// جمعه, ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹

سونی عوامل پشت صحنه فیلم The Crow Reborn را معرفی کرد

کمپانی سونی پیکچرز فهرست عوامل پشت صحنه‌ی فیلم The Crow Reborn را منتشر کرد. در این میان، کارگردان نسخه اصلی فیلم The Crow به دلیل بازسازی این فیلم به انتقاد از سونی پرداخت.

در شرایطی که مراحل تصویربرداری بازسازی فیلم کلاغ (The Crow) تحت عنوان تولد دوباره کلاغ (The Crow Reborn) با بازی جیسون موموآ در نقش اصلی از فوریه‌ی ۲۰۱۸ (بهمن-اسفند) یعنی چیزی حدود دو ماه بعد در شهر بوداپست مجارستان آغاز خواهد شد، کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) به‌عنوان سازنده‌ی این فیلم، فهرست کامل تمام عوامل پشت صحنه‌ی کار را منتشر کرد.

بر این اساس، کرین هاردی که هم‌اکنون فیلم ترسناک راهبه (The Nun) را به‌عنوان فیلمی فرعی از مجموعه‌ی The Conjuring در مراحل پس از تولید دارد، کارگردانی The Crow Reborn را بر عهده خواهد داشت و نیک کیو (Lawless) و کلیف دورفمن (Warrior) نیز فیلمنامه‌ی کار را بازنویسی خواهند کرد. فیلمنامه‌ی ابتدایی این فیلم نوشته‌ی کوین کرنیش (Barely Lethal)، الکس سه (Watchmen) و جسی ویگاتو (It Runs in the Family) بود.

jason momoa

تصویربرداری The Crow Reborn در شهر بوداپست مجارستان آغاز خواهد شد

سایر عوامل The Crow Reborn عبارت‌اند از: اولی رابینسون (Taboo) به‌عنوان دستیار کارگردان، مارتین ون بروکهازن (The Hallow) به‌عنوان تصویربردار، نیک امرسون (Starred Up) به‌عنوان تدوینگر، هپی والترز (The Fighter) به‌عنوان سازنده موسیقی متن، الکس کامرون (Skyfall) به‌عنوان طراح تولید، بن هرناندز بری (Iron Man) و نیک مک کیلنس (Edge of Tomorrow) به‌عنوان هماهنگ‌کنندگان تیم بدلکاری و ریموند گرینگر (Mr. & Mrs. Smith) به‌عنوان مسئول جلوه‌های ویژه.

داستان فیلم درباره‌ی یک خواننده‌ی راک اند رول به نام اریک دراون است که قصد دارد تا در شب هالووین با نامزدش، شلی وبستر ازدواج کند، اما یک شب پیش از مراسم، یعنی در سی‌ام اکتبر که معروف است به شب شیطان، آنها توسط گروهی از شیطان‌پرستان پس از شکنجه به قتل می‌رسند. اریک دقیقا یک سال بعد، توسط یک کلاغ سر از قبر بیرون می‌آورد و تصمیم به انتقام می‌گیرد.

نسخه‌ی اصلی فیلم The Crow به کارگردانی الکس پرویاس، پس از نمایش در سال ۱۹۹۴ ضمن جلب نظر مثبت منتقدان، به فروش خوبی دست یافت و در ادامه به یکی از آثار کالت سینما در دهه‌ی نود تبدیل شد. براندون لی، پسر بروس لی افسانه‌ای ایفاگر نقش اصلی این فیلم بود که در هنگام تصویربرداری یکی از صحنه‌ها مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد. در ادامه، سازندگان کلاغ با تمهیداتی سینمایی و با استفاده از جلوه‌های کامپیوتری فیلم را به اتمام رساندند. قسمت دوم این مجموعه با نام کلاغ: شهر فرشتگان (The Crow: City of Angels) و قسمت سوم آن با نام کلاغ: رستگاری (The Crow: Salvation) به ترتیب در سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ به روی پرده‌ی سینماها رفتند که در مجموع به توفیق خاصی دست نیافتند. همچنین در اواخر دهه‌ی نود، یک مجموعه تلویزیونی ۲۲ قسمتی با نام کلاغ: پلکانی به سوی بهشت (The Crow: Stairway to Heaven) با محوریت شخصیت اریک دراون تولید شد.

کرین هاردی در طی یکی از مصاحبه‌های خود در سال ۲۰۱۵ از ایده‌هایش در رابطه با بازسازی فیلم کلاغ سخن گفته است:

اریک دراون شخصیت تاریک و بیگانه‌ای دارد و همین موضوع است که او را برای مثال، از ابرقهرمانان دنیای مارول متمایز می‌کند. ما در این فیلم به ریشه‌های این شخصیت بازخواهیم گشت و نسبت به رمان گرافیکی کلاغ، کاملا وفادار خواهیم بود. بنابراین به فیلم‌های دیگری که راجع به این شخصیت ساخته شده اصلا کاری نخواهیم داشت.

The Crow

این در شرایطی است که الکس پرویاس به‌عنوان کارگردان اصلی The Crow، از تصمیم سونی برای بازسازی این فیلم به‌شدت انتقاد کرده است:

براندون لی در نقش اریک دراون فوق‌العاده بود. او بازیگر جوان و بااستعدادی بود که آینده‌ی روشنی داشت. رابطه‌ی من با او بسیار فراتر از رابطه‌ی بین یک کارگردان و بازیگر بود. ما در کنار هم فیلمی ساختیم که جمع کثیری از مردم به‌خوبی با آن ارتباط برقرار کردند. با توجه به این که او دیگر قادر به حضور مجدد در سینما نیست، من دوست داشتم که این فیلم متعلق به لی باقی بماند. او زندگی خود را فدای بازی در نقش اریک دراون کرد و من می‌دانم که او به این فیلم به‌عنوان آخرین میراث خود بسیار افتخار می‌کند. پس از مرگ براندون در هنگام تصویربرداری، بسیاری علاقه‌مند بودند تا نقش وی را در فیلم ادامه دهند، اما من فیلم را بدون استفاده از بازیگر دیگری به پایان رساندم.

اگر نقش‌آفرینی خارق‌العاده‌ی براندون لی در این فیلم نبود، بعید می‌دانم که تا به امروز چیزی درباره‌ی کامیک کلاغ می‌شنیدید. در واقع این عملکرد لی بود که این فیلم را تا حدی باارزش کرد که امروز به دنبال بازسازی آن هستید. به نظرم هالیوود باید به این فیلم به چشم یک مورد خاص نگاه کند؛ فیلمی که یک جوان بااستعداد، زندگی خود را پای آن داد. اگرچه دنباله‌های زیادی بر فیلم کلاغ ساخته شده، ولی بحث راه‌اندازی مجدد این مجموعه یعنی نادیده گرفتن دستاورد لی؛ دستاوردی که وی هزینه‌ی بسیار بالایی را بابت آن پرداخت کرد. لطفا اجازه دهید این فیلم برای براندون باقی بماند.  

The Crow

بحث بازسازی کلاغ برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ مطرح شد و از آن زمان تا به امروز، این پروژه بین استودیوهای مختلف دست به دست چرخید تا اینکه در نهایت به سونی رسید. حتی در مقطعی، راب زامبی به دنبال این بود تا اقتباسی از کامیک کلاغ را با نام The Crow: 2037 بر پرده‌ی سینماها بیاورد.

فیلم کلاغ بر اساس کتاب کامیکی به همین نام به نویسندگی و تصویرگری جیمز اوبار ساخته شده که در سال ۱۹۸۹ منتشر شد. پس از موفقیت قسمت نخست این فیلم، اوبار چندین کتاب دیگر نیز در ادامه‌ی این داستان به چاپ رساند که از آن جمله می‌توان به کلاغ: گوشت و استخوان (The Crow: Flesh & Blood)، کلاغ: عدالت وحشی (The Crow: Wild Justice) و کلاغ: کابوس‌های بیداری (The Crow: Waking Nightmares) اشاره کرد.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده