نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵

فیلم جدید Robocop در دست ساخت است

طبق خبرهای منتشر شده، فیلم جدیدی از مجموعه روبوکاپ (RoboCop) در دست ساخت و تولید است.

اگرچه بسیاری اعتقاد دارند که فیلم RoboCop یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی دهه ۸۰ میلادی است، اما اکثر طرفداران این مجموعه بر این باورند که دنباله‌های این فیلم و ریبوت آن بسیار ناامید کننده بوده‌اند. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، ساخت فیلم جدید این مجموعه تایید و اعلام شده است و این فیلم احتمالا دنباله‌ای برای فیلم اول خواهد بود. فیلم جدیدی از Robocop در دست ساخت است و ادوارد نومیر نیز به‌عنوان نویسنده فیلمنامه در آن حضور خواهد داشت. پیش از این، نومیر کار نوشتن فیلمنامه فیلم RoboCop محصول سال ۱۹۸۷، را بر عهده داشته است و او تایید کرده که ممکن است هرچیزی در فیلم جدید این مجموعه، از جمله اتفاقات دو دنباله این فیلم و بازسازی آن، نادیده گرفته شود. او به وب‌سایت Zeitgeist گفت:

ما اکنون نمی‌توانیم زیاد در مورد این فیلم صحبت کنیم. چندین فیلم Robocop ساخته شده و اخیرا نیز یک بازسازی از آن تولید و منتشر شده است. اما من می‌گویم که این می‌تواند به معنای بازگشت به فیلم Robocop قدیمی که همه ما آن را دوست داشتیم، باشد و از آنجا یک روند رو به جلو را آغاز کند. بنابراین من واقعا فکر می‌کنم که یک دنباله برای فیلم اول در ذهنم دارم. این فیلم کمی بیشتر از یک فیلم با سبک قدیمی است.

RoboCop

اولین خبرها در مورد فیلم جدید RoboCop در سال ۲۰۱۵ شنیده شد. در آن زمان اعلام شد که این فیلم در اصل قرار است یک دنباله برای بازسازی این فیلم باشد و همچنین قرار نبود که ادوارد نومیر در این پروژه حضور داشته باشد. با این حال، مدت کوتاهی بعد ساخت دنباله ریبوت فیلم RoboCop لغو شد. پل ورهوفن کارگردانی اولین فیلم RoboCop را بر عهده داشت و در ادامه اروین کرشنر کارگردانی فیلم RoboCop 2 (پلیس آهنی ۲) محصول سال ۱۹۹۰ و فرد دکر کارگردانی فیلم RoboCop 3 (پلیس آهنی ۳) محصول سال ۱۹۹۳، را بر عهده داشتند. علاوه بر این، دو سریال لایو اکشن کوتاه، دو انیمیشن سریالی و چند بازی ویدیویی نیز بر اساس مجموعه پلیس آهنی تولید و منتشر شده است.

در سال ۲۰۱۴، ریبوت فیلم RoboCop به کارگردانی ژوزه پادیلا، به روی پرده‌های سینما رفت. یوئل کینامن، گری الدمن، ایمی گارسیا، مایکل کیتون، ساموئل ال جکسون، ابی کورنیش، جی باروشل، جان پل راتن، جکی ارل هیلی، میگوئل فرر، جنیفر ایلی و تاتیانا جونز، از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم نقدهای متوسط و ضعیفی را از سوی منتقدان دریافت کرد و بودجه ساخت آن ۱۰۰ میلیون دلار اعلام شده است. فیلم RoboCop در مجموع بیش از ۲۴۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد. با این حال، هنوز مشخص نیست که کمپانی سونی پیکچرز به‌عنوان ناشر و سازنده در پروژه جدید فیلم RoboCop حضور خواهد داشت یا حق ساخت آن به کمپانی دیگری واگذار خواهد شد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده