نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۵

Narnia: The Silver Chair آخرین فیلم جو جانستون خواهد بود

جو جانستون اعلام کرد که فیلم نارنیا: صندلی نقره ای (Narnia: The Silver Chair)، آخرین فیلمی خواهد بود که او قرار است آن را کارگردانی کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، جو جانستون اعلام کرده است که فیلم Narnia: The Silver Chair آخرین فیلمی خواهد بود که او قرار است کارگردانی آن را بر عهده داشته باشد. در حاشیه کامیک کان پاریس که جانستون در آن حضور داشت، او این خبر را تایید و اعلام کرد. این فیلم اقتباسی از رمان چهارم سرگذشت نارنیا (The Chronicles of Narnia) با همین نام، اثر سی اس لوئیس، خواهد بود. در اردیبهشت امسال، سونی پیکچرز اعلام کرد که جانستون کارگردانی فیلم Narnia: The Silver Chair را بر عهده گرفته است. او بیشتر برای کارگردانی فیلم‌هایی چون The Rocketeer، جومانجی (Jumanji) و کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو (Captain America: The First Avenger) شناخته شده است.

مراحل پیش تولید فیلم The Chronicles of Narnia: The Silver Chair از تابستان سال آینده آغاز خواهد شد و فیلمبرداری و تولید این فیلم قرار است از زمستان سال ۲۰۱۹ آغاز شود. فیلمبرداری و تولید فیلم Narnia: The Silver Chair در جزیره جنوبی کشور نیوزیلند انجام خواهد شد. همچنین جانستون در این مصاحبه گفت که او نمی‌خواهد در این فیلم به فیلم‌های قبلی مجموعه سرگذشت نارنیا اشاره کند و این فیلم یک شروع کاملا جدید برای این مجموعه خواهد بود. مسئولیت ساخت این فیلم بر عهده کمپانی تری‌استار که زیر مجموعه سونی پیکچرز است، خواهد بود و با کمپانی‌های دیگری از جمله کمپانی مارک گوردون و سی اس لوئیس همکاری می‌کند. کار نوشتن فیلمنامه فیلم Narnia: The Silver Chair بر عهده دیوید مگی است. وی پیش از این فیلمنامه فیلم‌های تحسین‌شده‌ای چون زندگی پی (Life of Pi) و در جستجوی نورلند (Finding Neverland) را نوشته که برای نوشتن فیلمنامه این دو فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار نیز شده است. 

Captain America: The First Avenger

مارک گوردون، داگلاس گرشام (نوه سی اس لوئیس)،‌ وینسنت سیبر و ملوین آدامز نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در فیلم Narnia: The Silver Chair حضور خواهند داشت. اولین قسمت مجموعه فیلم‌های نارنیا با نام The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe در سال ۲۰۰۵ اکران شد و در ادامه آن فیلم The Chronicles of Narnia: Prince Caspian در سال ۲۰۰۸ به روی پرده رفت، ساخت هر دو قسمت بر عهده کمپانی والت دیزنی بود و قسمت سوم این مجموعه با نام The Voyage of the Dawn Treader در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی فاکس قرن بیستم تولید و اکران شد. این سه فیلم در مجموع بیش از ۱.۶ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروش کرده‌اند.

تاکنون هفت رمان اصلی The Chronicles of Narnia به بیش از پنجاه زبان دنیا ترجمه شده و بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. اولین کتاب مجموعه The Chronicles of Narnia با عنوان شیر، کمد و جادوگر (The Lion، the Witch and the Wardrobe) در سال ۱۹۵۰ منتشر شد و در ادامه آن ۶ رمان دیگر از جمله نسخه پیش درآمد این مجموعه با نام خواهرزاده جادوگر (The Magician’s Nephew) به همراه دنباله‌های آن به نام‌های اسب و آدمش (The Horse and His Boy)، شاهزاده کاسپین (Prince Caspian)، سفر کشتی سپیده‌پیما (The Voyage of the Dawn Treader)، صندلی نقره‌ای و آخرین نبرد (The Last Battle)، طی ۶ سال منتشر شدند.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده