نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۱

جیمز وان تهیه‌کننده فیلم ترسناک Sweet Tooth خواهد بود

کمپانی نیو لاین تصمیم به ساخت نسخه‌ای سینمایی از فیلم کوتاه Sweet Tooth دارد و تهیه‌کنندگی این فیلم را به جیمز وان سپرده است.

درحالی که فیلم ترسناک It (آن) همچنان به فروش عالی خود ادامه می‌دهد، کمپانی نیو لاین سینما در حال برنامه‌ریزی برای ساخت فیلم ترسناک جدیدی برگرفته از فیلم کوتاه ترسناک هلندی Sweet Tooth است. معمولاً خیلی کم پیش می‌آید که کمپانی‌های بزرگ حق ساخت فیلم‌های کوتاه را خریداری کنند و تصمیم به سرمایه‌گذاری روی آن‌ها داشته باشند. آخرین فیلم کوتاهی که تبدیل به فیلم سینمایی شد، Lights Out (چراغ‌های خاموش) دیوید سندبرگ بود؛ این فیلم نیز از محصولات نیو لاین سینما محسوب می‌شود و تهیه‌کنندگی آن نیز بر عهده جیمز وان بود.  

برخی از فیلم‌های کلاسیک ژانر وحشت همچون The Evil Dead (مرده شریر) سم ریمی، When a Stranger Calls (هنگامی که غریبه‌ای تماس می‌گیرد) فرد والتون، Saw (اره) جیمز وان و فیلم تحسین‌شده The Babadook (بابادوک) جنیفر کنت، در ابتدا فیلم‌های کوتاهی بودند و بعد تبدیل به فیلم سینمایی شدند.

نیکو فان دن برینک، نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه Sweet Tooth، به‌عنوان کارگردان نسخه سینمایی این اثر نیز انتخاب شده است

طبق گزارش سایت هالیوود ریپورتر، کمپانی نیو لاین سینما تمامی حقوق فیلم کوتاه Sweet Tooth نیکو فان دن برینک را خریداری کرده است؛ این فیلم اولین مرتبه در ماه جولای در جشنواره بین‌المللی فیلم فانتاسیا مونترآل به نمایش درآمد. جشنواره بین‌المللی فیلم فانتاسیا مونترآل رویدادی سالیانه است که از سال ۱۹۶۶ در شهر مونترآل کانادا برگزار می‌شود؛ تولیدکنندگان آثار سینمایی به‌دقت فیلم‌های خارجی و داخلی به نمایش درآمده در این جشنواره را برای اکران در آمریکای شمالی زیر نظر می‌گیرند. زمان فیلم کوتاه Sweet Tooth پنج دقیقه بود. داستان این فیلم در مورد زنی است که پس از بازگشت به خانه و نگاه کردن اخبار تلویزیون، متوجه می‌شود که همسایگان او (مادر و دو فرزندش) به قتل رسیده‌اند. پس از آن با شنیدن صدای خنده بچه‌ها، اوضاع کم کم پیچیده و عجیب می‌شود.

نیکو فان دن برینک، نویسنده و کارگردان این فیلم کوتاه، به‌عنوان کارگردان نسخه سینمایی این اثر نیز انتخاب شده است. جیمز وان و کریس بِندِر تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده خواهند داشت. کریس بِندِر یکی از تهیه‌کنندگان فیلم معروف The Butterfly Effect (اثر پروانه‌ای) بوده است. نیو لاین سینما به زودی نویسنده‌ای را استخدام خواهد کرد تا با همکاری نیکو فان دن برینک، داستان این فیلم را بسط دهند و طولانی‌تر کنند.

Wan-II

جیمز وان و لی ونل فیلمنامه فیلم ترسناک و هیجانی Saw (اره) را نوشتند و با کارگردانی آن فیلم بود که جیمز وان توانست نامی برای خود در ژانر وحشت دست‌وپا کند. بعد از آن وی فیلم‌های ترسناکی همچون Dead Silence (سکوت مطلق)، Insidious (توطئه‌آمیز)، دو فیلم اصلی دنیای The Conjuring (احضار) و Insidious: Chapter 2 (توطئه‌آمیز – قسمت ۲) را کارگردانی کرد. وی تهیه‌کنندگی فیلم‌های Annabelle (آنابل)، Annabelle: Creation (آنابل: خلقت) و The Nun (راهبه) را نیز عهده‌دار بوده است. فیلم Aquaman (آکوامن)، آخرین فیلمی که وی کارگردانی آن را بر عهده گرفته است، جدای از ژانر ترسناک و در ژانر کمیکی و ابرقهرمانی است. جیمز وان در کنار جف جانز و ویل بیل (فیلمنامه‌نویس اصلی) از نویسندگان این فیلم محسوب می‌شود. در فیلم Aquaman، جیسون موموآ ایفاگر نقش آکوامن خواهد بود، این ابرقهرمان، فرمانروای آتلانتیس و اقیانوس‌های واقع در کرهٔ زمین است، و به عنوان یک آتلانتین دارای قدرت و سرعت باورنکردنی و همچنین توانایی فرمان به تمامی موجودات دریایی است. از هنرپیشگانی که در کنار جیسون موموآ حضور دارند می‌توان امبر هِرد در نقش میرا، نیکول کیدمن در نقشه ملکه آتلانا، پاتریک ویلسون در نقش اُرم و دولف لاندگرن در نقش پادشاه نیریوس را نام برد. یحیی عبدل‌المتین هم در نقش بلک مانتا، آنتاگونیست اصلی این فیلم، حضور خواهد داشت. فیلم Aquaman در تاریخ  ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷) اکران خواهد شد.

انتخاب جیمز وان به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم Sweet Tooth انتخابی مناسب و مطمئن از سوی نیو لاین سینما است. نیو لاین سینما نیز در چند سال اخیر با ساخت و تولید دو فیلم اصلی دنیای The Conjuring، اسپین‌آف‌های این مجموعه و همچنین فیلم It، توانایی خود را در ساخت و تولید فیلم‌های ترسناک ثابت کرده است و انتظار می‌رود در پروژه جدید نیز موفق عمل کند.

 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده