نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

هنری کویل از دنیای سینمایی DC صحبت می‌کند

هنری کویل، بازیگر ستاره محبوب شخصیت سوپرمن، در گفتگویی اعلام کرده که اعتقاد دارد اشتباهاتی در رابطه با دنیای سینمایی دی‌سی صورت گرفته است.

اگرچه دنیای سینمایی دی سی در گذشته از محبوبیت خیلی زیادی در میان طرفداران و مهم‌تر از همه در باکس آفیس برخوردار بود، اما اخیرا کمی نسبت به آن کم لطفی شده و با انتقادات مختلف، مورد حمله منتقدان قرار گرفته است. حال اگرچه فیلم Wonder Woman (واندر وومن) از نقدهای مثبت خیلی خوبی برخوردار شد و هم از نظر منتقدان و هم از نظر طرفداران اثر خیلی خوبی به شمار می‌رفت، اما این مسئله شامل حال دو پروژه جدید دیگر دنیای سینمایی دی‌سی یعنی فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) و فیلم Suicide Squad (جوخه انتحاری) نشد. این دو فیلم بعد از اکران خود مورد حمله منتقدان قرار گرفتند که اغلب آنها نقدهایی مختلط و منفی را به این دو اثر نسبت داده بودند.

در کمپانی دی‌سی سبکی خاص وجود داشت که همه به سمت همان پیش می‌رفتند و قصد آن تلاش برای متفاوت بودن و نگاه به مسائل مختلف از دیدگاه‌ها و پرسپکتیو‌های متفاوت بود که البته لزوما این هدف درست هم به ثمر نمی‌نشست

در جدیدترین مصاحبه‌ای که گزارشگر سایت خبری The Rake اخیرا با هنری کویل تنظیم کرده بود، کویل اعلام کرد مشکلاتی که کمپانی دی سی را احاطه کرده چیزی فراتر از مقایسه ابرقهرمانان همتایش که در کمپانی مارول وجود دارد، است. او در مصاحبه‌اش بیشتر در این باره توضیح داد و عنوان کرد:

حتی اگر کمپانی مارول هم وجود نداشت، باز هم ما این شرایط را داشتیم و به مشکلات زیادی برمی‌خوردیم. در کمپانی دی‌سی سبکی خاص وجود داشت که همه به سمت همان پیش می‌رفتند و قصد آن تلاش برای متفاوت بودن و نگاه به مسائل مختلف از دیدگاه‌ها و پرسپکتیو‌های متفاوت بود که البته لزوما این هدف درست هم به ثمر نمی‌نشست. بله درست است، این استراتژی پول خیلی خوبی را برای کمپانی به دست می‌آورد، اما نمی‌توانست لزوما همانند موفقیت مالی، فیلتر منتقدان را به‌خوبی رد کند و از آن هم سر بلند بیرون بیاید. این آثار نمی‌توانستند آن احساساتی را که ابرقهرمانان باید به بینندگان بدهند خوب به فردی که مقابل پرده سینما یا صفحه تلویزیون نشسته است، منتقل کنند.

Superman

او در ادامه مصاحبه خود بیشتر درباره این موضوع صحبت کرد و گفت:

من فکر می‌کنم که ما در مسیر درستی افتادیم و به عبارتی از اشتباهات خود درس گرفته‌ایم. به همین دلیل حالا ما دیگر می‌توانیم داستان‌سرایی درست خود را آغاز و آنطور که باید و شاید، قصه خود را برای مردم تعریف کنیم. ما همین اشتباهات و خطاهای کوچک خود را درست کرده و آنها را وارد مسیر خوبی کردیم. این موضوع نه‌تنها اصلا بد نیست بلکه خیلی هم خوب است؛ زیرا به ما کمک می‌کند که قوی‌تر از قبل پیش برویم. به طور مثال فیلم واندر وومن اولین قدم ما در مسیر درست بود.

صحبت‌های اخیر کویل در این مصاحبه در رابطه با زمزمه‌های مختلفی بود که اخیرا مطرح شده بود و ستاره فیلم واندر وومن یعنی گل گدوت از نحوه به تصویر کشیده شدن گذشته این شخصیت در فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت ابراز تاسف کرده بود. در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice و داستان آن اینگونه برداشت می‌شد که شخصیت واندر وومن بعد از مدت خیلی طولانی‌ای که از انسان‌ها و بشریت دور بوده، حالا بازگشته و قرار است با شیطان زمان مبارزه کند؛ در صورتی که این موضوع تناقضاتی با داستانی که در فیلم Wonder Woman به نمایش گذاشته شد داشت و بین واندر وومن فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت و فیلم اختصاصی خود شخصیت، تفاوت‌هایی وجود دارد.

از طرف دیگر گل گدوت هم به‌تازگی مصاحبه‌ای با گزارشگر سایت خبری Comicbook.com داشته که در آن درباره نقش خود اینگونه عنوان کرده است:

هیچ کدام از ما اطلاعات دقیقی نداشتیم و نمی‌دانستیم که گذشته شخصیت واندر وومن به چه صورت است. درست زمانی که آنها تصمیم گرفتند که فیلمبرداری فیلم اختصاصی و مستقل واندر وومن را آغاز کنند و ما هم مراحل مختلف شناخت این شخصیت را آغاز کردیم و بیشتر از قبل گذشته او را بررسی کردیم، متوجه شدیم که چیزی در این وسط درست نیست. ما با شناخت بیشتر شخصیت واندر وومن متوجه شدیم که در واقع او در هیچ صورت و تحت هیچ شرایطی حاضر نیست تا از انسان‌ها ناامید شود و از آنها دست بکشد. برخی اوقات شما در مسیر خلاقیت و خلق چیزهای جالب، مواردی را خلق می‌کنید که لزوما درست نبوده و بهتر است جور دیگری ساخته شوند، اما همیشه شما این فرصت را دارید تا این تصمیم اشتباه را تغییر دهید و تصمیم جدید و البته درستی را جایگزین آن کنید. پس بدانید که واندر وومن همیشه هست و تا زمانی که برای بشریت و انسان‌ها ارزش قائل است، نگران آنها خواهد بود و به آنها کمک خواهد کرد.

هر دوی این بازیگران ستاره یعنی گل گدوت و هنری کویل قرار است در فیلم Justice League (لیگ عدالت) که برای اکران در اواخر ماه تنظیم شده، ایفای نقش کنند. بر اساس پیشبینی‌هایی که برای این اثر صورت گرفته، به نظر می‌رسد ما شاهد افتتاحیه خیلی بزرگ با درآمد هنگفتی برای فیلم لیگ عدالت خواهیم بود و انتظار می‌رود که این اثر کار خود را با درآمد ۱۱۰ الی ۱۲۰ میلیون دلاری آغاز کند. اگر همه برنامه‌ها طبق پیشبینی‌ها پیش برود، می‌توانیم با این درآمد ابتدایی شاهد آن باشیم که فیلم لیگ عدالت در رتبه‌ای بالاتر از فیلم واندر وومن که درآمد ابتدایی‌اش ۱۰۳.۲ میلیون دلار بود قرار بگیرد و رتبه پایین‌تری نسبت به فیلم جوخه انتحاری و بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت داشته باشد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده