// چهار شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

احتمال حضور تام هاردی یا چانینگ تیتوم در فیلم Beverly Hills Cop 4

عوامل ساخت قسمت چهارم پلیس بورلی هیلز (Beverly Hills Cop) از احتمال حضور تام هاردی یا چانینگ تیتوم در کنار ادی مورفی خبر دادند.

از ماه ژوئن سال گذشته که خبر ساخت قسمت چهارم مجموعه فیلم‌های کمدی اکشن پلیس بورلی هیلز (Beverly Hills Cop) تائید شد تا به امروز، خبرهای بسیار کمی درباره‌ی این پروژه منتشر شده است با این حال، عادل ال و بلال فلاح، دو فیلمساز عرب تبار بلژیکی که کارگردانی این این قسمت را بر عهده خواهند داشت به تازگی از احتمال حضور دو ستاره‌ی حال حاضر سینما یعنی تام هاردی و چانینگ تیتوم در این فیلم سخن گفته‌اند.

داستان قسمت چهارم این مجموعه به ریشه‌های شخصیت فولی بازخواهد گشت و اکثر اتفاقات آن نیز در دیترویت رخ خواهد داد

مجموعه فیلم‌های Beverly Hills Cop داستان پلیسی اهل دیترویت به نام اکسل فولی است که در هر قسمت به بهانه‌ی انجام ماموریتی وارد شهر بورلی هیلز می‌شود و در پی آن، ماجراهای هیجان انگیزی را رقم می‌زند. داستان قسمت چهارم این مجموعه به ریشه‌های شخصیت فولی بازخواهد گشت و اکثر اتفاقات آن نیز در دیترویت رخ خواهد داد. ادی مورفی که در سه قسمت قبلی این مجموعه نقش اکسل فولی را ایفا می‌کرد، در این قسمت علاوه بر بازگشت به این نقش، در کنار جری بروکهایمر تهیه کنندگی کار را نیز بر عهده خواهد داشت.

العربی و فلاح که پیش از این تخصص خود را در کار در ژانر اکشن و جنایی، در آثاری بلژیکی نظیر تصویر (Image) و سیاه (Black) به اثبات رسانده‌اند، در حال حاضر فیلم جنایی گانگستا (Gangsta) را در مراحل پس از تولید دارند. آنها همچنین مشغول بازنویسی فیلمنامه‌ی قسمت چهارم پلیس بورلی هیلز (Beverly Hills Cop) هستند که نسخه‌ی ابتدایی آن را  زوج آندره نمک و جاش اپلبام نگارش کرده‌اند. نمک و اپلام تا به امروز در چندین پروژه‌ی سینمایی و تلویزیونی با هم همکاری داشته‌اند که از مهمترین آنها می‌توان به فیلم ماموریت غیرممکن: پروتکل شبح (Mission: Impossible – Ghost Protocol) اشاره کرد.tom hardy Channing Tatum

دانکرک (Dunkirk) به کارگردانی کریستوفر نولان آخرین فیلم با نقش آفرینی تام هاردی بود که در سینماها به نمایش درآمد و با موفقیت بزرگی نیز همراه شد. هاردی به زودی در فیلم ونوم (venom) در نقش ادی بروک ملقب به ونوم، یکی از محبوب‌ترین ضدقهرمانان دنیای مارول ظاهر خواهد شد که این اثر در پنجم اکتبر ۲۰۱۸ (۱۳ مهر ۱۳۹۷) به نمایش عمومی درخواهد آمد.

چانینگ تیتوم نیز در هفته‌های اخیر، فیلم لوگان خوش شانس (Logan Lucky) به کارگردانی استیون سودربرگ را بر پرده‌ی سینماها داشت که این اثر علیرغم استقبال بسیار خوب منتقدان، با فروش چشمگیری در آمریکا روبرو نشد با این حال در فروش جهانی خود، تا حد زیادی این ناکامی را جبران کرد. تیتوم که در حال حاضر فیلم کینگزمن: محفل طلایی (Kingsman: The Golden Circle) را به کارگردانی متیو وان آماده‌ی نمایش دارد، اصلی‌ترین گزینه برای بازی در نقش شخصیت ون هلسینگ (Van Helsing) در دنیای هیولایی کمپانی یونیورسال به حساب می‌آید.

اولین قسمت از فیلم‌های Beverly Hills Cop به کارگردانی مارتین برست محصول سال ۱۹۸۴ پس از نمایش در آمریکا ضمن جلب نظر مثبت منتقدان، با بودجه‌ی ۱۴ میلیون دلار به فروش ۲۳۴ میلیون دلاری دست یافت و قسمت دوم آن نیز به کارگردانی تونی اسکات، در سال ۱۹۸۷ در آمریکا ۱۵۳ میلیون دلار و در سطح جهان نیز ۳۰۰ میلیون دلار فروش داشت. با این وجود قسمت سوم این مجموعه به کارگردانی جان لندیس در سال ۱۹۹۴ ضمن شکست در نزد منتقدان، در گیشه نیز شکست بزرگی را متحمل شد و با بودجه‌ی ۵۵ میلیون دلار در آمریکا تنها ۴۲ میلیون دلار فروش کرد.

در سال ۲۰۱۳ بحث ساخت سریال Beverly Hills Cop مطرح شد که قرار بود در آن به روایت ماجراجویی‌های پسر اکسل فولی در بورلی هیلز پرداخته شود و خود اکسل نیز نقش کوتاهی را در داستان داشت. اما در ادامه ساخت این پروژه منتفی شد.

Beverly Hills Cop

پس از شکست قسمت سوم، مورفی طرح‌های بسیاری را رد کرد و علاقه‌ای به حضور مجدد در نقش اکسل فولی نداشت

یکی از دلایلی که سبب شد تا کار ساخت قسمت چهارم این مجموعه بیش از دو دهه به طول بیانجامد، حساسیت بالای ادی مورفی بود. پس از شکست قسمت سوم، مورفی طرح‌های بسیاری را رد کرد و علاقه‌ای به حضور مجدد در نقش اکسل فولی نداشت. در نهایت او پذیرفت که در صورت نوشتن فیلمنامه‌ای با کیفیت، دوباره به این پروژه بازگردد و در ادامه نیز با مخالفت با کارگردانی برت رتنر (Rush Hour) در این پروژه، عادل العربی و بلال فلاح را به عنوان سازندگان فیلم انتخاب کرد. او همچنین اظهار کرده که از ساخت دنباله‌هایی که صرفا جنبه‌ی درآمدزایی دارند خسته شده و به دنبال ساخت اثری با ارزش است. از همین رو است که سازندگان کار به دنبال قرار دادن بازیگری بزرگ به عنوان زوج مورفی در فیلم هستند. تیتوم پیش از این در سقوط کاخ سفید (White House Down) و مجموعه فیلم‌های خیابان جامپ (Jump Street) به عنوان آثاری با محوریت یک زوج پلیس ظاهر شده است و در مجموع، انتخاب تام هاردی برای این نقش تا حدود زیادی جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

طبق اعلام سازندگان پلیس بورلی هیلز ۴ (Beverly Hills Cop 4)، این فیلم با بودجه‌ی ۵۰ میلیون دلار تولید خواهد شد.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده