نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

اسکات بک به دفاع از شخصیت دنی رند در سریال Iron Fist پرداخت

فصل اول سریال مشت آهنین (Iron Fist) انتقادات زیادی را مخصوصا درباره شخصیت دنی رند در پی داشت. به همین منظور اسکات بک سازنده آن به دفاع از اثر تلویزیونی خود پرداخت.

مشت آهنین که یکی از جدیدترین سریال‌های شبکه نتفلیکس است و به تازگی فصل اول آن تمام شده، اخیرا برای فصل دوم تمدید شد. از آنجایی که فصل اول این سریال انتقادات زیادی مخصوصا درباره نحوه نشان دادن شخصیت دنی رند چه از طرف منتقدان و چه از طرف طرفداران را به دنبال داشت، اسکات بک سازنده و کارگردان این سریال وظیفه خود دانست تا به دفاع از جدیدترین اثر تلویزیونی خود بپردازد. اسکات بک توضیح داد که شاید مردم انتظار نداشتند که شخصیت دنی رند را به گونه‌ای ببینند که نسبت به بقیه اعضای گروه مدافعان (Defenders) خیلی متفاوت و خنثی باشد.

در کنفرانس مطبوعاتی منتقدان برنامه‌های تلویزیونی، بک خطاب به گزارشگران IGN گفت که چگونه خودش و اتاق فکر خلاق این سریال شخصیت دنی را جوری خلق کردند که او به جای «یک شخصیت تاریک و تودار» تبدیل به شخصیتی شد که «همیشه نیمه پر لیوان را می‌بیند و خوشبینانه به همه چیز نگاه می‌کند». او در این باره توضیح داد:

شما واقعا دوست دارید در این سریال و مخصوصا در تیم Defenders، چهار عضو خشک و تودار، تاریک ببینید؟ ما او را به گونه‌ای خلق کردیم که هم با آن دنیا تطابق داشته باشد و هم بتواند نقطه ضعفی که بقیه دارند را پوشش دهد. شاید مردم ندانند که ما برای ساخت چنین شخصیتی با این خصوصیات خاص حتما دلایل مهم و قانع کننده‌ای برای این کار داشتیم.

آخر این ماه که سریال The Defenders پخش خود را آغاز می‌کند، دنی رند کاملا شخصیتی را که اسکات بک درباره او توصیف کرده بود را به تصویر می‌کشد و تناقض خود و بقیه را به خوبی نشان می‌دهد. بک توضیح داد نوشتن فیلمنامه مدافعان زمانی شروع شد که فیلمنامه سریال Iron Fist هنوز به پایان نرسیده بود. او در ادامه افزود، زمانی که مشغول نوشتن فیلمنامه بود و شخصیت دنی رند را توصیف می‌کرد به داگلاس پیتری و مارکو رمیرز تهیه کنندگان سریال مدافعان گفت که «فقط لازم است که یک کلیتی از شخصیت بدانیم و زمان توصیف فقط باید به خصوصیات بنیادی این شخصیت تکیه کنیم».

من هر چیزی که لازم بود و می‌توانستم را درباره این شخصیت به آنها دادم ولی آنها بودند که در آخر Defenders را خلق کردند.

با این حال، بک اعلام کرد که هنوز «خیلی چیز‌ها و خیلی کارها» مانده که بخواهد با توجه به شخصیت رند و کلین وینگ انجام دهد که در فصل اول هیچ کدام از آنها را اعمال نکرده است.

به خاطر آن‌ها، دنیای‌شان در حال بزرگ و بزرگ‌تر شدن است و به روش خود زندگی‌های ترکیب شده‌ای را هدایت می‌کنند. به نظر من نفوذ دیدار آن دو با یکدیگر و دیدار با دیگر دفندرها، باعث شده تا آن‌ها به دنیای بزرگ‌تر و با شرایط و اتفاقات بزرگ‌تر منجر شود.

بک علاوه بر ساخت این سریال، تولید کننده اجرایی سریال دیگری از دنیای سینمایی مارول به نام Inhumans است که می‌توان گفت که دنیای خیلی متفاوتی دارد. این سریال که در کنفرانس مطبوعاتی منتقدین برنامه‌های تلویزیونی پیشین خیلی بر سر آن بحث و گفت‌وگو بود، توجه بک را خیلی به خود جلب کرد. با اینکه او قبلا اعلام کرده بود که به خاطر برنامه خیلی فشرده‌ای که داشته، بعد از اتمام سریال مشت آهنین می‌خواهد کمی استراحت کند، اما به نظر می‌رسد که پیشنهاد جف لوب را برای تهیه کنندگی این سریال هم پذیرفته است.

جف لوب پیش من آمد و به نوعی انگار که این سریال را در آغوش من انداخت. شرایط به گونه‌ای بود که من مجبور شدم و اصلا نمی‌توانستم در برابر این پیشنهاد او نه بیاورم.

اینکه قرار باشد او سریال Iron Fist را ترک کند و تولید آن را و مخصوصا شخصیت رند را به فرد دیگری بسپارد خیلی ناراحت کننده است. براساس گفته‌های خود اسکات بک، او برنامه‌های خیلی زیادی برای شخصیت مورد علاقه‌اش در این اثر یعنی دنی رند داشت. با این حال، او هنوز هم به آینده دنی اعتماد زیادی دارد و از بابت ترک این پروژه چندان ناراحت نیست. اسکات بک در این‌باره گفت:

آنها یک فرد خیلی مناسب و بااستعداد را برای تهیه کنندگی این سریال انتخاب کردند. حالا سریال مشت آهنین در دستان توانمند ریون متزنر است. او یک نویسنده فوق‌العاده خوب است و من مطمئنم که کارهای خارق‌العاده‌ای روی این اثر انجام می‌دهد.

در این میان یادآوری می‌کنیم که سریال The Defenders برای پخش در تاریخ ۱۸ آگوست ۲۰۱۷ (۲۷ مرداد ۱۳۹۶) برنامه ریزی شده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده