// جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱

کارگردان The Witch فیلم کلاسیک Nosferatu را بازسازی می‌کند

رابرت اگرز و آنیا تیلور جوی، کارگردان و بازیگر فیلم موفق The Witch، در بازسازی فیلم کلاسیک Nosferatu دوباره با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

رابرت اگرز، کارگردان جوان سینما که دو سال قبل در نخستین اثر بلند خود، با خلق تریلری روانشناسانه تحت عنوان جادوگر (The Witch) تمام نگاه‌ها را به خود خیره کرد، برای پروژه‌ی سینمایی بعدی‌اش به سراغ نویسندگی و کارگردانی بازسازی اثر کلاسیک نوسفراتو (Nosferatu) خواهد رفت. آنیا تیلور جوی، بازیگر بریتانیایی-آرژانتینی که پیش از این در فیلم The Witch با اگرز همکاری کرده بود، در این اثر نیز به عنوان یکی از بازیگران اصلی به ایفای نقش خواهد پرداخت.

نسخه‌ی کلاسیک نوسفراتو با نام کامل نوسفراتو: یک سمفونی وحشت (Nosferatu: A Symphony of Horror) به کارگردانی فریدریش ویلهلم مورنائو، داستان یک کارمند بنگاه معاملات املاک به نام توماس هاتر در سال ۱۸۳۸ میلادی را روایت می‌کند که به همراه همسرش در شهر ویسبورگ آلمان زندگی آرامی را پشت سر می‌گذارد. در همین زمان او توسط کارفرمای خود برای انجام یک معامله به نزد کنت اورلوک در پنسیلوانیا فرستاده می‌شود که قصد دارد خانه‌ای را در ویسبورگ خریداری کند. در ادامه‌ی ماجرا، هاتر پس از ورود به عمارت کنت اورلوک، درمی‌یابد که این شخص همان نوسفراتوی خون آشام است.

nosferatu

کلاوس کینسکی در فیلم Nosferatu the Vampyre به کارگردانی ورنر هرتزوگ

از نوسفراتو: یک سمفونی وحشت که اقتباسی غیر وفادارانه از داستان دراکولا، نوشته‌ی برام استوکر است، معمولا به عنوان نخستین فیلم ترسناک تاریخ سینما یاد می‌شود. این فیلم بعدها توسط کارگردان صاحب سبک آلمانی، ورنر هرتزوگ بازسازی شد که آن فیلم نیز دارای ارزش هنری بالایی است.

در حال حاضر جان سیلک امتیاز نوسفراتو را برای Studio 8 خریداری کرده و کریس کلمبوس به همراه دخترش الینور کلمبوس تهیه‌کنندگی کار را بر عهده خواهد داشت. این در حالی است که کریس خودش پیش از این، فیلم‌های مطرحی همچون تنها در خانه (Home Alone) و دو قسمت اول مجموعه‌ی هری پاتر را کارگردانی کرده است.

اگرز سال گذشته قرارداد ساخت مینی سریال The Knight را با Studio 8 به امضا رساند که این مجموعه در قالب ۶ الی ۸ قسمت، به سرگذشت کشیش و عارف روسی، گریگوری راسپوتین، زندگی کولی‌وارش به عنوان انسانی دائم‌الخمر، پیش‌گویی‌های وی و ورودش به دربار روسیه، دخالت‌هایش در اتفاقات جنگ جهانی اول و در نهایت به قتل رسیدن وی توسط نزدیکان دربار روسیه خواهد پرداخت.

nosferatu

آنیا تیلور جوی ۲۱ ساله با درخشش در فیلم جادوگر به عنوان نخستین تجربه‌ی سینمایی‌اش، تحسین گسترده‌ی منتقدان و تماشاگران را برانگیخت و در ادامه موفق به دریافت جایزه‌ی گاتهام و جایزه‌ی بهترین بازیگر آینده‌دار جشنواره‌ی کن و نامزد دریافت جایزه‌ی ستاره‌ی نوظهور بفتا شد. او که این روزها سر تصویربرداری فیلم مردان ایکس: میومنت‌های جدید (X-Men: The New Mutants) به سر می‌برد، پس از نقش‌آفرینی در فیلم شکاف (Split) به کارگردانی ام. نایت شیامالان، در دنباله‌ی مشترک این فیلم و فیلم ناشکستنی (Unbreakable)، تحت عنوان گلس (Glass) نیز حضور خواهد یافت.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده