// چهار شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۹

رابرت رودریگز فیلم Escape From New York را بازسازی خواهد کرد

اکشن علمی تخیلی فرار از نیویورک (Escape From New York) اثر کلاسیک جان کارپنتر، توسط رابرت رودریگز و با فیلمنامه‌ای از نیل کراس بازسازی خواهد شد.

جان کارپنتر، از سلاطین ژانر وحشت و سازنده‌ی تعدادی از آثار اکشن مستقل و در عین حال آینده نگرانه‌ی سینما، بازسازی یکی از آثار مطرحش تحت عنوان فرار از نیویورک (Escape From New York) را تایید کرد. رابرت رودریگز، کارگردان صاحب سبک سینما هدایت این فیلم را بر عهده داشته و نیل کراس نیز فیلمنامه‌ی کار را نگارش خواهد کرد.

حوادث فرار از نیویورک، در آینده‌ای نه چندان دور رخ می‌دهد. زمانی که رئیس جمهور آمریکا در خلال یکی از پروازهایش، در منطقه‌ی منهتن نیویورک که حالا تبدیل به زندانی بزرگ شده سقوط می‌کند. در این میان از یکی از زندانیان با نام باب پلیسکن معروف به اسنیک خواسته می‌شود تا جان رئیس جمهور را نجات دهد. اسنیک یکی از قهرمانان جنگی و عضو سابق نیروهای ویژه و عملیات‌های سری است که پس از دیدن فساد در دستگاه حکومتی، اعتقاداتش را از دست داده و در ادامه با ورود به دنیای جنایت، به خزانه‌ی فدرال دستبرد زده که به واسطه‌ی همین جرم، پس از دستگیری به حبس ابد محکوم شده است. دولت از اسنیک می‌خواهد که در ظرف ۲۴ ساعت، رئیس جمهور را پیدا کرده و او را زنده به آنها برگرداند. در نقطه‌ی مقابل نیز به او قول داده می‌شود که در صورت انجام این عملیات، تمام جرایم وی بخشیده شود. همینطور برای جلوگیری از فرار احتمالی اسنیک، دو کپسول میکروسکوپی وارد رگ‌های او می‌کنند که در صورت دیر رسیدن، رگ‌های وی را منفجر خواهند کرد.

escape from new york

فرار از نیویورک پس از نمایش در سال ۱۹۸۱ به واسطه‌ی نقش آفرینی بسیار خوب کرت راسل در نقش اسنیک، موسیقی متن ماندگار ساخته شده توسط خود جان کارپنتر و همینطور تصویرسازی تاریک این اثر از آینده‌ی بشری مورد تحسین گسترده‌ی منتقدان قرار گرفت و در گیشه نیز به موفقیت بزرگی دست یافت. همین عامل باعث شد که کارپنتر و راسل در سال ۱۹۹۶ دست به ساخت قسمت دوم این اثر با نام فرار از لس آنجلس (Escape from L.A.) بزنند اما این فیلم ضمن شکست در گیشه، به دلیل لحن روایت خود و همینطور جلوه‌های ویژه‌ی ضعیف مورد انتقادات بسیاری قرار گرفت. شکست قسمت دوم این مجموعه، برنامه ریزی‌ها برای ساخت قسمت سوم آن با نام فرار از زمین (Escape From Earth) را هم نقش بر آب کرد.

john carpenter

نیل کراس که تولید و نویسندگی سریال‌هایی نظیر نشان مرگ (Crossbones) و لوتر (Luther) را در کارنامه دارد، درباره‌ی کار روی فیلمنامه‌ی نسخه‌ی بازسازی فیلم Escape From New York می‌گوید:

اینکه رابرت رودریگز کارگردانی فرار از نیویورک را بر عهده گرفته، بسیار خوب و هیجان انگیز است. نگارش فیلمنامه‌ی این اثر کاملا چالش برانگیز است و تولید آن نیز چالش بسیار بزرگی خواهد بود. وقتی شنیدم که فیلمنامه‌ی من را برای مطالعه به جان کارپنتر داده‌اند واقعا وحشت زده شدم و برای مدت سه روز، فقط به این فکر می‌کردم که چه خواهد شد؟ ولی در ادامه با تایید او روبرو شدیم و این دقیقا همه‌ی چیزی بود که به آن احتیاج داشتیم. نیاز است که دوباره فیلمنامه را بازنویسی کنم و برخی قسمت‌هایش را تغییر دهم اما به طور کلی، کارم تقریبا به اتمام رسیده است.

در نسخه‌ی جدید، شهر نیویورک به جای اینکه تبدیل به زندانی بزرگ شده باشد، شهری بسیار مدرن است که توسط هوش مصنوعی و با هواپیماهای بدون سرنشین کنترل می‌شود

بیش از یک دهه است که بحث ساخت بازسازی Escape From New York مطرح بوده ولی به نظر می‌رسد که این پروژه، اینک به نقطه‌ی روشنی رسیده است. پیش از این، نام بازیگران مطرحی همچون جان برنتال، دن استیونز و جرارد باتلر برای ایفای نقش باب پلیسکن (اسنیک) مطرح بوده ولی در حال حاضر، هیچ بازیگری به صورت قطعی به این پروژه اضافه نشده است. گفته می‌شود که کراس، برخی نکات کلیدی را از فیلمنامه‌ی اصلی جان کارپنتر تغییر داده است. برای مثال شهر نیویورک به جای اینکه تبدیل به زندانی بزرگ شده باشد، شهری بسیار مدرن است که توسط هوش مصنوعی و با هواپیماهای بدون سرنشین کنترل می‌شود. یا اینکه دیگر خبری از کپسول‌های میکروسکوپی نیست و اسنیک اینبار باید پیش از رسیدن طوفان به شهر، ماموریت خود را به اتمام برساند.

john carpenter

در حالی که جان کارپنتر به عنوان کارگردانی شناخته می‌شد که به خاطر حساسیت‌های فراوانش، رابطه‌ی خوبی با بازسازی‌ها و ادامه سازی‌های‌ فیلم‌های ماندگار خود ندارد، اما به نظر می‌رسد که او در سال‌های اخیر، روند متفاوتی را در این زمینه در پیش گرفته است. کارپنتر اخیرا قراردادی را با کمپانی بلوم‌هاوس پروداکشنز (Blumhouse Productions) برای ساخت ادامه‌ی  مجموعه‌ی اصلی هالووین (Halloween) به امضا رسانده و خودش نیز علاوه بر ساخت موسیقی متن فیلم، در تولید آن هم نظارت مستقیم خواهد داشت. در این میان، خبر ساخت نسخه‌ی جدید فیلم فرار از نیویورک نیز امیدواری تازه‌ای را در بین طرفداران آثار این فیلمساز کهنه کار به وجود خواهد آورد.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده