیلم‌های کوتاه در پنج سینمای مختلف شهر لندن به نمایش درخواهند آمد. در آخرین روز این جشنواره نیز نسخه 2K فیلم سینمایی «گاو» برای بزرگداشت عزت الله انتظامی به نمایش در خواهد آمد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده